Arimanni Skrevet Mai 31, 2009 Skrevet Mai 31, 2009 Sitter og leiker meg med tanken på å ta MC lappen. Ettersom eg måtte nedgradere meg til Golf STV så synest eg nesten eg fortjener dette Noen som har noko erfaring med kjøreskuler i Bergensområdet på dette området? Og sånn ca kor mange kjøretimer kan eg rekne med for ein som kun har erfaring fra scooter/moped? Sist men ikkje minst melder jo spm seg om kva sykkel eg skal eventuelt kjøpe. Og her skal eg innrømme at eg står heilt stille. Vil helst ha ein lettkjørt og god sykkel. Tips blir veldig godt mottatt!
Luftwaffel Skrevet Juni 1, 2009 Skrevet Juni 1, 2009 Har en Honda FMX 650 som kommer ut for salg nuh snart. Den er meget lettkjørt og veldig leken. Nesten som å kjøre moped, men med _litt_ mer moment. PM hvis int.
SweetBMW Skrevet Juni 1, 2009 Skrevet Juni 1, 2009 hvis du har kjørt mye moped før eller generelt sykkel så trenger du ikke så mange timer.. har begynt på lappen jeg nå og hun jeg kjører med tenkte jeg ikke trengte mer enn 2 timer på sykkelen is eg selv, men det du trenger er o selve banekurseet og generelt det obligatroriske da... sykkel som er fin er jo f.eks Suzukli SV650S.. mye moment pga v-twin motor, og generelt billige både i forsikring og pris....
flonoen Skrevet Juni 1, 2009 Skrevet Juni 1, 2009 Sendte noen emailer til diverse kjøreskoler i Bergensområdet for en stund siden, fikk da tilbake at gjennomsnittlig pris for mc-lapp lå på 20-25000. Stivt. Og selv om mange synst de hadde klart seg med bare 2 timer på sykkelen, pga god erfaring fra moped/scooter, så er det neimen ikke sikkert kjørelæreren deler den oppfatningen, og det er jo tross alt han som har siste ord i saken.
Hawkon88 Skrevet Juni 1, 2009 Skrevet Juni 1, 2009 ettersom jeg har erfaring fra scooter, lettmc og bil- mener jeg å ha grunnlag nok for å påstå at erfaring fra 50ccm har liten betydning. Jeg mener det er erfaring fra bil som hjelper mest for å få ned antall kjøretimer. Dersom du kjøper eller får lånt deg en sykkel og en kompiss en time eller to i kjøregården og litt på veiene innimellom- blir du straks mye flinkere til å mestre sykkelen teknisk.. Kun det obligatoriske, uten ekstra kjøretimer koster rundt 15k i bergensområdet denne sessongen.
Mr.Silver Skrevet Juni 1, 2009 Skrevet Juni 1, 2009 En kjenning av meg kjørte akkurat opp å sykkel. Lappen kostet ca 23000 kr. han hadde lite erfaring fra sykkel fra før.
Arimanni Skrevet Juni 1, 2009 Forfatter Skrevet Juni 1, 2009 Ja det er stive priser uten tvil! Har sjekket litt rundtom og kom på ca 17 k berre det obligatoriske. Er litt usikker på kva sykkel eg skal gå for, men det blir ikkje noko dyrere enn ein 30 000,- så har sett litt på 250cc og opp til 600 cc. For meg er det ikkje så viktig kor fort dei går etc, kommer nok ikkje til å pasere 100 uansett. Viktigaste for meg er at den er driftsikker og morsom å kjøre Utenom det så driter eg eigentleg i om den ser ut som tanta til ole på toten!
Hauso Skrevet Juni 8, 2009 Skrevet Juni 8, 2009 hvis du har kjørt mye moped før eller generelt sykkel så trenger du ikke så mange timer.. Der må jeg si meg uenig. Du får ikke store nytta av å ha kjørt moped fra før. for det første så er plasseringa du lærer under moped lappen, til høyre helt ut te linja. For det andre så er en motorsykkel, feks Yamaha fz6 sånn ca 130 kg tyngre enn en moped, og balansepunktet, kraften, og kravene er så mye høyere enn det er på moped. SÅ der er jeg ikke enig med deg. Jeg har tatt både mopedlappen, lettlappen, og kjørte opp på mellomklasse 28 mai. Kostet meg forresten 9 lapper, men da kun med en kjøretime på bane, for å bli kjent med sykkelen, utenom det obligatoriske. Av sykler, så har jeg ikke så mye greier på andre ting enn det jeg har kjørt selv. Men Suzuki, honda, yamaha, lager jo mye spennende, enten du ønsker det ene eller det andre. Hvis du har bekjente med sykkel, som er villige til å la deg øvelseskjøre, så ville jeg absolutt gjort det. Sparer mye på det. Vet ikke hvor gammel du er, og om hvor lenge siden du evt har kjørt A1/mopp, eller i det hele tatt om du har gjort det. Men ønsker deg lykke til, det er en ubeskrivelig følelse å ligge å cruise rundt med mc:)
Hauso Skrevet Juni 8, 2009 Skrevet Juni 8, 2009 Ja det er stive priser uten tvil! Har sjekket litt rundtom og kom på ca 17 k berre det obligatoriske. Er litt usikker på kva sykkel eg skal gå for, men det blir ikkje noko dyrere enn ein 30 000,- så har sett litt på 250cc og opp til 600 cc. For meg er det ikkje så viktig kor fort dei går etc, kommer nok ikkje til å pasere 100 uansett.Viktigaste for meg er at den er driftsikker og morsom å kjøre Utenom det så driter eg eigentleg i om den ser ut som tanta til ole på toten! haha, bullshit! det er noe du tror til du har lappen i hånda, og sykkelen mellom beina. da virker ikke 100 særlig fort mer. 200 blir neste mål, and so on;)
///Naitsirk Skrevet Juni 8, 2009 Skrevet Juni 8, 2009 Ja det er stive priser uten tvil! Har sjekket litt rundtom og kom på ca 17 k berre det obligatoriske. Er litt usikker på kva sykkel eg skal gå for, men det blir ikkje noko dyrere enn ein 30 000,- så har sett litt på 250cc og opp til 600 cc. For meg er det ikkje så viktig kor fort dei går etc, kommer nok ikkje til å pasere 100 uansett.Viktigaste for meg er at den er driftsikker og morsom å kjøre Utenom det så driter eg eigentleg i om den ser ut som tanta til ole på toten! haha, bullshit! det er noe du tror til du har lappen i hånda, og sykkelen mellom beina. da virker ikke 100 særlig fort mer. 200 blir neste mål, and so on;) Hehe...ja sa akkuart det samme til meg selv før jeg tok lappen i fjor..fikk lappen og så lånte en kompis bort den trimma R1'en sin til meg. Tok ca 10 minutter før nåla viste 250 km/t Livsfarlige greier!!! Men fytti bikkja og moro
LianLi Skrevet Juni 8, 2009 Skrevet Juni 8, 2009 så lånte en kompis bort den trimma R1'en sin til meg. Tok ca 10 minutter før nåla viste 250 km/t Livsfarlige greier!!! Jøss, den R1èn virka lat
///Naitsirk Skrevet Juni 8, 2009 Skrevet Juni 8, 2009 Hehehe.. ja kjempe lat du Tørte ikke å ta den no lenger da jeg gitt.. Toppfarta var 320!
E36Cab1 Skrevet Juni 8, 2009 Skrevet Juni 8, 2009 blitt stive priser gitt!! Betalte 5600,- for mc-lappen det året da tvilling-tårna takka for seg,hørte det på radioen på vei heim fra kjøretime. Var det i 2001??
///Naitsirk Skrevet Juni 8, 2009 Skrevet Juni 8, 2009 var i 2001 ja.. Betalte 15 000 for ett år sida jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå