Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke tenning på M50B25 etter toppakningskifte, hvor bør jeg lete?

Kontakter, tenningsmoduler, sensorer? Noen som har en formening om hva som kan være galt?

Jan Tore.

Skrevet

DME er vel en annen betegning på ECU/Hjerne...

Hadde startet med trigger/veivsensor. Om det er noe ugler der får du ikke gnist. Kan ohme den, men husker ikke verdiene i farta. Du kan evt søke litt om ingen vet.

Skrevet

Målte følgende:

Veivsensor: 494 ohm

Kamsensor 1.1k ohm

Dette var kun mellom to av de tre pinnene på kontakten. Målte brudd, eller "uendelig" med ohm på de andre pinnene.

Skrevet

Ser ikke så mye ut som en tenningsmodul det der nei. Dessuten, M50 har Motronic motorstyring, som vil si at tenningssystemet er styrt av samme hjerne som innsprøytningssystemet, så lykke til med å finne tenningsmodulen inne i hjernen. :P

En tenningsmodul ser som oftest slik ut:

a>

Skrevet

Hmm, usikker på når 325 ble levert med dette, men har du tenkt på startsperre?? Jeg har hvertfall startsperre på min 94modell 320

Skrevet

Tingen er jo at jeg ikke har rørt noe av det elektriske når jeg har skifta toppakningen, fortsatt samme Ecu, ledningsnett og alt. Bare kontaktene til sensorene jeg tok av og på.

Jeg antar at det skal være tenning på pluggene når man holder gjengene til tennpluggen på jord, og har pluggen inni tenningscoilen..?

Skrevet

Jeg antar at det skal være tenning på pluggene når man holder gjengene til tennpluggen på jord, og har pluggen inni tenningscoilen..?

Mulig du må jorde coilen for å få utslag, altså ta en ledning fra blokka og opp til skruehullene, men er litt usikker på akkurat den. Ellers så høres det jo ut som det mest sannsynlig er dårlig kontakt et sted, prøv å sprute alle kontaktene innvendig med 5-56 eller WD-40. Og du er sikker på at blokka er skikkelig jordet? Skal være en liten jordingsledning som sitter mellom karroseriet og toppen om jeg ikke tar feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...