635csi Skrevet Juni 26, 2011 Forfatter Skrevet Juni 26, 2011 E24`n har ikke fått noe særlig stell i det siste nei dessverre. Har nok med E38`n nå i første omgang, da den krever litt den også. Er jo tross alt bruksbilen, så jeg må nesten prioritere den Kommer uansett til å sette bort karosserijobben på E24`n, da jeg ikke er noen habil sveiser selv. Bilen er helt i orden ellers, så det er ikke mye som skal til for å få den presentabel igjen. Litt sveising, pussing og lakk, så er mye gjort. Målet er å få den på veien igjen i løpet av 2013 da den blir veteran
bmwtussan Skrevet Juni 26, 2011 Skrevet Juni 26, 2011 Hvilken størrelse er det på hartge felgene dine.?
635csi Skrevet Juni 26, 2011 Forfatter Skrevet Juni 26, 2011 Hartgefelgene er vel 8,5 og 9,5x17" dersom jeg ikke tar helt feil. Er hvertfall breiere bak enn foran
bmwtussan Skrevet Juni 26, 2011 Skrevet Juni 26, 2011 Ok blir samme som jeg får meg da. Så bare så smale ut på bilen din.
635csi Skrevet Juni 26, 2011 Forfatter Skrevet Juni 26, 2011 Kommer vel til å bruke spacere for å tilpasse felgene helt etter skjermbuen tenker jeg. Voldsomme hjulhus på disse bilene. Har du fått tak i felgene dine her i Norge, eller måtte du ty til Felgengarage eller eBay?
bmwtussan Skrevet Juni 26, 2011 Skrevet Juni 26, 2011 Overtar de som johnja hadde på 535 Mtech er helt strøkne de felgene.
635csi Skrevet Juni 26, 2011 Forfatter Skrevet Juni 26, 2011 De felgene har jeg sett bilder av, og de kan virke veldig strøkne ja Er vel ikke vits i å spørre hva du måtte gi for dem sikkert? Det er uansett noe av det flotteste av skrudde hjul man kan montere på gammel BMW hvertfall. Mine trenger en liten oppussing for å bli presentable, men det skal jeg rekke innen bilen blir ferdig.
bmwtussan Skrevet Juni 26, 2011 Skrevet Juni 26, 2011 Ble nok noen kr for de ja. Men de er jo grise lekker. Er meningen at de skal på E21 som jeg har. På E24 skal jeg kjøpe breiere ytter ringer, slik at de fyller helt ut i buen.
635csi Skrevet Juni 26, 2011 Forfatter Skrevet Juni 26, 2011 Så jo salgsannonsen, så jeg har en viss anelse om prisantydningen hvertfall Hadde blitt knallbra med 17" Hartge på E21`n ja. Skal du bygge om til 5-bolt?
bmwtussan Skrevet Juni 27, 2011 Skrevet Juni 27, 2011 Må se hvordan jeg skal gjøre det. Har ikke hentet felgene enda, har de på avbet. Tror det blir konge med de på bilen, jeg liker felger som bygger max ut i hjulbuen. Kommer bilder i prosjekt tråden når de er på plass.
635csi Skrevet Juni 27, 2011 Forfatter Skrevet Juni 27, 2011 Følger med i den prosjekttråden din ja, siden du har 2 av de karosseriene jeg liker aller best Tøft med hai-front
635csi Skrevet November 19, 2011 Forfatter Skrevet November 19, 2011 Da er bilen sendt til vinterlagring igjen, uten særlig oppgraderinger siden sist. Eneste jeg har utrettet er å skaffe meg sorte sportsstoler fra E30 cab, som skal være mulig å få montert i E24`n med litt modifiseringer. Originale sportsstoler fra E24 har jeg nesten gitt opp å finne, så dette blir en bra nok erstatning. Jeg ville ha stoler fra cab siden de har horisontale striper i seteputene, noe som også baksetene mine har. Var en kar på eBay som solgte ferdiglaga braketter for montering av E30-stoler i E24, men han har ikke noen for salg nå ser jeg Får vel lage selv da etterhvert. Passasjerstolen er helt fin, men sjåførstolen har den vanlige slitasjen. Må vel trekke den om, eller begge dersom jeg ikke finner noe som er helt originalt. Siden jeg fikk stolene med en kompis, så kan jeg tillate meg å koste på dem litt
challenger Skrevet November 19, 2011 Skrevet November 19, 2011 Grattis med stoler, sportsstoler er må-ha-greie
635csi Skrevet November 19, 2011 Forfatter Skrevet November 19, 2011 Grattis med stoler, sportsstoler er må-ha-greie Stemmer Har jo fungerende sportsstoler fra før da, men de er stoff. Men når jeg tenker meg om nå så kan jeg jo liksågodt trekke opp stoffstolene dersom jeg likevel må trekke opp begge Får se an litt ennå, kjekt å ha alternativer
///MoePower Skrevet November 19, 2011 Skrevet November 19, 2011 Går jo ann å trekke om bare sidestøtten(e) om det kun er de som er dårlig. Mye mindre arbeid det, enn å trekke om 2 stoler komplett, hvis du har tenkt å trekke dem om selv. Resten av stolene kan behandles og farges opp igjen, så blir de helt fine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå