Shibbs Skrevet Mai 31, 2009 Skrevet Mai 31, 2009 Hei. Var ute å kjørte igår da bilen plutselig kutta på 1 eller flere sylindere,noe som resulterte i at bilen gikk veldig dass. Sjekket at det var gnist på alle pluggene og det var det. Renset de også uten at det hjalp. Har sjeklet det meste av kabler og ser ut til at alt sitter. Noen som har no tips til hva jeg kan sjekke nå? Mvh Shibbs
Shibbs Skrevet Mai 31, 2009 Forfatter Skrevet Mai 31, 2009 Testet kompresjon i alle sylindere nå,resultatet ble som følger: Sylinder 1: 7,5 2: 9,2 3: 7,2 4: 0 5: 0 6: 7 Bar Noen gode tips når det ikke er kompresjon i 2 av sylinderne?
Ballder Skrevet Mai 31, 2009 Skrevet Mai 31, 2009 Ville plukket av toppdeksel og sett hur det ser ut der nede. Ser vel mest sannsynlig greit ut, men mulig noe har gjort at noen ventiler har blitt slått skakke. Skjedde det i forbindelse med heftig turtall?
Shibbs Skrevet Juni 1, 2009 Forfatter Skrevet Juni 1, 2009 Ville plukket av toppdeksel og sett hur det ser ut der nede.Ser vel mest sannsynlig greit ut, men mulig noe har gjort at noen ventiler har blitt slått skakke. Skjedde det i forbindelse med heftig turtall? Har tatt av selve dekselet med bmw-logoen på. Så greit ut,mn tenkte jeg skulle ta av hele yoppen. Er det en vanskelig operasjon? Det skjedde ikke i forbindelse med høyt turtall. Hadde helt normal kjørin da det skjedde
Ballder Skrevet Juni 1, 2009 Skrevet Juni 1, 2009 Er en grei jobb å plukke av toppen på m20 motoren ja, men sørg for at du er sikker på at komptesten er strøkent utført da. Liksom litt snodig at det der skjer sånn "uten videre" liksom. Sjekk om timingen på regreim fremdeles er rett før du plukker av toppen sånn for "morro" skyld da. Vil nesten tro det har hoppet over der siden det er to sylindre som er totalt døde, men... Kan være tenningen som har vært på trynet og muligens brent hull i stempler over lang tid også. Dritt at det skjer uansett.. Oppdater etter hvert som du finner ut av dette da. Er jo spennende for et annet menneske dette her. Lykke til.
Shibbs Skrevet Juni 11, 2009 Forfatter Skrevet Juni 11, 2009 Er en grei jobb å plukke av toppen på m20 motoren ja, men sørg for at du er sikker på at komptesten er strøkent utført da. Liksom litt snodig at det der skjer sånn "uten videre" liksom. Sjekk om timingen på regreim fremdeles er rett før du plukker av toppen sånn for "morro" skyld da. Vil nesten tro det har hoppet over der siden det er to sylindre som er totalt døde, men... Kan være tenningen som har vært på trynet og muligens brent hull i stempler over lang tid også. Dritt at det skjer uansett.. Oppdater etter hvert som du finner ut av dette da. Er jo spennende for et annet menneske dette her. Lykke til. Skal se på det her etterpå. legger ut en oppdatering ikveld
Larsinnj Skrevet Juni 11, 2009 Skrevet Juni 11, 2009 Jeg hadde samme problemet i fjor. Til meg var det sprukket topp, så det kan vel også være en mulighet hos deg.
Shibbs Skrevet Juni 11, 2009 Forfatter Skrevet Juni 11, 2009 ok, hvor var det sprukket? eller er det et uttrykk? er ikke 100% skilla seru
Astri Skrevet Juni 11, 2009 Skrevet Juni 11, 2009 nettopp det som skjedde me meg nå. Må vær noe som går...
Shibbs Skrevet Juni 11, 2009 Forfatter Skrevet Juni 11, 2009 nettopp det som skjedde me meg nå. Må vær noe som går... si ifra hvis du finner ut hva det var da
Morty999 Skrevet Juni 15, 2009 Skrevet Juni 15, 2009 tipper deff topakning imellom 2 sylindre jeg. sånn var min også.
Astri Skrevet Juni 15, 2009 Skrevet Juni 15, 2009 nettopp det som skjedde me meg nå. Må vær noe som går... si ifra hvis du finner ut hva det var da beklager, skulle gjerna ha sjekka men eg orker ikkje mer av motren så eg hiver skiten og monterer heller m50...
Gunnar Skrevet Juni 17, 2009 Skrevet Juni 17, 2009 Slenger meg på teorien til Morty. Det skjedde på M20en jeg hadde for noen år siden. Gikk mellom syl 5 og 6. Skjedde helt plutselig på en vanlig kjøretur på et par km. Forsiktig pådrag opp en bakke og plutselig gikk det ikke som det skulle lenger.
Morty999 Skrevet Juni 17, 2009 Skrevet Juni 17, 2009 og det skylles av for tidlig tenning = tenningsbank. derfor min gikk åt skogen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå