tangorev Skrevet April 22, 2010 Skrevet April 22, 2010 Har lest om flere som har brent seg på at motoren turner fin for frihånd, men slår i når den strarter.. Skal vel helst værer min 2mm klaring da det kan strekke seg litt mens motoren går. Om du vil kjøre en sesong uten store inngrep kan du jo vurdere en ekstra tykk toppakning. Mener de hadde to tykkere utover +0.30(El-ring) på Romnes. Snakker +1-2mm om jeg ikke husker feil. Går jo litt utover komp så klart men det kan jo være verdt en tanke Lykke til..
kevine30 Skrevet April 25, 2010 Forfatter Skrevet April 25, 2010 synst d hørtes veldi rart ut d der.. var der noen form for merker på stempla lr ventilan når du demonterte no sist.? hvordan er motoren å tørne på frihand.. kjenner du noe til at stempla tar i ventilane.? hørte jo ikje ut som d var noe lyd når du "kjinna" dn.? var små merker på stempla ja, av eksos sia på ventilan som har tatt nedi! når jeg tørner motoren for fri hånd merker jeg ingen ting, og når jeg kjinner motoren hører jeg heller ikke noe. bare når motoren står å går kommer denne lyden! kjiippt
kevine30 Skrevet April 25, 2010 Forfatter Skrevet April 25, 2010 Har lest om flere som har brent seg på at motoren turner fin for frihånd, men slår i når den strarter.. Skal vel helst værer min 2mm klaring da det kan strekke seg litt mens motoren går.Om du vil kjøre en sesong uten store inngrep kan du jo vurdere en ekstra tykk toppakning. Mener de hadde to tykkere utover +0.30(El-ring) på Romnes. Snakker +1-2mm om jeg ikke husker feil. Går jo litt utover komp så klart men det kan jo være verdt en tanke Lykke til.. har du noe link??
kevine30 Skrevet Mai 6, 2010 Forfatter Skrevet Mai 6, 2010 da er bmw på vei hjem til NORGE Endelig den ble lastet på lastebil kl 7 i dag i danmark! så da blir det gjort litt av hvert når den kommer! noen der ute som veit om noen som mapper megasquirt??
kevine30 Skrevet Mai 7, 2010 Forfatter Skrevet Mai 7, 2010 da er bmw på vei hjem til NORGE Endelig den ble lastet på lastebil kl 7 i dag i danmark!så da blir det gjort litt av hvert når den kommer! lurer bare på å skaffe en annen kam, eks. den orginale for da vil ikke ventilen ta i stempla! fungere vell det å? noen der ute som veit om noen som mapper megasquirt?? ingen?
vrossi46 Skrevet Mai 7, 2010 Skrevet Mai 7, 2010 Har du målt opningen på innsugsventilen på cyl6 når camdrevet står på tennmerke.?
kevine30 Skrevet Mai 7, 2010 Forfatter Skrevet Mai 7, 2010 Har du målt opningen på innsugsventilen på cyl6 når camdrevet står på tennmerke.? nei, kosn gjør æ det da??
vrossi46 Skrevet Mai 8, 2010 Skrevet Mai 8, 2010 da bruker du ett måle ur (mikrometer) som du setter på retaineren på ins.ventilen på cyl6. å nullstiller dn når dn er av cam. so tørner du kammen til dn står på tennpunktet. so leser du av hvor mange mm dn opner. opptimalt med z45 kam er 1,9mm open. Dere får rette meg om eg skreiv noe feil.
saure89 Skrevet Mai 8, 2010 Skrevet Mai 8, 2010 es-tuning i trondheim mappa megasquirt. Veldig flinke:)
kevine30 Skrevet Mai 11, 2010 Forfatter Skrevet Mai 11, 2010 da bruker du ett måle ur (mikrometer) som du setter på retaineren på ins.ventilen på cyl6. å nullstiller dn når dn er av cam. so tørner du kammen til dn står på tennpunktet. so leser du av hvor mange mm dn opner. opptimalt med z45 kam er 1,9mm open. Dere får rette meg om eg skreiv noe feil. takker, ska ta å sjekke ta. men trur jeg må dreie ventillommer i stempla vist æ ska bruk z45 kammen. så blir sikkert orginal kam, er vell sikkert ikke så mye hester å hente?
kevine30 Skrevet Mai 11, 2010 Forfatter Skrevet Mai 11, 2010 es-tuning i trondheim mappa megasquirt. Veldig flinke:) okei dette skal jeg sjekke ut
stensheim Skrevet Mai 11, 2010 Skrevet Mai 11, 2010 orginal kammen har 8.8mm ventilløft, det har jeg hørt i alle fall, du får noe mindre hk med den, det skal jeg skrive under på!
kevine30 Skrevet Mai 11, 2010 Forfatter Skrevet Mai 11, 2010 orginal kammen har 8.8mm ventilløft, det har jeg hørt i alle fall, du får noe mindre hk med den, det skal jeg skrive under på! okei fungere sikkert i år da
kevine30 Skrevet Mai 11, 2010 Forfatter Skrevet Mai 11, 2010 eller bare ta en hurtigslipper og frese ut litt i stempla når stempla står i blokka ja
stensheim Skrevet Mai 11, 2010 Skrevet Mai 11, 2010 du, det gjorde jeg på mitt tidligere motor prosjekt, brukte en sånn liten luftsliper med rundt slipepapir, funket fjell det, hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå