Gå til innhold

VS:**E36 328i Coupe M-tech** NAF-testet! SOLGT ---> SLETT

BMWentusiasten
 Share

Anbefalte innlegg

Se finn.no annonsen da jeg prøver å holde den så oppdatert som mulig.

NB: Kjære bimmersbrukere. Hold meninger og ikke-salgsrelaterte kommentarer for deg selv. Må du absolutt si noe, si det på PM. Dere vet hva jeg mener.

Finn.no Annonse

Info lagt ved annonsen:

Vurderer salg av en sjelden bil. Et prakteksemplar en karosseriversjonen ”E36”.

Bilen er en bil av meget god stand. 328 Coupe er sjelden vare i E36 versjon, og med manuell, M-tech, utstyr, M52b28 (intern motorkode) og god eier og servicehistorikk gjør denne bilen unik sammenlignet med lignende biler som ligger for salg.

Etter 95 fikk E36 en facelift og jo nærmere karosseribytte til E46 man kommer, så mer oppdatert er disse bilene. Denne bilen har flere av disse ”oppgraderingene” hvor mange av E36 sine barndomsfeil, er luket bort. Ettersom dette er en 328, så er den en del rimeligere å forsikre enn 325.

Selges med tung hjerte.

NAF-Test: Bilen har vært inne til NAF-Salgstest fredag 5.juni.

Bilens alder og kilometer tatt i betraktning, så kom bilen bra ut.

NAF tester anslo reperasjonskostnader på ca. 10.000 dersom man regnet

med at et verksted tar ca 1000 kr i timen for arbeidet. Delene som

"bør utbedres" vil komme på ca 3000 +-.

Ønsker du spesifikk forklaring på NAF testen, så er det bare å ta kontakt.

NB: Testen ikke tatt med i prisbetraktning da det vurderes å gjennomføre

reparasjon før salg.

*Historikk:

Bilen ble kjøpt ny i Norge av voksen mann på østlandet. Han hadde bilen i 4 år, og kjørte den 115.000km til bilen ble kjøpt av kvinne (da 38 år) her i Bergen. Hun hadde bilen i 8 år før jeg oppdaget bilen i fjor høst (2008).

Servicehefte ble ikke stemplet etter at kvinnen kjøpte bilen da broren eier og driver et bilverksted.

Av denne grunn blir det derfor gjennomført en tilstandsrapport (NAF) for å kunne dokumentere bilens gode stand.

Fra jan.08 til aug.08 har bilen blitt påkostet godt over 23.000,- (motstand varmeapparat, viftemotor, kjørecomputer, Bærearm h.s.f., samt noen foringer og hjulstillingskontroll). Det foreligger kvitteringer på disse påkostningene.

Bilen fikk også ny frontrute, radiator, dynamo og nye fjærer i denne perioden. Det foreligger ikke kvitteringer på disse, men dette er dyre deler så du får regne på det selv.

*I mitt eie:

Da jeg overtok bilen, har jeg påkostet bilen ytterligere 50.000 (har kvitteringer på 42.000).

Da jeg overtok bilen var bilen i 200.000km og skal da gjennomføre en større service.

Service (Deler kjøpt hos GS Bildeler i Bergen):

- Oljefilter

- Luftfilter

- Pollenfilter

- Bensinfilter

- Kullfilter

- Plugger

- Motorolje (Castrol SLX professional 5W-30)

- Girolje (Castrol SAF-XJ 75W/140)

- Differensialolje (Castrol)

Ellers ble bilen påkostet full utvendig M-tech samt noko attåt.

- M-tech Frontspoiler m/DTM leppe *originaldel*

- M-tech Bakfanger m/innsats *uoriginal*

- M-tech Sideskjørt *originaldel*

- M-tech Sidelister *originaldel*

- M-tech speil (Blått glass, elektrisk, varme) *uoriginal*

- Senksett Supersport 60/30 TUV godkjent (har papirer)

- Sorte nyrer

- Blinklyssett sort

- Original BMW Gummimattesett

- Nye skilter uten flagg (en av de siste som fikk disse før plastskiltene kom)

- M.m.

Originaldeler er som kjent mye dyrere enn uoriginaldeler og har mye å si angående passform, kvalitet og holdbarhet. Det skal nevnes at GS sine uoriginaldeler er av høy kvalitet som jeg er meget godt fornøyd med.

Delene måtte jo lakkeres og monteres og dette ble utført av FANA Lakk- og karosseri (har bl.a. Sandven A/S som kunde). Samtidig ble det tatt en liten parkeringsbulk ved høyre bakskjerm (2cm i diameter) og en mindre skade på høyre forskjerm.

Ved montering av senkesett, ble det montert støtdemperputer for å forelenge holdbarheten.

Bilen fremstår som 110% teknisk og fungerer helt optimalt. Stått i garasje i mitt eie og av bilens tidligere eier (første eier er uvisst).

*Utstyr på bilen:

Som tidligere nevnt er bilen ”riktig utstyrt”.

- Delskinn sportseter i veldig god stand.

- Mellomstor kjørecomputer (utetemp.,dig speedometer, check control)

- Digital 2-sone klimaautomatikk.

- Antispinn

- Oppvarmbare seter

- Sentrallås

- El. Vinduer og soltak.

- M.m.

Bilen ble EU godkjent Juni 2008 med null feil og er godkjent frem til juni 2010.

*Felger:

Felgene som står på bilen er originale M3 Double spoke 2 Cab. (polert) Felger som er meget sjelden kost å få fatt i. Alle hjulene ble avbalansert for bare 1 måned siden. Felgene er brukte.

Dimmensjon på sommerhjul:

Felg: 7,5” foran og 8,5” bak. Innpress er ET 41. (originalt)

Dekk: 225/45 foran og 245/40 bak.

Nesten nye dekk foran, Helt nye dekk bak.

Vinterfelger er på originale felger og har masse mønster igjen. Piggfri dekk gått 1 sesong.

*Stereo:

Bilen ble ettermontert en mye penere Pioneer cd spiller av høy kvalitet samt kraftigere høyttaler i hattehylle. Høytalerene bak er også av merket Pioneer (accelerate) 6x9* og er montert med adaptere slik at det ser helt originalt ut og gir en mye mer samlet lyd i bilen. Er det ønskelig med originalstereo, kan dette ordnes.

Bilen fremstår som meget rustfri. Kun rust i venstre hjulbue fremme. Bilen skal inn til FANA lakk- og karosseri 3. Juni for å ta dette. Ellers er det sjelden kost for E36 å være så rustfri som denne.

Men ikke grin på nesen fordi bilen har steinsprut for det har den fått da den fremdeles har originallakk fra 1997 (utenom de nye M-tech delene og høyre bak- og fremskjerm).

Bilen har blitt håndvasket 3 ganger i uken +- og har alltid vært godt vedlikeholdt.

De som har noe mer de lurer på, så er det bare å ta kontakt. Tar jeg ikke telefonen med en gang du ringer, så prøv igjen litt senere. Helst etter kl 16. Svarer også på mail, men ikke SMS.

*Pris:

139.000,- er inklusiv omregistreringsavgift, årsavgift, full tank og selvfølgelig nystriglet bil. I prisen er det vurdert å gjennomføre reparasjon ut i fra påpekninger fra NAF test.

130.000,- er inkludert omreg., årsavg., full tank og selvfølgelig nystriglet bil, men påpekninger NAF test fikses ikke før salg.

120.000,- er samme som overnevnte med da selges bilen med originale sommerhjul og med original stereo.

NB: Prisene er bare veiledende. Er det flere interesserte, så selges den til høyeste bud.

Innbytte vurderes dersom du gir meg et godt tilbud.

Kjære annonseselgere, ikke ring.

Testpiloter, skambydere og andre useriøse kan holde seg unna.

Fri for heftelser.

Forbehold om feil i annonsen.

ekstrautrustning (kode):

S240A Leather steering wheel

S243A Airbag for front passanger

S314A Heated windscreen washer nozzles

S320A Model designation, Deletion

S401A Sliding/vent roof, electric

S415A Sunblind for rear window

S428A Warning Triangle

S481A Sport seats F Driver/Front passanger

S494A Seat heating F Driver/Front passanger

S498A Headrests in rear, mechanic, adjustable

S410A Headlight beam-throw contr. F Low beam

S534A Automatic Air Conditioning

S556A Exterior temperature display

S 687A Radio preparation

L830A Northland Version

S836 Europe/Dealer directory

S888A Danish/owners handbook/service booklet

S925A Shipping protection package

S928A Tyre Control

Tråden om bilen her på bimmers

Noen bilder:

IMG_4272.jpg

IMG_4249.jpg

IMG_4600.jpg

20080830_0196copy.jpg

Selges med tungt hjerte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry for OT, men har bare et spørsmål ang. fargen på bilen din. Ser den like lilla ut når det er lyst ute, eller bare når sola er gått ned?

Har samme farge på bilen min, den virker ikke sliten i det hele tatt, men kunne kanskje trengt en polering. Men min virker litt grå/blå kjedelig når det er sol og lyst ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddig og fin annonse, pen bil og kjempebra bilder! Denne blir solgt fort tipper jeg! :wink:

Takk for det. Håper ikke den går så fort jeg da... Har ikke helt vendt meg til tanken på å kvitte meg med den...

Sorry for OT, men har bare et spørsmål ang. fargen på bilen din. Ser den like lilla ut når det er lyst ute, eller bare når sola er gått ned?

Skal heller godta denne OT'en hehe. Fargen synes jeg er veldig pen. Er en farge man ikke finner på så mange biler. Det er litt lilla i fargen, men jeg synes ikke den virker mer lilla enn blå eller sølv ved forskjellig lys.

Liker å kalle fargen for "isblå", for det er jo det den egentlig er.

Har polert bilen godt med Meguiars step 1,2 og 3 som gjorde resultater. Fargen kom mye bedre fram så det anbefales. Anbefaler også å gå over bilen med Clay-kit i forveien.

Lurer du på mer, kan det taes via PM...

Skikkelig pen bil :)

Takk for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såg den på finn i dag.

Den beste og ryddigste annonsa jeg har sett på LENGE!!!

Når det gjelder fargen der så syntes jeg den ikke var noe spess, men så såg jeg bilen på Vårmønstringa i Bergen/Laguna og må si jeg ikke hadde nølt om å kjøpe den, fargen var jo drit fin på ekte ;)

Enkelte farger er vanskelig å få fram på bilde.

Lykke til med salget, men regner med denne går fort uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke selge denne! Dette er jo et smykke som nesten er umulig og finne i Norge, i hvertfall så veldholdt! Utrolig nydelig bil det der ;) Meget riktig pris også :)

Lykke til med salg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er akkurat så strøken som han omtaler den i annonsen. En utrolig flott bil som bærer sterkt preg av å være entusiasteid. :)

:)

Du kan ikke selge denne! Dette er jo et smykke som nesten er umulig og finne i Norge, i hvertfall så veldholdt! Utrolig nydelig bil det der ;) Meget riktig pris også :)

Lykke til med salg!

:roll: Nestemann får ihvertfall en pen bil. Merkelig stille på telefonen...

En del som har kommet med innbytte tilbud. Dette kan være aktuelt så lenge det er en BMW. Ingen som ønsker å avansere til noe av det beste BMW har produsert av E36?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...