Gå til innhold

83 BMW 635csi *Vinterlagring....igjen*


635csi
 Share

Anbefalte innlegg

Neida... jeg hadde kun kontakt med han på mail så det var nok ikke meg, ikke noen krise for meg da en kompis har akkurat samme så det ville kansje blitt litt dumt at jeg kjøpte det også, men råtøffe felger er det! Du får si fra når du en gang skal selge..:)

Hadde bare bilene stått i garasje så... redd de ikke gjør det... men bak ei løe... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 186
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hadde bare bilene stått i garasje så... redd de ikke gjør det... men bak ei løe... :roll:

Er det mulig???? :o Det burde jo være straffbart............. :twisted:

Angående felgene så ligger det ikke an til salg her med det første kan man si :wink: Får mulighet til å pusse opp RS`ene også nå når jeg endelig har to sett med hjul tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nok stemme Knut, jeg har prøvd mange ganger! Skal være en Blå også, den er jeg ikke sikker på om er en orginal B7S men i værste fall en ombygd, den har en vanvittig påkostet motor!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir med og henter jeg :wink:

Den blå det her er snakk om, kan det være den som stod til salgs for 120000,- et sted i Nordnorge for noen år siden? Det var i såfall en original 78-mod. B7 Turbo S med oppgradert motor til over 500hk. Regnr. BL58365. Han jeg snakket med om E24 på Lånke den gangen sa han hadde eid den bilen en gang. Motoren var visstnok bygd i USA, men hele bilen hadde visst tapt seg en del siden han hadde den.

Skal psyke meg opp på polering av de to siste felgene nå, så får vi se om det kommer noen bilder av resultatet etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg endelig ferdig med poleringen i første omgang. Kommer til å ta en liten runde til før jeg evt. skal bruke dem.

Kameraet har av en eller merkelig grunn plutselig bestemt seg for å ta uklare bilder, men men :?

Framfelger:

ck5ly8c0pchn85m3m6k5.jpg

d92xx6phb8dizzuykk97.jpg

vtk5wc71uvvqs1obbixh.jpg

fgidx5d3cjov89x1gue1.jpg

Forskjell bakfelger før/etter:

36owk8nfrgtsv2byo6jl.jpg

Bakfelger:

s3pj9e0gecmxup90g5ui.jpg

nhacptjayj5ango8160i.jpg

f2ac7p22bgy1cf7ysi0y.jpg

d3hlr3w6zl9zgh01mxay.jpg

Dette kan jo umulig bli galt på E24 :)

9grx67xeozw802e0afym.jpg

kakgduswnplvyulihfdz.jpg

xtstu6iucmtam0ejgf7h.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanon bra! Hadde jeg vist det var såpass enkelt å få de i grei stand hadde jeg kjøpt de før deg.. hehe... Blir grisefett på E24`n ! Ja det er den blå du snakker om ja... hadde kontakt med en tidligere eier på Våler for mange mange år siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanon bra! Hadde jeg vist det var såpass enkelt å få de i grei stand hadde jeg kjøpt de før deg.. hehe... Blir grisefett på E24`n ! Ja det er den blå du snakker om ja... hadde kontakt med en tidligere eier på Våler for mange mange år siden...

Jeg er glad for at jeg tok sjansen på at de kunne være pene under all dritten som var på de bildene i salgsannonsen hvertfall :D

///MIKEEE: skal ta noen nye bilder når jeg får prøvemontert felgene på bilen tenker jeg, så får vi se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var i såfall en original 78-mod. B7 Turbo S med oppgradert motor til over 500hk. Regnr. BL58365.

B7 Turbo S ble ikke produsert før i 1982 (05/82) og B7 Turbo fra 12/78, så den er nok sannsynligvis ombygd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt stemme det du skriver her ja, har ikke undersøkt så mye :)

Her er hvertfall hva som stod i omtalte salgsannonse. Mulig det kunne være en B7 uten S da, hehe :)

"1978 BMW s Turbo Intercooler, Coupe. 4 x Recaro/skinn, 4 x el.vindu, s.tak. Produsert i kun 30 eksemplarer i 1978. Dette er bil nr. 26. Motor: 3.7 liter(550Hk 740Nm), Intercooler, KKK (K27) Turbo (oppgradert), elektromotivet (PC styrt tenning, turbotrykkblanding, bankesensor, turtallsperre, intercooler temp, olje temp, motor temp +++), smidde titan stempel, doble trykk.kammer på innsug, modifisert Alpina topp (tåler minst 3.0 bar), største innspr. dyser på markedet, trim-kamm+++, K&N filter+ Jamex Open Air, titan lager på veivaksel, AP Racing cinter clutch, spesialdreid racing svinghjul (Alpina), titan råder. 0-100 km/t 4.5s (NB: egenvekt bil=1710kg!)"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanon bra! Hadde jeg vist det var såpass enkelt å få de i grei stand hadde jeg kjøpt de før deg.. hehe... Blir grisefett på E24`n ! Ja det er den blå du snakker om ja... hadde kontakt med en tidligere eier på Våler for mange mange år siden...

Jeg er glad for at jeg tok sjansen på at de kunne være pene under all dritten som var på de bildene i salgsannonsen hvertfall :D

///MIKEEE: skal ta noen nye bilder når jeg får prøvemontert felgene på bilen tenker jeg, så får vi se :)

Ja, gjør det! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker generelt for positive kommentarer :) Hjelper litt på motivasjonen til videre arbeid med bilen.

Holder på å lade opp batteriet nå, så skal jeg prøve og starte den opp for første gang etter vinteren. Må bestille meg noen sentreringsringer så jeg kan montere Hartgefelgene så snart som mulig. Gleder meg til å se hvordan det blir seende ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monterte batteriet igjen etter vinteren i kveld, og bilen startet villig etter en kald og ufortjent vinterlagring utendørs :wink:

Måtte bare ta meg en liten prøvetur, og for en kjøreglede på svingete vei med nylagt asfalt! Blir kjempeskuff å sette seg i E30`n igjen kan man si :lol:

Skifte av hjullager foran og div. innvendig tørking før EU-kontroll er første punkt på lista, så får vi se om ikke nyhjula kommer på etterhvert :)

Her parkert mellom et par av de andre utgavene fra Bayerishe som befinner seg på Prærien :D

0zm0bdxhanvrczqm8pxg.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...