krofarn Skrevet Juni 1, 2009 Skrevet Juni 1, 2009 Hei, jeg hadde kjøpt noen drivknuter til bilen min på mekonomen før 3 uker siden.. hadde litt problemer med å få de gamle av så de nye har logge i baksæte i 3 uke.. når jeg så på dem i dag så så jeg til min førferdelse at det var rust på dn eine.. var relativt mye rust til 3 uker.. Er det noe som kan skje eller MÅ jeg bytte dem?
Superbeetle Skrevet Juni 1, 2009 Skrevet Juni 1, 2009 Nei...gjør nok ikke noe det.. Kommer alltids litt overflaterust. Men om det er rust på splines'ene så bør du gjerne fjerne det så de blir enklere å montere..
krofarn Skrevet Juni 1, 2009 Forfatter Skrevet Juni 1, 2009 takker.. bei så usikker, har oppbevart dem relativt ok.. har logge i baksete å de har rusta på 3 uke så bei usikker... Noen idea kordan æ ska klare å få laus de gamle? tok av muttern å prøvde å slå me hammer å d funka ikke
Rayb Skrevet Juni 1, 2009 Skrevet Juni 1, 2009 Rustfritt stål er knall hardt og sprøtt, noe som egentlig gjør det til en dårlig stålkvalitet. Det tåler lite slag og "kutte-bevegelser" (slikt som skruer/bolter er mye utsatt for) Så rustfrie drivknuter hadde fungert dårlig. Men pass på å gjør prismesporet rent før du monterer... Du kan prøve en stor ters rundt navet og på tuppen av drivknuten slik at du får presset den igjennom; ut på baksiden. Men siden du skal skifte de... skru mutteren på noen gjenger igjen å gå løs på den med en stor hammer
krofarn Skrevet Juni 1, 2009 Forfatter Skrevet Juni 1, 2009 prøvde men kom liksom aldri t.. e jo rett bak bremseskiva..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå