Gå til innhold

Bytte av LMM, programmering / oppsett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har fått konstatert at LMM er gåen på bilen. Men i følge mail fra BMW her i Tromsø så må den settes opp / programmeres etter den er montert?

Utdrag fra mail:

LMM koster kr 4150,00 og er lagervare

Denne kan du få for Kr. 3500,00 inkl.mva

Når denne er skiftet må du få satt denne opp på verkstedet hos oss

Har ikke hørt eller lest noe om dette på forumet? Stemmer det? Noe som er vanskelig å gjøre? Hvordan er montering av LMM?

Skrevet

Eneste problemet er vel at det vil ligge feilkode på LMM i hjernen. Det vil ikke ha noe å si på funksjonen, men den vil jo dukke opp neste gang du tar diagnose da...

Skrevet

Trodde jeg og!

Videre i neste mail når jeg spør hvorfor får jeg svar:

Ja når det gjelder LMM så må adapsjoner leses inn på nytt, dette fordi den skal kjenne igjen ny komponent

Så den må inn og programmeres.

Noen andre innspill rundt dette? :S

Skrevet
Eneste problemet er vel at det vil ligge feilkode på LMM i hjernen. Det vil ikke ha noe å si på funksjonen, men den vil jo dukke opp neste gang du tar diagnose da...

Feilkoder ble slettet i går kveld og LMM gir ingen feilkode så hvis dette er denne "adapsjonen" han prater om så er de bra ivrige etter å tjene penger :lol:

Skrevet

Ikke jeg heller.... Men nå kan man jo lett trøkke andre LMM`er på annen hjerne og det funker fint så. Er vel for å tjene penger.

Blir som en kompis av meg, servicelampa i bilen hans blinka, dro på MB, de kortsluttet en krets og regninga, 1000kr, for 2 min arbeide (=

Skrevet

hmm ok. Er ikke det så å si samme motor som jeg har?

Jeg spurte mekanikeren som tok diagnose i går om akkurat dette. Han sa at han aldri hadde hørt om det før... Kanskje noen andre vet noe mer spesifikt?

Skrevet

Jo det kan godt være den motoren du har... Det er en av de 3 motorene som sitter i 318 e46... De andre er N42B18 og N46B18, men de fant jeg ikke no info på LMM på...

Skrevet

Disse motortypene er vell bundet til årstall da? Feks facelift har den nyeste osv?

Jeg har en god gammel '99 mod om det har noe å si

Skrevet

Ok tusen takk :) Høres perfekt ut!

Hvor lenge kan jeg kjøre uten LMM koblet til uten at det blir farlig mens jeg venter på ny som er bestilt i dag? har allerede vært så hennsynsløs at jeg har kjørt 1 uke ca. Hva tror folket?

• 1 year later...
Skrevet

Skulle nylig bytte LMM på min 318 med M43(???), 1,9 118hk i alle fall. Plugget i den nye men da gikk bilen i 'nødmodus'. Fikk ikkje mer en ca 2000rpm .

Noen som har vert borte i dette? Er det den nye LMMen som er gåen? Satt i den gamle igjen og bilen gikk som før. Dårlig men den gikk.

Skrevet

du må inn på verksted for å slette adaptioner på bilen din ved lmm bytte, dette har noe med "nullstilling" av bensin/luftforholdet som ligger lagret i styreenheten, kan tenke deg at f.eks styreenheten har en diger bok med blandingsforhold og div til innsprut, når f.eks lmm eller lembda blir defekt så må styreenheten "bla" seg innover i "boka" for å finne riktig forhold så motoren hvertfall går, men ikke ordentlig, derfor må man slette adaptioner så alt går i null igjen, ellers får du høyere drivstoff forbruk og litt dårligere motor effekt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...