Bluum Skrevet Juni 3, 2009 Forfatter Skrevet Juni 3, 2009 Nå har jeg søkt litt på nettet og lett etter symptomer på defekt lambda. Og såvidt jeg kan se, så stemmer det veldig dårlig med de symptomene jeg opplever. Man merker gjerne økt drivstofforbruk, liten vilje til å akselerere og "harking" og "spytting" fra eksosen. Har ikke problemer med noen av de tingene. Tror likevel jeg skal prøve å koble fra lambda, sånn i tilfelle. Motoren går helt jevnt på tomgang, ligger så og si på konstant turtall. Men når jeg kjører, så blir bilen litt ujevn. Det er akkurat som om den kutter gassen i et tidels sekund, slik at du deakselererer bittelitt, og akselererer opp igjen. Det er jevn frekvens på dette. Nå synes det ikke på turtelleren, og jeg hører vel ikke så mye på motoren heller, du kjenner bare det gynger litt frem og tilbake når du egentlig skal kjøre jevnt framover. Hvis jeg f.eks. lar bilen gå på tomgang og har den i 1. gir, så kunne jeg før bare la den trille bortover. Selv om det var litt helling oppover, kjørte bilen med jevnt turtall og fart, uten rykninger. Prøver jeg det samme nå blir det, som jeg har forklart, til at det rykker gradvis økende helt til bilen går opp og ned mellom 100-1 500 RPM (og da synes det GODT på turtelleren ...). Går den lenge nok dauer den sikkert, men så langt har jeg ikke pint den. Pleier å trø inn kløtsjen, og da flater turtallet ut så og si med en gang. Når jeg slipper ut igjen starter det på nytt igjen, og blir værre og værre til jeg trør inn kløtsjen på nytt. Noen som kan få noe fornuftig ut av at det er sånn?
caaatooo Skrevet Juni 3, 2009 Skrevet Juni 3, 2009 Er ikke godt å si hva det kan være, for det kan være så mye... fikk flere gode tips i feiltråden som jeg la ut, uten at jeg har prøvd så mange av disse ut: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=112630&highlight=
Bluum Skrevet Juni 4, 2009 Forfatter Skrevet Juni 4, 2009 Det hjalp for deg å bytte coil? Har tenkt det kan ha noe med tenninga å gjøre. Har nettopp hatt bilen på storservice, så alle filtre, alt av olje og væsker + plugger er bytta. Så er det noe med tenninga er det fort coilen. Hvordan sjekker man den for feil?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå