Gå til innhold

83 BMW 635csi *Vinterlagring....igjen*


635csi
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 186
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Spørs om jeg ikke skal holde meg litt unna biltreff med den rustne hjulbuen og bakluka mi, hehe :)

Bruker å ha en årlig tur med denne bilen til nabokommunen Aure på fredag under sjøfestivalen der , så det blir sikkert den siste turen før jeg evt. setter i gang med rustarbeidet. Har en liten forhåpning om kanskje å rekke noen treff sent på høsten dersom alt går etter planen. Bilen må jo lakkeres også (Hint hint Roger!!) Hehe :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om jeg ikke skal holde meg litt unna biltreff med den rustne hjulbuen og bakluka mi, hehe :)

Bruker å ha en årlig tur med denne bilen til nabokommunen Aure på fredag under sjøfestivalen der , så det blir sikkert den siste turen før jeg evt. setter i gang med rustarbeidet. Har en liten forhåpning om kanskje å rekke noen treff sent på høsten dersom alt går etter planen. Bilen må jo lakkeres også (Hint hint Roger!!) Hehe :wink:

Det er mer rust på min, og den skal dit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg hadde kommet til å følt meg helt vel med å komme i en rusten klassiker på treff nei dessverre, så det får vente til den er ferdig, hehe :wink:

Men jeg kunne godt tenkt meg å deltatt på ett eller anne treff i Romsdalen også ja, siden det stort sett bærer nordover eller sørover med oss til vanlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Første dag i ferien, og da har jeg endelig tid til å pusle med bilene mine. I dag var det reparasjon og lakkering av baklyktglass som stod på programmet.

Fikk nettopp kjøpt bensinlokk, kanallist vs, coupèvifte og baklykter fra BMW-Marianne her på forumet, en meget hyggelig dame :)

Vifta var selvfølgelig feil siden jeg oppgav litt ukorrekte mål på den, men den får jeg byttet inn igjen. Blinklyset på den ene baklykta var dessverre blitt knekt av, så disse glassene ble å regne som midlertidig prosjekt. De var også lakkerte røde. Fikk bra avslag i prisen da :)

Men siden jeg først hadde fått tak i disse lyktene, tenkte jeg å lime sammen den som var ødelagt og lakkere dem igjen. Siden tilstanden på disse var som den var, så må jeg likevel kjøpe meg et sett til som skal forbli helt originale. Ender vel opp med både hvite, røde og originale blinklys bak til slutt.

Ble ikke helt strøkent akkurat, men det for holde foreløpig:

017dittrab9t3412v8d1.jpg

Lakkert blinklyset:

l1fh5c6oct7m73pxbhl5.jpg

Sammenligning:

92xgpjptevjmki80oat5.jpg

Ferdig lakkert mend klarlakk over hele til slutt:

groph8sl58idnpff5b61.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger til tørking nå, så de blir vel prøvemontert i morgen. Var litt uheldig med liminga, så jeg vet ikke om de passer helt. Time will show :)

Gikk forøvrig amok på nettbutikken til Koed nå nettopp (les: feriepenger får føtter å gå på :wink: ), så da kommer det vel en pakke med div. nødvendigheter med Posten etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvemonterte lyktene i dag. Var litt uheldig med liminga, så den ene lykta sprakk litt igjen. Det var riktignok ikke værre enn at de får stå på hvertfall til jeg får mine nye originale :) De hvite har jeg plukket fra hverandre igjen for å restaurere dem = lime dem på nytt.

zc82p7njlpk7olekwi2k.jpg

Et lite bilde av stereo`n:

va9dh8m0ib57j79nbbw8.jpg

Var kappet forholdsvis store hull til høyttalere av en tidligere eier, så jeg måtte finne noen gedigne høyttalere for å fylle hullet :shock:

Har satt BMW-Marianne på saken for å prøve å skaffe nye uten utskjært hull (+ nakkestøtter bak). Får heller montere et komponentsett der høyttalerne skal være originalt, da ser det straks bedre ut.

gnt8dpb16wyuq6axe3tg.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå når jeg har prøvd kan jeg forsåvidt være enig i at røde blinklys ikke tar seg noe dårligere ut enn hvite ja :)

Den E30`n i bakgrunnene er broderen sin M3 som med tid og stunder skal forsynes med en någet større motor enn originalt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en produktiv dag :D

Har skiftet hjullager foran på begge sider, prøvemontert Hartgefelgene og bestilt time til EU-kontroll.

Den lille skruen som holder bremseskiva fast var naturligvis defekt, så den måtte bores ut. Fant et par andre skruer på en gammel forstilling som jeg brukte ved montering igjen.

qga9upgh6otwja6l0ftn.jpg

Hjullager demontert:

nkprtxv16os5qkgg3ske.jpg

Nytt hjullager montert:

6hwi51bpa46y6opfhyia.jpg

Skruen på andre siden var også gåen:

oue95r3pexydht4jz7j1.jpg

Nytt hjullager montert:

hojnmrzgbb909l81dg1e.jpg

Prøvemonterte en felg:

xh8zdbl2zz1wwzsr7akp.jpg

Liten sammenligning:

cy1sk7ylwewzcofqain1.jpg

Monterte alle hjulene. Ble ikke tid til vask, men ser jo allerede at dette blir bra :) Får ta en litt bedre fotoseanse når jeg får vasket bilen:

81brpk0wapi5ha8x9zwb.jpg

Kjørte en tur for å hente pakken med speilene jeg har kjøpt brukt. Dersom noen har liggende den plastramma rundt selve speilet på passasjersiden er det bare å si fra da begge mine er sprukket. Til info så passer ramma fra E23 også.

x8hy87j13nw3c6tzw60l.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk, blir bare mer og mer fornøyd etterhvert som jeg får gjort forbedringer på bilen :)

Og til dere som har lyst på E24 selv så kan jeg jo si at jeg ikke har angret et sekund på at jeg kjøpte en sånn bil. Har riktignok ikke kjørt mer enn ca. 20000km på de årene jeg har hatt den, men du verden for noen fine km :wink: Gleder meg til den dagen bilen er ferdig oppusset og klar for mange treff :)

Skal ta nye bilder helt fri for forstyrrende E30-elementer i bakgrunnen når jeg omsider får vasket bilen litt :wink:

Tenkte å grave frem den nye bakluka nå og tilpasse M-techvingen. Er ikke hull til boltene på den, så det må jeg fikse så alt ligger klart den dagen det skal monteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...