Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 307
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Noen som vet de eksakte kompresjonsforholdene på M20B25 preface/facelift? Hvertfall de forholdene de skulle hatt ny ut av fabrikk..

preface liger på 9 et eller anna! facelift liger på 8:8:1 :D vist du ska kjøp dæ m20b25 så har æ vila godt for facelift! vist du skal montere turbo seinere :) med tanke på komp!

Skrevet

Ah, okei. Ja, vurderer turbo senere men skal også bygge om til M20B27 før den evt. blir turbokonvertert, så da kan vel kompresjonsforholdet endres til det du vil med smidde stempler?

Skrevet
Ah, okei. Ja, vurderer turbo senere men skal også bygge om til M20B27 før den evt. blir turbokonvertert, så da kan vel kompresjonsforholdet endres til det du vil med smidde stempler?

du kan få den kompen du vil ha ja, men det kosta MY!

kjøp dæ facelift motor, drei stempla, 2,4td veiv, smidde råder eller m20b20 råder, O-ring i blokka, sveis vannkannaler, ++++ det holder! spørs kor my HK du er etter da?

Skrevet

Nå er det bare 4 dager til pakken med foringer og diverse kommer fra GS, lurer på om jeg skal ta ned eksosen og bakstillinga i en fei, slipe ned bakstillingen, grunne og lakke den opp igjen så den er klar for nye foringer. Noen som har erfaringer med å bruke opp igjen en foring? Vurderer å bruke powerflexforingen jeg har kjøpt til diffen i den jeg har nå, men må jeg da kjøpe ny til den nye diffen jeg skal ha meg?

Skrevet

Pakken fra GS kom i posten i dag, men får ikke lønning før på mandag så henter den ut da. Gleder meg!

Fikk også jekket opp bilen på noen nye bukker, så nå ble den høy og fin. Skal sjekke undersiden av bilen grundig i morgen, så blir det innsmeltning av nye asfaltplater i kupe. Har også funnet litt mer informasjon om det å sveise inn hjulbuer bak, så begynner forhåpentligvis med det i løpet av helgen/neste uke. Har også fikset et skikkelig feste til powerfilteret og diverse vakumslanger.

c8n37o433sv2d7b563mb.jpg

Skrevet

Flott prosjekt! Men kunne du lagt ut mer info og bilder ang. fjerning av reservehjulsbrønnen? Har tenkt på dette selv, men jeg snakket med et par kompiser som jobber på bilverksted, og de mente at bilen sannsynligvis ikke ville gå igjennom EU-godkjenning uten brønnen, pga. at den er en del av den bærende konstruksjonen eller noe slikt.

Skrevet

Takk for det du! Hm, har ikke hørt om noen som har hatt problemer med EU-godkjenning før, men så kan det ha noe med at de som tar EU-godkjenningen ofte er ganske slapp her oppe, hehe. Kappet ut hjulbrønnen med en vinkelsliper, rengjorde rundt (fjernet tettningsmasse/lakk) med en negerkuse/kråkereir, og så sveiser du inn en 1mm+ plate, gjerne med påsveisede forsterkninger.

Skrevet

Har vært borte i hele dag, og når jeg kom hjem så var det lys i garasjen til all forundring. Pappa hadde sveiset igjen hullene på høyre kanal, kappet ut hjulbuen på høyresiden og tilpasset den nye.

Har forresten mistet jobben, så blir lite fremgang herfra og utover..

• 2 weeks later...
Skrevet

Har vært demotivert siden jeg mistet jobben, så har ikke blitt mye fremgang.. Men legger ut et par bilder så kanskje motivasjonen kommer seg, hehe.

9hw3d9z7dlf2qbfdwb0a.jpg

tb8sfnirs3m0k1a8pmtb.jpg

Har fått grunnet og smeltet på nye asfaltplater i dørken

jji75e3zddw0d7kzlf97.jpg

3e5263kw2je7e16bismx.jpg

Hull på ene kanalen, ferdig sveiset nå

mkchm7buoki15gxga5tk.jpg

Skaffet litt dekk

9tzxi80w2aqoilmbrja6.jpg

Lyktene fungerer som de skal

jfki3f97beq42wr0vqzr.jpg

Nye, bedre bukker

exagnben6mlo0c92jr55.jpg

ns6asbt63i3vkwuuh8nr.jpg

Sjekket bensinpumpa og rengjorde, var full av sand

mi9niolzwv80vq0od2jw.jpg

Delene fra GS kom i starten av måneden, var gledens dag

npjik3h9qtlhoj82efi7.jpg

zo898reci8f7t1ir7imi.jpg

v2m8okaz6a3k2ax5n9od.jpg

593a2sjpxdigtsfqtvyk.jpg

Så kappet fattern ut hjulbuen

1snsvk2zbiropwjwbjc8.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...