Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Såklart... Jeg SKJØNNER jo trådstarter.

Jeg bare syns det er urettferdig å bli dømt for EN handel som nå 3000 +/- brukere på bimmers får vite om..

Alle skjønner jo hvor skadelig DET er for butikken, spesielt når man livnærer seg på akkurat denne aktuelle kundegruppen..

Men men, Om trådstarter syns det er verdt det å skade kundegrunnlaget for autobb, mtp de problemene han har hatt, så er det vel sikkert fair? :roll:

Det triste er jo at man som Mexos hentyder, at man aldri får vite hvor fantastiske bra service ENKELTE har fått hos det firmaet.. Det bare svinner hen..

Urettferdig? Når man livnærer seg på denne kundergruppen så er vel det minste man kan gjøre å gi kunden et ordentlig svar?!

Selvfølgelig får man heller sjelden høre hvor bra service et firma gir. Når man betaler for et produkt er det visse forventninger som skal/burde innfris. Når dette ikke går, som i dette tilfellet, synes jeg det er greit at han tar det ut i "media". Det er MANGE saker som har blitt skværet opp i grunnet publisering av problemene/uenighetene på div. forum rundt omkring.

Selvfølgelig, man skal jo gi firmaet mulighet til å ordne opp først, men 3 mnd er i lengste laget mener jeg..

Skrevet

Som Torek sier, selvfølgelig skal firmaet få muligheten til å ordne opp, og jeg føler jeg har gjort det. jeg har prøvd å ringe utallige ganger, sendt sms, mail's, PM's osv uten noe som helst svar, derfor legger jeg ut en slik tråd for å få fortgang i saken.

har gått 2år med salg&service på videregående, og det er ikke slik kundebehandling jeg har lært at man skal føre..

Skrevet

Sendte nettopp en ny mail til firmaet der jeg ber om sendingsnummer som tilsier at pakka er på vei, eller pengene jeg betalte når jeg fikk feil pakke på konto omgående. samtidig som jeg forteller at jeg går til forbrukerrådet, eller annen klageinstans om jeg ikke hører noe før fredag kveld.

så får jeg bare håpe det kommer pakke eller penger, ASAP..

Skrevet
Er det bare meg, eller dukker det opp stadig flere tråder her der folk opplever dårlig service av nettbutikker som bruker forumet til annonsering? Min lille skepsis til netthandel blir ikke akkurat mindre av det :?

Jeg har opplevd det samme. Selv om ketil er flink (audioart) følte jeg at han var litt grådig.

Betalte 10000 kroner for å få "custom" made en ramme for en navi/multimedia Pioneer Avic F900BT i min E46.

Greit det var litt tilpasning, men han sa faktisk at det kom på 5000. Så jeg antok at det var en fast pris. Videre måtte det til mere tilpassing enn han hadde "forventet" ennå ja la ved bilder og forklarte allerede ved første samtale hva som måtte gjøres.

Og han spurte underveis om jeg ville bytte ut de originale H/K høyttalerne i bilen og da sa jeg at jeg har et tak på 20000, (10000 for spiller) så det kommer jo helt an på. Og vi kom frem til at det ville bli langt over 20 tusen. Så jeg sa vi droppet det, dagen da jeg skulle betale for jobben så tilpasset han bare time-antallet så det kom rett under 20 tusen.

Så jeg angret på at jeg sa det med "taket" på 20 lapper. Siden han baserte seg på det, og det kunne jeg jo ikke si noe på.

Og jeg tviler på at han brukte såå mange timer på den jobben, siden mesteparten av tiden var tørketid for lakk...

Det verste av alt var at jeg sa at jeg satt her og kom til å gi han god kritikk og anbefale han om han var grei.

Men om griskhet kommer fremfor godt omdømme så ja.. Be my guest...

Skrevet

Jeg hadde tenkt til å handle fra autobb.no i god tro neste år jeg også, men siden jeg var så heldig å finne CSL felger hos GS over disk pga en feilbestilling til en prislapp 5000,- billigere enn autobb.no så slipper jeg visst det ;-)

Og det er ingen tvil om at man skal være forsiktig med hvordan man behandler sine kunder, når man livnærer seg av en enkelt kundegruppe ( som nevnt før meg her)

Skrevet

Settet har jeg sendt, men posten bruker dessverre LANG tid på å sende. Opptil 2 uker har jeg opplevd flere ganger den siste tid. Til info er AutoBB er nå lagt på is så lenge og jobber ikke med dette lenger.

Skrevet
Som Torek sier, selvfølgelig skal firmaet få muligheten til å ordne opp, og jeg føler jeg har gjort det. jeg har prøvd å ringe utallige ganger, sendt sms, mail's, PM's osv uten noe som helst svar, derfor legger jeg ut en slik tråd for å få fortgang i saken.

har gått 2år med salg&service på videregående, og det er ikke slik kundebehandling jeg har lært at man skal føre..

Siden du har salg og service kan du jo tenke deg selv hva som ville skjedd om EN kunde gikk ut i lokalavisen og ødela kundegrunnlaget ditt for det området du bor i?

Er det rettferdig? Av kunder har du behandlet 4999 av alle i området ditt supert, også kommer den siste av de 5000 og snakker crap om deg og firmaet ditt i en åpen lokalavis, noe som gjør at du mister de siste 5000 poteniselle kundene i ditt distrikt.. De kundene som har fått god behandling er heller ikke så snille at de svarer på innlegget i lokalavisen, noe som gjør til at firmaet står der med ett dårlig rykte, som forblir usagt..

Nå skal jeg også legge til, at dersom det er sant det du har sagt om de utallige pmer, smser, mailer osv, så er det berettiget.. Det er nærme grensen av hva jeg også hadde tålt.. Det er ikke greit å vente 2 måneder ekstra som du har gjort, men jeg er jo butikkmann selv, og det er vel kanskje derfor jeg tenker litt på andre siden av konsekvenser enn dere andre..

Skrevet

Jeg synes man bryter en grense, når kommunikasjonen fra den "profesjonelle" part opphører. Jeg er vant til at netthandel kan ha noen ulemper fremfor butikk, men svar må man kunne forvente å få!

Hvis trådstarter snakker sant mtp antall henvendelser(uten svar) og tidsforbruk, vil jeg påstå at det er høyfrekt-nærmest tyveri å ikke sporenstreks betale tilbake pengene :shock: Jeg ville blitt svært provosert over at noen skulle besitte over 3000; av mine surt ervervede kroner ihvertfall. Hadde selger svart eller informert hadde vel neppe trådstarter laget tråden vil jeg tro? Vil i samme slengen komme med et godt eksempel på lignende, men løst på en god måte. Parts & Retards reklamerer her inne, og jeg forespurte de om noen baklys i en tråd. Greit nok, jeg måtte forhåndsbetale lyktene, og ble lovet 2-3 uker lev. tid. Tiden gikk over dato, og jeg tok kontakt. Fikk da med engang en ærlig tilbakemelding om at de tvilte på om lyktene ville dukke opp, da produsenten ikke responderte. Fikk også nærmest oppfordring om å ta tilbake pengene, og dette ga meg trygghet til å tørre å vente litt til. Klarer selv ikke å finne lyktene, så intet å tape.. Riktignok valgte jeg etter ca 2 måneder å be om pengene tilbake, men responsen var lynkjapp og pengene på konto dagen etter :D Sånn kan det også gjøres :wink:

Skrevet

Likevel vil jeg påstå at butikken/bedriften kan oppnå svært god pr om de behandler situasjonen riktig, for eksempel ved at de beklager hva som har skjedd og gir en kompensasjon for det. I slike tilfeller vil jeg påstå at bedriften kommer bedre ut av det enn om ingen hadde fått høre om hendelsen i det hele tatt ... Da har de nemlig bevist at de vet å behandle kundene godt.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...