Gå til innhold

5-serie felger på 3-serie??? Mulig med ombygging?

Terje320d
 Share

Anbefalte innlegg

Hei..

Noen som vet hva som må til for å få på felger fra 5-serie på 3-serie???

Er orginalt innpress 40 på E46.. Men felgen har 19 bak og 13 fram. Er der en stor opperasjon? Eller er det mulig og bytte til smalere bremsesystem bak??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på noe lignende selv, men da 5 serie felger på E36. Hvor breie felger vil man klare å presse på en E36 uten at det subber som et uvær? Regner med å valse hjulbuene litt. Synes 5 serien har det lille ekstra når det kommer til kant på felgen som jeg er ute etter. Felger til 3 serien kan ikke matche dette blant de jeg har funnet så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet såfall at navet på 5-serie er bredere enn 3-serie.. Så en må bruke senterkopper på felgene.

Bakfelgen er 10" bred. Men 265 dekk...

Var 3 cm, som må gjøres noe med. men valse 1,5 cm kanskje? Om det er mulig å få inn 1,5 - 2 cm på annen måte??

Smi av felgen? Smalere hus for bremsebåndene???

HJELP!!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sette breie 5 serie felger på E36 er ikke no ny greie. Du må valse det du kan(med 10" brei felg og rundt 20mm ET) og du må ned på dekkdim. 245/35 er det normale ved bruk av 10x17 på E36.

Stivt understell er også gunstig.

Navet er litt større på E39 ja(74,1mm), men ellers så er det lik navdim (72,5mm) på 3 og 5 serie.

Å dreie av litt på anleggsflaten er en mulighet for å øke innpress, alt ettersom hvor mye gods "det er å ta av". Få milimeter uansett det er snakk om å klare.

Edit: Nå tok jeg for meg E36. Tenkte ikke over at du har E46. Er plass til litt mere dekk på E46, men generelt så gjelder de samme tingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 18" jeg skal prøve å få på min E46 nå.. Men går det an å skaffe smalere bremsebånd og deksel over???

Du tenker på smalere skive? Finnes ikke så vidt jeg vet og ikke vits å begynne å tukle med bremsene...

Drei heller av felgen eller kjøp andre felger :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...