Gå til innhold

Help...Noen med enorm kunnskap innen cab problem E46 320i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Passer svært dårlig i disse dager, men har et stort problem her som jeg håper noen kan noe om eller har opplevd. Displayet viser at bakluken er åpen selv om den faktisk er stengt. Og siden den lyser får jeg ikke kjørt ned cab'en :cry: Kan også nevnes at jeg ikke får åpnet bakluken selv når jeg låser opp bilen. Med hånd er det umulig og åpne den men man kan høre klikk om man trykker på de knappene på bakluken. Jeg får opp koffertlokket ved og trykke på nøkkelen, da spretter den opp. Har en kamerat som jobber på Ford og han har skrudd opp alt og sjekket det som er bak der. Målte også mikrobrikken til bakluken som viste noe på 4 komma noe. Men selv etter og sjekket alt uten og finne feil så lyser det like fint i displayet :? Ringte Bilia BMW i Tønsberg istad og lurte på de kunne feilen på diagnose test men da sa de at de ikke ville se feilen på en sånn test og at de isåfall måtte feilsøke selv. Det hørtes veldig dyrt ut med de timesprisene. Noen som har noen tips eller opplevd denne feilen? Er det en trygg måte og nullstille det elektriske om det kan hjelpe? Hørt om noen som har gjort dette ved feil på sentrallås..På forhånd takk :D

Skrevet

Kan jo prøve å la den stå med batteriet frakoblet over natten, men skulle tro det er feil på en komponent i bakluken.

Skrevet

Hmmm...En kamerat av meg spurte på et BMW forum som dekker verden. Tydeligvis at dette var et kjent fenomen der. Om mulig så var det faktisk et sted som ikke har blitt sjekket på bilen min. Når man åpner bakluken så ligger det en stropp med masse ledninger inni som går opp til bakluken på høyre side. Dro ned den stroppen og der var det 2 ledninger som var helt avrevet og mange som er på vei til og ryke. Dette skjer vel når man åpner og lukker luken ofte. De kommer i voldsom klem og til slutt skjer det :? Dette må da være grunnen...Har ikke fått fikset disse ledningene enda men da ser det ut som om jeg vet hva grunnen er uten og måtte feilsøke på et BMW verksted som sikkert ville brukt lang tid på og finne ut av det. Så kan anbefale andre med E46 cab og sjekke tilstanden på disse ledningene :wink:

Skrevet

Disse ledninger har en tendens til å bli et problem uansett bilmerke så det er ikke overraskende! Tror dette og er noe av grunnen til at mange har gått bort igjen fra denne typen hengsler (som Toyota alltid fikk klager på før at de manglet).

Er mye verre på f.eks. Ford da, hvor de på helt nye utgaver av forrige Mondeo f. eks. førte til vannlekasjer og sikkert ganske fort kontaktproblemer fordi den var dårlig plassert og la seg mellom pakningene.

Er jo ihvertfall relativt enkelt for deg å fikse dette!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...