-Martin- Skrevet Mai 29, 2009 Skrevet Mai 29, 2009 Har hatt et problem med tap av kjøleveske for tiden. Etter fylling av vann kan jeg kjøre maks 3-4 mil før "radiator lampa" i instrumentpanelet lyser. Men kan kjøre mange mil etter at det har begynt å lyse Det har ant meg at det kan være hull i ekspansjonstanken og at det renner ut vann ned til et visst nivå. Så her i kveld parkerte jeg med fronten pekende nedover en temmelig bratt gårdsplass, da tok det ikke lang tid før det sildret vann nedover bakken. Kastet meg da nedi motor rommet og fant et hull der det stod en 1mm tykk stråle ut fra midten på ekspansjonstanken. Da er bare spørsmålet om det er mye plunder å bytte denne selv. Til informasjon har jeg Aircondition og automatkasse (oljekjøler til aut.kassa)
BimmerE46 Skrevet Mai 29, 2009 Skrevet Mai 29, 2009 Hei, ikke noe problem å bytte denne selv. Du har jo ikke 6'er motoren så det er god plass i motorrommet, og du kommer fint til. Du må ut med luftfilterboksen, og vifta. Og tanken er bare klipset inn/ned. Det øverste klipsene er enkle å få av, men så har du et klips under tanken, som krever litt mer tålmodighet. gjorde dette nettopp på min bil pga samme feil Lykke til.
-Martin- Skrevet Mai 29, 2009 Forfatter Skrevet Mai 29, 2009 Takker! det var til stor hjelp! Var redd jeg måtte ut med hele radiatoren en stund gitt. Virker som det er mange 318i som sliter med å holde på kjølevannet...
BimmerE46 Skrevet Juni 1, 2009 Skrevet Juni 1, 2009 ja det er de ekspansjonstankene som ikke er noe tess... men men, er heldigvis ikke så dyre. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå