jojr Skrevet Juni 1, 2009 Skrevet Juni 1, 2009 Vil dette ødelegge gearkassen? For den vil vel gå rundt når den slepes men det er vel begrenset hvor mye smøring den får. Noen som har noe svar på dette
vetu03 Skrevet Juni 1, 2009 Skrevet Juni 1, 2009 Ikke bra å taue en bil med automat kasse, da må mellomakslingen hvertfall løsnes.. Men hvor langt man kan slepe før girkassen blir ødelagt hvet jeg ikke!
hillmar Skrevet Juni 1, 2009 Skrevet Juni 1, 2009 Jeg taua min 525 tds men nesten lik kasse fra fornebu til litt lengre enn sandvika, og den har ikke tatt no skade av det. Prata med en del mekanikkere først og kom fram til at så lenge man ikke tauer så fort (maks. 40) går det greit over korte avstander...
jojr Skrevet Juni 1, 2009 Forfatter Skrevet Juni 1, 2009 Ja det er vel det jeg også har hørt, men det er helt klart stor forskjell på kassene, En Mercedes jeg hadde fikk jeg beskjed om at man faktisk kunne dra i gang å starte noe som faktisk funka. Men tror kanskje jeg prøver å få bilen på henger
hillmar Skrevet Juni 1, 2009 Skrevet Juni 1, 2009 Har du mulighet til det der det selvfølgelig best. Men med forsiktighet og god tid hadde jeg ikke vært sååå bekymra for 5km...
kanari87 Skrevet Juni 1, 2009 Skrevet Juni 1, 2009 Når automatkassa har sekunder oljepumpe, som mercedesen har, kan den taues vis ikke er det no go, men veit ikke om BMW har dette.
Deep Dish Skrevet Juni 1, 2009 Skrevet Juni 1, 2009 Dette står i instruksjonsboken ang. tauing med automat gir: Automatic-transmission cars: 1. Set the selector lever to N 2. Maximum towing speed: 70 km/h (approx. 43 mph) 3. Maximum towing distance: 150 km (approx. 93 miles).
jojr Skrevet Juni 1, 2009 Forfatter Skrevet Juni 1, 2009 Takk for det, så det står der ja:) Det skulle ikke være noe forskjell på Tiptronic og vanlig automat.
Sjøbuse Skrevet Juni 1, 2009 Skrevet Juni 1, 2009 uansett er det trgggest og bare skru løs mellomakslingen da.
Deep Dish Skrevet Juni 1, 2009 Skrevet Juni 1, 2009 uansett er det trgggest og bare skru løs mellomakslingen da. Hvorfor er det tryggest.?? BMW sier jo selv at man kan taue bilen i 150km bare man ikke holder over 70km/t.!! Nei, de vet vel ikke hva de snakker om.!
Sjøbuse Skrevet Juni 1, 2009 Skrevet Juni 1, 2009 uansett er det trgggest og bare skru løs mellomakslingen da. Hvorfor er det tryggest.?? BMW sier jo selv at man kan taue bilen i 150km bare man ikke holder over 70km/t.!! Nei, de vet vel ikke hva de snakker om.! dust.... d går sikkert bra siden bmw sier det. men om man tar av mellomakselen er man helt sikker på at gir ikke tar skade. selv om bmw sier det går greit er det ennå tryggere uten giret kobblet til hjula. feil kan oppstå selv om det er mulig å taue den i N.
hillmar Skrevet Juni 1, 2009 Skrevet Juni 1, 2009 Da fåreslår jeg at han lar være å taue siden hjulene kan falle av, selvom de er stramma ihht. BMW spec!
hillmar Skrevet Juni 1, 2009 Skrevet Juni 1, 2009 Ta det med et smil da! Vi skjønte hva du mente, og du skjønte hva vi mente...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå