635csi Skrevet Juli 15, 2009 Forfatter Skrevet Juli 15, 2009 Takk takk Skal nok bruke den som den er nå i sommer, så blir det renovering til høsten. Da skal også motorrommet få en runde med oppfrisking. Angående senking tror jeg jeg vil beholde denne høyden. Kom over et sett med Bilsteindempere i kombinasjon med H&R senkefjærer i USA, riktignok med samme høyde som jeg har nå. Mulig jeg kjøper et sånt sett når den tid kommer, fjærene som står på nå er jo tross alt noen år gamle
635csi Skrevet Juli 16, 2009 Forfatter Skrevet Juli 16, 2009 Craaaaap!! Kjørte sprekk i bunnpanna i går da jeg var litt uforsiktig på en veldig dårlig vei. Så plutselig i dag at det var en oljeflekk under motoren. Får vel ta av bunnpanna og få den sveisa da, kanskje med litt forsterkning. Vurderer å skifte lager på motoren også når jeg først tar av bunnpanna. Dette passer meget dårlig nå som jeg endelig har fått bilen kjørbar for sesongen Men men, får jo hvertfall ennå en grunn for å skifte lager nå da, og det høres nesten ut som det er på tide faktisk. Aldri så galt at det ikke er godt for noe
635csi Skrevet Juli 18, 2009 Forfatter Skrevet Juli 18, 2009 Har vel gått i overkant av 177000km nå, ca. 18000 mere enn da jeg kjøpte den for ca. 5 år siden Regner med å bruke den mye mye mer etter oppussingen, blir litt morsommere å komme på treff når bilen ser bra ut Har forresten skaffa meg ei bunnpanne uten sprekk som skal monteres så snart jeg får nye rådelager. Ser ikke så mørkt på situasjonen nå lengre, satser på å få bilen kjørbar igjen hvertfall til NGK-treffet i Surnadal 1. august
Velox Skrevet Juli 18, 2009 Skrevet Juli 18, 2009 Si ifra om du kommer nært oslo en dag. Kan vi møtes og ta noen bilder! Har et OK kamera.. Ligger noen bilder på prosjekttråden min du kan se på f.eks.. Hadde og vært kjempe interessant å se over bilen din. Har ikke vært mye borti E24!
635csi Skrevet Juli 19, 2009 Forfatter Skrevet Juli 19, 2009 Fotograf du altså? Tviler på jeg skal i den retning før bilen blir helt pusset opp hvertfall. Det hadde vært morsomt å vært på BMW-treff senere, på Våler bl.a. Vi får se når jeg etterhvert kommer så langt med prosjektet
FredrikE24 Skrevet Juli 25, 2009 Skrevet Juli 25, 2009 Utrolig pen bil må jeg si! Skikkelig bra Har selv en E24 628Csi fra 1977, jobber med å få ordnet i en del tekniske feil som er, har fiksa opp i en masse feil. Skulle ønske jeg hadde noen år nyere med det andre interiøret og fangere og understell.
635csi Skrevet Juli 25, 2009 Forfatter Skrevet Juli 25, 2009 Den så jo skikkelig rød og fin ut Liker best den utgaven jeg selv har. Synes fangerne er finere enn både den første og siste utgaven. Men utrolig kjekt med veteranbil da, jeg må vente i 4 år ennå
FredrikE24 Skrevet Juli 25, 2009 Skrevet Juli 25, 2009 Er helt enig i det Veteranbil er kjekt spesielt for meg med lærlinglønn, betaler rundt et laken i forsikring og 390,- i årsavgift
635csi Skrevet Juli 31, 2009 Forfatter Skrevet Juli 31, 2009 Etter en lang dag i verkstedet er bilen nå midlertidig kvitt sitt bunnpanneproblem Har hatt det litt travelt i det siste grunnet et uforutsett båtkjøp, men i dag fikk jeg sneket meg til en plass på en av løftebukkene, så nå er både "ny" bunnpanne og nye rådelager montert. De gamle lagrene så ikke helt bra ut akkurat. Starta ambisiøst med demontering tidligere i dag, og så for meg et par kvelder på denne jobben. Etterhvert så jeg at dette kom til å gå på en skikkelig lang dag i stedet. Eneste problemet var at den bunnpanna jeg har fått tak i hadde vært sveiset før, og det så ikke helt bra ut, så jeg måtte slipe rent og ha på litt kjemisk metall for sikkerhets skyld. Har ikke fått sjekka om den er helt tett ennå, da jeg vil vente til i morgen for å være sikker på at det kjemiske metallet er helt herdet. Får ta en liten økt med oljefylling og en rask kattevask i morgen tidlig før vi tar turen til Surnadal på NGK sitt gatebiltreff. Typisk at alt skal skje i siste liten Dukker vel opp en ørliten præriekolonne med bl.a. E24, E32, E38 og en 76-mod. folkevognbuss
E24633 Skrevet August 4, 2009 Skrevet August 4, 2009 Hei, Den var virkelig fin den den Har selv en 79 modell 633 som jeg fikk tak på i Mai. Har en del som må gjøres og har ikke fått helt oversikten enda (mye jobb) men det kommer.
635csi Skrevet August 4, 2009 Forfatter Skrevet August 4, 2009 Se der ja, gratulerer med flott kjøretøy, og velkommen som ny forumbruker Mener jeg har sett denne til salgs tidligere, synes å huske de Hartgefelgene Blir fort mere jobb enn man har planlagt, dukker stadig opp detaljer hos meg som jeg ønsker å utbedre hvertfall. Men det viktigste først, rust/lakk og det tekniske. Fikk meg en fin prøvetur på treff i helga, og bilen ser ut til å fungere som den skal heldigvis. Du må lage en prosjekttråd dersom du skal til å skru på denne bilen. Morsomt å se hva likesinnede gjør med sine E24`er
E24633 Skrevet August 4, 2009 Skrevet August 4, 2009 Heisan, Takk for den:-) og flott forum dere har her. Flott at man kan dele erfaringer og tips om bilene sine her inne. Har ikke fått kjørt den så mye enda, det jeg mente med mye jobb var meg selv, så har ikke fått så mye tid med E24'n enda. Er litt små rust her og der (og det dukker sikkert opp mere). Det eneste jeg har gjort hittel er nye dekk, de som sto der var noen gamle helårsdekk fra 1988! Bilen kom til Norge i slutten av Mars iår, har gått i Sverige seiden den var ny. Det første som skal gjøres nå er som du sier, rust og teknisk. Vil skifte allt av væsker i bilen, tennplugger og må ha nye kabler også. Må ha nye dempere og fjærer når jeg først er igang. Jeg jobber på sjøen så dette kommer til og gå litt i rykk og napp når jeg er hjemme, får ta det etterhvert, dette er ingen helårs bil, men kose bil om vår/sommer. Vi høres
635csi Skrevet August 4, 2009 Forfatter Skrevet August 4, 2009 Mye jobb på deg = mange penger å bruke på E24`n Har du mye rust da? Jeg skal skifte ut en hjulbue + litt småtteri rundt omkring. Skal selv skifte dempere etterhvert. Kom over et sett med Bilstein dempere i kombinasjon med 30mm H&R senkefjærer i USA. Dette virket gunstig siden bilen allerede er godkjent med 30mm H&R.
E24633 Skrevet August 4, 2009 Skrevet August 4, 2009 He he, ja det er sant, det blir vel litt penger brukt etterhvert men så er det ikke mange karrosseri så slår dette her. Ble helt hekta første gangen jeg så den, og det var i 1987, så det tok litt tid. Rust har jeg ikke fått helt overblikk over enda, er noen småbobler på panser og tak og noen på bakskjermene, men om det skulle være behov så hvor er det mulig og få tak i hjulbuer, skjermer og slike ting? Dempere og fjærer kan man vel handle hos GS? Ser at de ikke har E24 på nettsiden sin. Er helt ny innen dette så får vel bare begynne og søke rundt og se hvor man kan få tak i saker og ting til disse eldre bilen, hadde vært noe annet sikkert hadde man hatt en nyere bil. Det vil sikkert ta litt tid, men jeg vil ha den i så god stand som det er mulig for meg og få den i slik at man kan reise litt rundt på treff og møte andre med E24, det hadde vært morro.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå