Oljebrenner'n Skrevet Juni 4, 2009 Share Skrevet Juni 4, 2009 Hei ! Som ny på forumet og eier av "parafinraceren" over vil jeg si at det nok ikke er store forskjellene på en pre- og postfacelift annet enn eksteriørmessig og teknisk. Men som dere sier så er det noen endringer og ikke minst nye farger og utstyr. Det som jeg merker best er 2. gen iDrive; det er noe helt annet enn den forrige. Dessuten brukes ikke DVD til å oppgradere lenger og disken er visstnok på 80 GB. For øvrig ventet jeg faktisk i 6 måneder på bilen, men det var absolutt verdt det; bilen er en drøm å kjøre og selv om automat neppe er førstevalget til yngre BMW-entusiaster, kan den også gires med hendlene på rattet (i tillegg til "Joy-sticken").....og dermed blir det mulig med mer sportslig kjøring enn bare å sette girvelgeren på "D" og la verden gå sin gang... Det som også var interessant med 2009 vs. 2008 modellen var at den faktisk gikk ned i pris...selv om importprisen gikk opp (skyldes reduserte utslipp og avgifter). Så noen stor midlivskrise kan nok ikke 3-serien sies å være i....men det ryktes om ny 3-er (og 1-er) i 2011/2012 og da med plattform fra 1-serie (og ikke omvendt som idag). Kommer visstnok med massevis av hjelpemidler som bl.a. kamera med "røntgenøyne" som samler data fra fjernlysassistent, filholder, avstands-holder og gjenkjenningsfunksjon av trafikkskilt... Kommer visstnok med større modellbredde og også 3-serie GT (designmessig basert på den nye 5 GT). Det snakkes også om en 340i med 326 HK 6-sylindret motor..time will show. Men inntil da (og kanskje også etter det) trives jeg mer enn godt nok i bilen dere ser bilder av øverst i tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oljebrenner'n Skrevet Juli 29, 2009 Share Skrevet Juli 29, 2009 Da er ferien over og bilen har fått være med på Europa-tur. Satt veldig bra på veien (særlig autobahn) og trakk godt også i hastigheter opp mot 220 km/t (måtte slippe opp da pga. trafikk). Ikke så mye motorstøy heller; 3000 rpm gir drøyt 200 km/t på 6.gir. Etterfylte litt olje (ca. 0,75 liter) da vi kom tilbake, men så har jo bilen gått 11000 km siden den var ny så litt forbruk må påregnes med ny bil.. Snittforbruk på hele turen var 0,73 l/mil; må sies å være gunstig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå