MariusW Skrevet Mai 29, 2009 Skrevet Mai 29, 2009 Hei! Har fått konstatert at LMM er gåen på bilen. Men i følge mail fra BMW her i Tromsø så må den settes opp / programmeres etter den er montert? Utdrag fra mail: LMM koster kr 4150,00 og er lagervare Denne kan du få for Kr. 3500,00 inkl.mva Når denne er skiftet må du få satt denne opp på verkstedet hos oss Har ikke hørt eller lest noe om dette på forumet? Stemmer det? Noe som er vanskelig å gjøre? Hvordan er montering av LMM?
Clerion Skrevet Mai 29, 2009 Skrevet Mai 29, 2009 Hmmm, om den er lik den andre skjønner jeg ikke hvorfor den må programeres? Er vel bare å kjøre i kontakta og peise på det?
hillmar Skrevet Mai 29, 2009 Skrevet Mai 29, 2009 Eneste problemet er vel at det vil ligge feilkode på LMM i hjernen. Det vil ikke ha noe å si på funksjonen, men den vil jo dukke opp neste gang du tar diagnose da...
MariusW Skrevet Mai 29, 2009 Forfatter Skrevet Mai 29, 2009 Trodde jeg og! Videre i neste mail når jeg spør hvorfor får jeg svar: Ja når det gjelder LMM så må adapsjoner leses inn på nytt, dette fordi den skal kjenne igjen ny komponent Så den må inn og programmeres. Noen andre innspill rundt dette? :S
MariusW Skrevet Mai 29, 2009 Forfatter Skrevet Mai 29, 2009 Eneste problemet er vel at det vil ligge feilkode på LMM i hjernen. Det vil ikke ha noe å si på funksjonen, men den vil jo dukke opp neste gang du tar diagnose da... Feilkoder ble slettet i går kveld og LMM gir ingen feilkode så hvis dette er denne "adapsjonen" han prater om så er de bra ivrige etter å tjene penger
hillmar Skrevet Mai 29, 2009 Skrevet Mai 29, 2009 Jeg kan ikke skjønne no annet enn at det er det... Men er ingen ekspert da.
Clerion Skrevet Mai 29, 2009 Skrevet Mai 29, 2009 Ikke jeg heller.... Men nå kan man jo lett trøkke andre LMM`er på annen hjerne og det funker fint så. Er vel for å tjene penger. Blir som en kompis av meg, servicelampa i bilen hans blinka, dro på MB, de kortsluttet en krets og regninga, 1000kr, for 2 min arbeide (=
hillmar Skrevet Mai 29, 2009 Skrevet Mai 29, 2009 Sjekka TIS'en nå... Fant bare info på m43TUb18, og der står det kunn at feilkoder skal sjekkes og slettes etter skifte...
MariusW Skrevet Mai 29, 2009 Forfatter Skrevet Mai 29, 2009 hmm ok. Er ikke det så å si samme motor som jeg har? Jeg spurte mekanikeren som tok diagnose i går om akkurat dette. Han sa at han aldri hadde hørt om det før... Kanskje noen andre vet noe mer spesifikt?
hillmar Skrevet Mai 29, 2009 Skrevet Mai 29, 2009 Jo det kan godt være den motoren du har... Det er en av de 3 motorene som sitter i 318 e46... De andre er N42B18 og N46B18, men de fant jeg ikke no info på LMM på...
MariusW Skrevet Mai 29, 2009 Forfatter Skrevet Mai 29, 2009 Disse motortypene er vell bundet til årstall da? Feks facelift har den nyeste osv? Jeg har en god gammel '99 mod om det har noe å si
hillmar Skrevet Mai 29, 2009 Skrevet Mai 29, 2009 Da har du M43, altså bare å plugge i LMM og gi gass...
MariusW Skrevet Mai 29, 2009 Forfatter Skrevet Mai 29, 2009 Ok tusen takk Høres perfekt ut! Hvor lenge kan jeg kjøre uten LMM koblet til uten at det blir farlig mens jeg venter på ny som er bestilt i dag? har allerede vært så hennsynsløs at jeg har kjørt 1 uke ca. Hva tror folket?
joachim_ Skrevet August 19, 2010 Skrevet August 19, 2010 Skulle nylig bytte LMM på min 318 med M43(???), 1,9 118hk i alle fall. Plugget i den nye men da gikk bilen i 'nødmodus'. Fikk ikkje mer en ca 2000rpm . Noen som har vert borte i dette? Er det den nye LMMen som er gåen? Satt i den gamle igjen og bilen gikk som før. Dårlig men den gikk.
baremats91 Skrevet August 19, 2010 Skrevet August 19, 2010 du må inn på verksted for å slette adaptioner på bilen din ved lmm bytte, dette har noe med "nullstilling" av bensin/luftforholdet som ligger lagret i styreenheten, kan tenke deg at f.eks styreenheten har en diger bok med blandingsforhold og div til innsprut, når f.eks lmm eller lembda blir defekt så må styreenheten "bla" seg innover i "boka" for å finne riktig forhold så motoren hvertfall går, men ikke ordentlig, derfor må man slette adaptioner så alt går i null igjen, ellers får du høyere drivstoff forbruk og litt dårligere motor effekt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå