Gå til innhold

E30 Cab:B20-25. BENSIN ! ledningsnett.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som Topic:

Bygger om cabben fra 320 til 325, begge er vel prefacelift. Det er motoronic 1.0 på 325 motoren.

Skal coil få signal fra det nye ledningsnettet, eller fra de 2 ledningene fra sikringsboks? Mener å huske at det kom ut 2 ledninger ut fra sikringsboksen, hvor en var grønn, og en sort...?

Takker for svar, blir sikkert oppdatert med flere spørsmål :)

Skrevet

Ledningene fra sikringsboks er begge sorte.. En har gått til coil ( + ) tror jeg fra b20 motoren.. !

Prøvde å koble disse inn på coil, men fortsatt ikke gnist...

Er det flere kontakter ved hjernen som skal kobles ? er en løs der med 3 stikkere.. Men finner ikke noen kontakt i nærheten fra bilens nett som evt skal kobles der ?

-hwjduhadyzz9xlbpiysy.jpg

0cy3pea79tdgjju54dpr.jpg

zn1hwg6xcn34087aofbl.jpg

Skrevet

Etter god hjelp fra fliid har jeg fått gnist :)

Koblet 12V+ inn på den grønne ledningen på den kontakten ved hjernen på bildet.. :)

Motorens ledningsnett skal brukes til coil..

Så da har jeg fått gnist, nå mangler bensin :?

Bensinpumpe går ikke ved tenning, eller når startmotor går... pluggene er tørre !

Det sitter 2 rele ved LMM, ett lyseblått 0332014454, og ett i alu 0332014135.. Det siste er vel bensinrele? Ser ihvertfall at det går 2 store røde ledninger inn på dette.

Hva gjør jeg nå ? :)

• 1 year later...
Skrevet

Bensinpumpe går ikke ved tenning, eller når startmotor går... pluggene er tørre !

Det sitter 2 rele ved LMM, ett lyseblått 0332014454, og ett i alu 0332014135.. Det siste er vel bensinrele? Ser ihvertfall at det går 2 store røde ledninger inn på dette.

Noen som vet hva som evt må kobles om? Har lagt opp tenningsstrøm til pumpa nå, og bilen går som bare det! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...