Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal prøve å forklare problemet jeg har med bremsesystemet på min 87 735i...

På bilen min er det installert det gamle systemet med at trykket på hydraulikken til servosystemet blir redusert fra omlag 130bar til rundt 50bar via trykkregulator/akkumulator og blir sent til bremseboosteren. Alså ikke vacuumstyrt system.

Det som skjer er at hvis jeg kjører normalt rundt i trafikken UTEN noe stopp så fungerer bremsene helt fint etter min mening. Det er lett og trå på pedalen for å få god bremseeffekt. Alt ser ut for å fungere helt greit. MEN hvis jeg skal foreta en panikkbremsing altså trå RASKT og hardt på pedalen så er det en forsinkelse på sikkert 0.5-1 sek før jeg får noe god bremseeffekt. Pedalen er også tung å trykke inn når dette skjer. Også hvis jeg skal ta løs fra stillestående og har akkurat dratt igang og ombestemmer meg og bremser raskt så skjer dette.

Men før man konkluderer med at det er luft i systemet så vil jeg nevne at dette med normalt bra bremseeffekt i det tilfelle jeg nevner ovenfor og den dårlige effekten i det tilfelle dette gjelder er noe som skjer hele tiden. Altså hvis jeg kjører normalt bortover og gjøre "ganske raske" trykk fungerer det helt greit hele tiden.

Servostyringen er heller ikke tung...men alt er relativt og dette er den første bilen jeg har med servo...hehe

Hvis noen har noen gode forklaringer på dette så hadde det vært kjempe da å begynne å kjøpe inn ting og tang nytt til dette systemet koster skjorta...jeg er heller ikke så hypp på å bytte servo olje da det da fort kan starte å lekke rundt om i pakinger.

Skrevet

Forresten, er det noen som vet hvor man får kjøpt Pentosin CHF 7.1 Hyd.olje?

Jeg bør vel legge til at ABS lyset i instrumentpanelet tenner når jeg slår på tenningen, men slukker med en gang jeg starter bilen så det skulle være ok. Jeg har ikke ASC... på bilen. Kan se ut som at Hyd.loopen (Brakebooster/Servo) er ok, men at det kanskje er luft i bremsevæskeloopen???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...