andreastrones Skrevet Mai 31, 2009 Share Skrevet Mai 31, 2009 Da har vi fått inn enda en Drømmebil! Denne gangen er det en 6-serie, som fra 2007 kom med diesel. Og det er ikke hvilken som helst diesel-motor den kommer med heller. Det er 3-liters utgaven med dobbel variabel turbo, og et hav og krefter! 286 hk og 580 Nm er virkelig ypperlig i 6-serien! Og som om ikke dette er nok, Hartge's motoroppgradering blir snart montert, og bilen yter da 328 hk og 675 Nm!! Utstyrsmessig kunne jeg ha sagt at bilen har "alt". Men mange bruker dette uttrykket ganske så vidt. Men bare hør her; Detaljert utstyrsliste: Utvendig farge: A76 - Dyphavsblå metallic Innvendig farge: LED5 - Pearl eksklusivskinn i farge Lys Salbrun /Sort 2SF - BMW lettmetallfelger, design Stjerneeke 249 4BK - Interiørlister i profilert aluminium 2TB - Sportsautomatgirkasse med girsystem på ratt 217 - Active Steering 229 - Dynamic Drive 248 - Oppvarmbart ratt 255 - Sportsratt i skinn 302 - Fjernbetjent alarm 319 - Integrert universal portåpner 322 - Comfort Access system 323 - Soft Close automatikk for dørene 4M5 - BMW Individual - Skinntrukket dashbord 403 - Elektrisk Soltak, i glass 414 - Oppbevaringsnett 423 - Velour fotmatter 428 - Varselstrekant 430 - Inner- og ytterspeil automatisk avblendbare 431 - Innerspeil automatisk avblendbart 442 - Koppholdere 459 - Elektrisk setejustering for forsetene 464 - Skipose 481 - Sportsseter 494 - Varmeseter foran 5AC - Fjernlysassistent 5AD - Lane Departure Warning 5DF - Aktiv cruise control med Stop&Go-funksjon 5DS - Nødåpning for koffertrom 502 - Lyktespylersystem 508 - Park Distance Control (PDC) 522 - Xenonlys 524 - Adaptive kjørelys 534 - Automatisk Klimaautomatikk 563 - Lyspakke 6AA - BMW Teleservices 6FL - USB-Audio tilkoblingssystem 609 - Navigasjonssystem Professional 610 - Head-Up Display 611 - BMW Night Vision 612 - BMW Assist 616 - BMW Online 620 - Talestyring 644 - Forberedelse for mobiltelefon med Bluetooth grensesnitt 654 - DAB-Tuner 672 - BMW CD-veksler 752 - BMW Individual - High End Audio høyttalersystem 760 - BMW Individual - Shadow Line høyglans 775 - BMW Individual - Antrasitt taktrekk I tillegg leveres det med følgende valg: 853 - Engelsk språkversjon XXX - Gummimatter for for- og bakseter I tillegg vil det bli ettermontert følgende deler fra Hartge: - Hartge Motorstyringsenhet: 328 hk / 675 Nm - Hartge Sportseksossystem, 1 stk oval eksospotte på hver side - Hartge Sportsfjærer: 30 mm lavere kontra orginalt understell - Hartge Aluminiumspedaller - Hartge Fothviler Nypris i Norge ved benyttelse av pakkepriser er kr 1.462.668(!!): BMW 635d Coupe Automat: kr 1.082.300 Frakt og leveringskostnader, Fornebu: kr 7.900 Ekstrautstyr: kr 326.570 Ettermonterte Hartge-deler: kr 45.898 Sum totalt: kr 1.462.668 For å bli bedre kjent med BMW 635d, kan kanskje disse linkene være til hjelp: 635d på kjøretur: Fifth Gear tester forbruket: http://youtube.com/watch?v=ki7RVIgRXYo BMW Norges utfyllende informasjon om biltypen: http://www.bmw.no/no/no/newvehicles/6se ... ction.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Syvert Skrevet Mai 31, 2009 Share Skrevet Mai 31, 2009 flott bil det er ingen ting å lure på,men til den prisen hadde eg heller valgt E92 M3. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Mai 31, 2009 Share Skrevet Mai 31, 2009 nydelig bil og nydelig farge! artig location på bildene, sikkert ikke enkelt å ta bilder der uten masse linselus! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreastrones Skrevet Mai 31, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 31, 2009 Det er ingen tvil om at både 3-serien og 6-serien er flotte biler. Men det er dem som syntes at 3-serie coupe blir for liten... Og hva er da bedre enn en 6-serie? 6-serien gir samme komfort som 5-serien, har sportsligheten til 3-serien (i hvert fall i kombinasjon med Dynamic Drive) og noenlunde god plass. Litt knappe bakseter, men du sitter som en konge i forsetene! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreastrones Skrevet Mai 31, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 31, 2009 nydelig bil og nydelig farge!artig location på bildene, sikkert ikke enkelt å ta bilder der uten masse linselus! Helt enig ang fargen! Og når det gjelder locationen, så har du rett i det du sier. Men likevel, alltids kjekt å prate litt bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikL Skrevet Mai 31, 2009 Share Skrevet Mai 31, 2009 Sinnsykt flott bil! Blir morsomt å se stuket etter at Hartgefjærer er på plass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet Mai 31, 2009 Share Skrevet Mai 31, 2009 Utrolig pen bil med veldig riktig farge. Har selv hatt gleden av å kjøre både 630i og 645i cab. Og det er fantastiske biler å kjøre.. Spesielt V8'n var rå å kjøre med konstant "earorgasm" når du trør på pedalen. Har kjørt samme motoren (med og uten chip), bare i 3-serie coupe. Og det er ingen tvil om at den motoren er RÅ! However, synes jeg kanskje det blir litt feil med diesel i en slik bil. Synes nesten det blir litt det samme som diesel i cab.. Hører liksom ikke helt sammen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreastrones Skrevet Mai 31, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 31, 2009 der skal jeg få lov til å være uenig med deg, da denne biltypen er perfekt for langdistansekjøring o.l. med sine fire seter og gode bagasjeromsplass. Tenk deg, to vennepar på tur rundt i Europa. I stedet for å stikke innom å fylle hver 3-400 km, så kjører du gjerne 6-800 km på en tank, ja kanskje til og med 1.000 km! Og dessuten, her hjemme i Norge har du krefter hvor du trenger det; i mellomregisteret. Og når det gjelder lydbildet i denne motoren, så er det absolutt flott syntes jeg! Selvsagt, hadde jeg kunne valgt, så ville jeg selvsagt gått for V10'en jeg. Men dette er en så mye mer fornuftig kombinasjon. I hvert fall med Hartge motoroppgraderingen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Juni 1, 2009 Share Skrevet Juni 1, 2009 Nydelig bil dette! Flott farge!. Hvordan er High end Individual anlegget?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Juni 1, 2009 Share Skrevet Juni 1, 2009 Her håper jeg virkelig på flere bilder etter at Hartge oppgraderingene er montert. Er det du som har fått deg Canon 1000D og eller? Men du trenger ikke bruke ISO1600 på lyse dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreastrones Skrevet Juni 1, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 1, 2009 High End Audio System fra BMW Individual er absolutt bra, ingen tvil om det. Men om det er en vesentlig oppgradering fra HiFI System Professional Logic 7 er jeg ikke helt sikker på. Nå har jeg en 5-serie med HiFi Pro, og denne bilen med Individual-anlegget, og for å være ærlig (og jeg setter virkelig pris på god lyd og litt trøkk i musikken); jeg hadde ikke valgt bort en bil, pga den "kun" har HiFi Pro.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreastrones Skrevet Juni 1, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 1, 2009 Her håper jeg virkelig på flere bilder etter at Hartge oppgraderingene er montert. Er det du som har fått deg Canon 1000D og eller? Men du trenger ikke bruke ISO1600 på lyse dagen. Søster fikk seg kamera til jul, og det er hennes jeg bruker midlertidig.. Når det gjelder bildetagnignen, har jeg fortsatt en god del igjen å lære ja! Jeg kommer hjem til Haugesund for sommeren om en halvannen ukes tid, tenker da vi får treffest, så du får se bilen live heller! Alltids morsomt å prøve en Hartgechippet x35d ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå