Gå til innhold

Oljelampe, ABS-lampe og ASClampe lyser! 99mod. E46

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! :)

Har en 99mod. 318i E46, plutselig en dag jeg var ute å kjøre så begynte ABS og ASC lampene å lyse (de gule)

Dette er ca 2 uker siden, men lampene kommer og går, de lyser ikke hele tiden, men når de først har begynt å lyse så lyser de i noen dager! :(

Virker kanskje som om det er noe dårlig kontakt?! Noen råd? :)

Og når bilen er kald og jeg begynner å kjøre lyser den gule oljelampa i ca 30sekunder..

Synes også at bilen bruker litt for mye bensin.. Den ligger på ca. 0,9-1,0 l/100km..

Håper på svar! :)

Skrevet

ABS/ASC-lyset er mest sannsynlig pga defekt ABS-sensor eller som du sier, dårlig kontakt. En diagnose vil avsløre hvilken sensor det dreier seg om.

Oljelampa kan være litt forskjellig. Defekt sensor, for lite olje osv.

Skrevet

Kan jeg finne ut av om det er en sensor ved å løfte bilen opp på en bukk? Hvor er de sensorene?

Det er nok av olje på bilen, står nesten på max, men noen mente at jeg burde bytte filteret og at det kunne få lampa til å slukke? (Bilen har gått 18000km på Castrol 5W-30 olje)

Skrevet

Synes også at bilen bruker litt for mye bensin.. Den ligger på ca. 0,9-1,0 l/100km..

Regner med du mener 9-10l/100km (0,9-1 liter på mila)

Syntes overhodet ikke at 0,9-1,0l/100km (0,09-0,1 liter på mila) var mye! :lol:

Skrevet

Har den gått 18k siden forgje oljeskift har den ikke vondt av et bytte... Ville begynt med det.

ABS sensorene sitter i hjul-spinelene... De ser ikke om de er ødelagt, du må ta diagnose på den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...