635csi Skrevet Juli 5, 2009 Forfatter Skrevet Juli 5, 2009 Får vel beholde den som den er med tanke på høyden ja Hvordan er det med gamle 7-serien da, de har jo ofte en tendens til å bli litt si i rævva har jeg sett? Eller har du noe nivåregulering som hindrer dette? Observerte et lite bilde av en 745i i tråden din her forleden skjønner du
Just-turbodiesel Skrevet Juli 5, 2009 Skrevet Juli 5, 2009 Får vel beholde den som den er med tanke på høyden ja Hvordan er det med gamle 7-serien da, de har jo ofte en tendens til å bli litt si i rævva har jeg sett? Eller har du noe nivåregulering som hindrer dette? Observerte et lite bilde av en 745i i tråden din her forleden skjønner du den er så sigen at det er helt jævli(defekt nivå) skal bygge om til vanlige dempere og klistre den i bakken og forhåpentligvis få på noe feite oldchool hjul, har noe feite dekk på en 732i e23 som jeg tenkte jeg skulle sette på
635csi Skrevet Juli 5, 2009 Forfatter Skrevet Juli 5, 2009 Hehe, det høres bra ut Du må legge ut flere bilder i tråden din du også. Morsomt å se at flere liker de gamle modellene til BMW
635csi Skrevet Juli 6, 2009 Forfatter Skrevet Juli 6, 2009 Og da er bilen Eu-godkjent og klar for nye 2 år på veien fram til neste sjekk Neste punkt på lista blir å skifte radiator når jeg får den, viftebladene på kjølevifta, spylerpumpa og olje-/filterskifte. Skal også se over tenningsdelene for å se om noe bør byttes. Bare kosearbeid m.a.o.
///MoePower Skrevet Juli 6, 2009 Skrevet Juli 6, 2009 Syns det ble meget pent med røde blinklys bak Bare å ta vekk cupwings og øyelokk nå så er denne bilen flott. Skulle fått på noen penere endestusser bak også
635csi Skrevet Juli 6, 2009 Forfatter Skrevet Juli 6, 2009 Ble ikke så ille med røde blinklys bak nei Cupvinger og lyktelister skal jeg ta av når jeg skal bytte radiator og div. Når det gjelder endestussene så har jeg vurdert sportspotte, men ser for meg at jeg ender opp med de originale cromstussene man får kjøpt på f.eks. Koed. Blir vel flere Koedbestillinger etterhvert, så jeg har notert det på "ønskelista" Ser forresten at Koedpakken min er kommet til Oslo nå, så da har jeg den vel her i nærmeste framtid. Har demontert spylerpumpa for å rengjøre den nå i ettermiddag. Var litt dritt innvendig så den gikk ikke rundt. Etter et par runder med blåsepistol var den i full vigør igjen og spyler som bare det Demontert i fillebiter: Operativ igjen:
winchester Skrevet Juli 6, 2009 Skrevet Juli 6, 2009 Gratulerer med godkjent bil, alltids hyggelig det
635csi Skrevet Juli 7, 2009 Forfatter Skrevet Juli 7, 2009 Takk takk, flott med ting som er unnagjort ja Nå har det seg sånn at begge bilene mine skal til Eu-kontroll på samme mnd. i samme år, så da blir det litt hektisk en periode. Heldigvis 2 år til neste runde nå da, hehe Fikk radiatoren i dag, så da ligger det an til et par timer i verkstedet så snart det blir ledig. Ny radiator: Ny vifte:
knut_olestad Skrevet Juli 7, 2009 Skrevet Juli 7, 2009 Holder man bilen ved like så går det jo stort sett greit å få dem gjennom Men så er det jo enkelte verksted som er idioter og dessverre.. En bekjent fikk 9 2`er feil på et lokalt verksted, han bestilte da time hos biltilsynet som fant 2 feil, ei parklyspære og justering av håndbrekk.. Så han ga dem mangellappen han fikk på verkstedet, og de fikk seg en smekk på fingrene
635csi Skrevet Juli 7, 2009 Forfatter Skrevet Juli 7, 2009 Det er akkurat sånne ting man kan risikere ja, vet aldri hva slags rare ting som dukker opp på mangellappen. Viser bilene mine på et verksted med meget reale mekanikere. Bruker alltid å bli med selv på kontrollen sånn at jeg får se selv hva slags deler som evt. må byttes ut. Greit når jeg skal bestille delene og gjøre jobben selv. Ønsker også å få beskjed om ting som er litt slitt men som likevel akkurat går gjennom kontrollen. Bytter ut sånne deler etterhvert, for jeg vet jo at de ikke holder i 2 år til dersom de allerede er litt dårlig. Tar alltid en generell sjekk av de viktigste tingene før jeg skal inn på kontroll sånn at bilene er så bra som mulig på selve kontrollen. Tekniske ting tar jeg etterhvert som de dukker opp, liker ikke tanken på å kjøre trafikkfarlig bil. Så kontinuerlig vedlikehold er viktig ja Knut, det er jeg helt enig i
winchester Skrevet Juli 7, 2009 Skrevet Juli 7, 2009 Kontinuerlig vedlikehold er det som gjør at bilen holder i lange baner Litt off-topic, jeg blir svimmel av avataren din 635csi, haha.
635csi Skrevet Juli 8, 2009 Forfatter Skrevet Juli 8, 2009 Svimmel ja? Legger nå hvertfall merke til den da, hehe Pakken fra Koed ankom verkstedet i dag. Nok en gang god service Eneste som er litt dumt er at dette er deler som skal monteres først når bilen skal settes sammen igjen etter oppussing, så jeg får ikke gleden av dem riktig med det første Helt nye baklysglass: Ny midtdel på støtfanger bak, frontrutepakning, pakninger til lykteglass bak, div. klips og skruer:
635csi Skrevet Juli 13, 2009 Forfatter Skrevet Juli 13, 2009 Har hatt en produktiv dag i verkstedet i dag Fikk skifta olje, oljefilter, radiator og vifteblad, så nå er den i bra bruksstand for sesongen. Det viste seg at den gamle radiatoren ikke hadde stått helt i sporet sitt, så derfor har den kommet litt bakover i nedre kant. Dette var antageligvis årsaken til at viftebladene hadde blitt litt redusert. Har liggende nytt fordelerlokk og rotor som skal byttes, og jeg skal bestille nye plugger og div. småtteri som det ikke haster med. Motorrommet trenger nok en runde med kost og avfettingsmiddel, men det får vente i første omgang. Fikk også "åpnet øynene" på bilen igjen forresten, hehe Radiator og vifte demontert: Ny radiator og vifte montert: Av med cupvinger og lyktelister: Ble nok litt mindre "søvnig" nå ja, hehe
HeinZ Skrevet Juli 14, 2009 Skrevet Juli 14, 2009 hær trengs det en motorvask. men fy flate for en rå bil du hsr. de bilene er drømme bilen min
H_Vatn Skrevet Juli 15, 2009 Skrevet Juli 15, 2009 ble 100ganger så fint uten lykte listene og cupvingene. få tatt rusta ny lakk og mere senk så blir det bra;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå