Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest om flere som har brent seg på at motoren turner fin for frihånd, men slår i når den strarter.. Skal vel helst værer min 2mm klaring da det kan strekke seg litt mens motoren går.

Om du vil kjøre en sesong uten store inngrep kan du jo vurdere en ekstra tykk toppakning. Mener de hadde to tykkere utover +0.30(El-ring) på Romnes. Snakker +1-2mm om jeg ikke husker feil. Går jo litt utover komp så klart men det kan jo være verdt en tanke :)

Lykke til..

  • Svar 570
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
synst d hørtes veldi rart ut d der.. var der noen form for merker på stempla lr ventilan når du demonterte no sist.? hvordan er motoren å tørne på frihand.. kjenner du noe til at stempla tar i ventilane.? hørte jo ikje ut som d var noe lyd når du "kjinna" dn.?

var små merker på stempla ja, av eksos sia på ventilan som har tatt nedi! når jeg tørner motoren for fri hånd merker jeg ingen ting, og når jeg kjinner motoren hører jeg heller ikke noe. bare når motoren står å går kommer denne lyden! kjiippt :(

Skrevet
Har lest om flere som har brent seg på at motoren turner fin for frihånd, men slår i når den strarter.. Skal vel helst værer min 2mm klaring da det kan strekke seg litt mens motoren går.

Om du vil kjøre en sesong uten store inngrep kan du jo vurdere en ekstra tykk toppakning. Mener de hadde to tykkere utover +0.30(El-ring) på Romnes. Snakker +1-2mm om jeg ikke husker feil. Går jo litt utover komp så klart men det kan jo være verdt en tanke :)

Lykke til..

har du noe link?? :)

  • 2 weeks later...
Skrevet

da er bmw på vei hjem til NORGE Endelig :D den ble lastet på lastebil kl 7 i dag i danmark!

så da blir det gjort litt av hvert når den kommer!

noen der ute som veit om noen som mapper megasquirt?? :)

Skrevet
da er bmw på vei hjem til NORGE Endelig :D den ble lastet på lastebil kl 7 i dag i danmark!

så da blir det gjort litt av hvert når den kommer!

lurer bare på å skaffe en annen kam, eks. den orginale for da vil ikke ventilen ta i stempla! fungere vell det å? :)

noen der ute som veit om noen som mapper megasquirt?? :)

ingen? :(

Skrevet
Har du målt opningen på innsugsventilen på cyl6 når camdrevet står på tennmerke.?

nei, kosn gjør æ det da?? :)

Skrevet

da bruker du ett måle ur (mikrometer) som du setter på retaineren på ins.ventilen på cyl6. å nullstiller dn når dn er av cam. so tørner du kammen til dn står på tennpunktet. so leser du av hvor mange mm dn opner.;) opptimalt med z45 kam er 1,9mm open.

Dere får rette meg om eg skreiv noe feil. ;)

Skrevet
da bruker du ett måle ur (mikrometer) som du setter på retaineren på ins.ventilen på cyl6. å nullstiller dn når dn er av cam. so tørner du kammen til dn står på tennpunktet. so leser du av hvor mange mm dn opner.;) opptimalt med z45 kam er 1,9mm open.

Dere får rette meg om eg skreiv noe feil. ;)

takker, ska ta å sjekke ta. men trur jeg må dreie ventillommer i stempla vist æ ska bruk z45 kammen. så blir sikkert orginal kam, er vell sikkert ikke så mye hester å hente?

Skrevet
orginal kammen har 8.8mm ventilløft, det har jeg hørt i alle fall, du får noe mindre hk med den, det skal jeg skrive under på!

okei :) fungere sikkert i år da :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...