Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søk deg frem til aktuell del her:

http://bmwfans.info/parts/catalog/

Skriv så inn det aktuelle delenummeret i søkefunksjonen på Koed (handlekurv), så får du opp delen med norsk pris dersom de kan skaffe den. Dette har hjulpet meg mye, for det er ikke så mye de har på lager til E24 hverken av brukt eller nytt.

Hjulbuer bak kjøpte jeg på Koed, og det anbefaler jeg deg å kjøpe med en gang dersom du mistenker at det skulle befinne seg litt rust der. Koster ikke så mye heller.

Har vært litt rundt omkring på treff med bilen jeg også i løpet av de årene jeg har hatt den, men gleder meg til å dukke opp med nyoppusset bil når den tid kommer :) Den er egenlig ikke presentabel sånn som den er nå.

Dersom jeg kun skal skifte dempere og ikke fjærer, kommer jeg til å kjøpe Bilstein på Koed, men dersom jeg i tillegg skal skifte fjærer blir det noen kroner å spare på å handle fra USA.

• Svar 186
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Takk for den!!

Der har jeg allerede funnet mye snacks som jeg trenger, og de har det på lager. Da er det bare og begynne og handle, så får jeg begynne i en ende.

Skrevet

Er ikke så lenge siden jeg fant ut av den funksjonen selv, så nå ser jeg at det faktisk med enkelhet lar seg gjøre å skaffe det meste til disse bilene likevel.

Blir vel en prosjekttråd av dette når du får tilsendt en stor pakke fra Koed tenker jeg? Hehe :D

• 3 weeks later...
Skrevet

Tenkte jeg skulle fikse trinnløsfunksjonen på varmeapparatvifta i dag, siden vifta kun har fungert på full effekt. Fikk tips om å skifte ut transistoren som ligger under vifta, noe jeg nå har gjort.

Resultat = ingen endring :(

Noen som har en fornuftig løsning på hva som da kan være årsaken til dette? Litt drygt å måtte kjøre vifta på fullt når den først skal brukes.(Trenger også ny viftemotor dersom noen har liggende).

tg29xtuhp7x37k0vtb1f.jpg

Skrevet

Hehe :D

Testinga ble naturligvis utført etter byttet ja. Var jo et usedvanlig lite gjennomtenkt bilde for å illustrere problemet ser jeg nå :wink:

Skrevet

Takker for den :)

Har tenkt tanken ang. kabelbrudd, men høres ut som en "enklere" løsning for meg dersom det er selve bryteren. Får vel skaffe meg en reguleringsbryter for evt. å luke ut den feilkilden da, er ikke så lysten på feilsøking på ledningsnett uten at jeg må.

Er det noen plass man kan måle verdier for å finne ut om bryteren fungerer forresten? Evt. måle på ledningene på transistoren?

Edit: har forresten aldri vært A/C på denne bilen.

Skrevet

Jeg har aldri verrt borti 6 serie så har ikke noen kilder til slikt.

Kan hende det bare er et potmeter som regulerer strømmen innpå transistoren. Så da kan du nok ohme (med tenninga av) på ledningene mellom pin 1 og 3 å se om motstanden endres.

Men er godt mulig det er laga til noe mer elektronikk også, står jo Solid state på koblingsskjemaet.

Hvis du har tenninga på og måler på pin 1 mot jord skal nok spenninga endre seg også.

Men dette er jo koblingsskjema til en USA utgave med A/C så spørs jo litt hvor likt alt er også.

• 1 month later...
Skrevet

Pga. omtrent en mnd. med konstant drittvær og regn har bilen stort sett stått i ro under tak i det siste. Begynner å nærme seg tid for oppussing nå, og i den sammenheng tenkte jeg å høre om det er noen av dere andre med eldre BMW som kan anbefale nettsider i USA der man kan handle deler til f.eks. E24?

Som tidligere nevnt kom jeg over et nettsted som solgte komplett senkesats (Bilstein dempere + H&R fjærer) til E24, men den siden har jeg naturligvis rotet bort :(

Tenkte i og med at dollaren er forholdsvis lav i disse tider, så går det kanskje an å kjøpe seg en tidlig julepresang fra Statene :wink:

Nettsteder fra andre land kan kan også være aktuelle naturligvis :)

Forslag noen?

Skrevet
Søk deg frem til aktuell del her:

http://bmwfans.info/parts/catalog/

Skriv så inn det aktuelle delenummeret i søkefunksjonen på Koed (handlekurv), så får du opp delen med norsk pris dersom de kan skaffe den. Dette har hjulpet meg mye, for det er ikke så mye de har på lager til E24 hverken av brukt eller nytt.

Hjulbuer bak kjøpte jeg på Koed, og det anbefaler jeg deg å kjøpe med en gang dersom du mistenker at det skulle befinne seg litt rust der. Koster ikke så mye heller.

Hei! Fin tråd! Har du peiling på om det er originaldeler eller ettermarkedsdeler Koed leverer når du bestiller etter "riktig" nummer?

Skrevet

Takker :)

Hmm, det er jeg faktisk ikke helt sikker på. Men mulig det er ettermarkedsdeler siden det av og til kommer opp et annet delenummer også (Old part number) under det aktuelle delenumret ved søk på bmwfans.info

Det er altså det "nye" nummeret jeg må bruke ved søking på Koed, ikke "Old part number". Mulig guttene på Koed kan svare deg bedre på dette sp.målet da :)

Skrevet

Men noterte du deg om det var BMW-logo på delene du mottok i sommer, alternativt andre merker?

Den så jo skikkelig rød og fin ut :)

Liker best den utgaven jeg selv har. Synes fangerne er finere enn både den første og siste utgaven.

Men utrolig kjekt med veteranbil da, jeg må vente i 4 år ennå :(

Det med fangerne gir jeg deg medhold i, best linjer fram til 87. Jeg handlet litt på impuls uten å ha satt meg så mye inn i modellforskjellene, man blir litt blind når kjøpelysten inntrer ;)

Kledelige de røde blinklysglassa på side 4 og 5 i tråden her, de likte jeg!

Skrevet

Har du ikke prosjekttråd om bilen di du da Challenger? Fordelen med det nyeste karosseriet som du har vil jo være med tanke på rust vil jeg tro :)

Tok et baklyktglass jeg kjøpte på Koed som eksempel ang. delenr. På esken står det Made in Spain, og på selve glasset står det Made in Germany. BMW-merket + delenr. er støpt inn i glasset, så det kan jo hende at akkurat dette er en originalvare da.

i893td4asm4mrv5j428p.jpg

bieovf83oi9dnugwkvjh.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...