Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på forskjellen på disse to motorene, hvordan de oppfører seg i forhold til hverandre osv ? noen store forskjeller ?

takker for svar og hjelp ;D

var visst litt kjapp i avtrekkern og postet i "biler selges" haha :oops:

Skrevet

Diesel VS Bensin motor opplegg.

M50B25 er en motor med lite bunndrag, relativ kvass i oppførselen. Liker turtall konstant turtall. Maks effekt på rundt 6200rpm.

M52B28 er en litt treigere motor, med relativt mer bunndrag. Brukes i 728 uten problem. Har maks effekten på 5300rpm.

Skrevet

Ett raskt søk på forumet her, så hadde du nok funnet svaret på spørsmålet ditt.

Dette er med å gjøre forumet noe rotete, så det dukker opp de samme spørsmålene om og om igjen.

Søk folkens! Det du lurer på har vanligvis noen lurt på før deg.

Skrevet
Diesel VS Bensin motor opplegg.

M50B25 er en motor med lite bunndrag, relativ kvass i oppførselen. Liker turtall konstant turtall. Maks effekt på rundt 6200rpm.

M52B28 er en litt treigere motor, med relativt mer bunndrag. Brukes i 728 uten problem. Har maks effekten på 5300rpm.

du får gi ut fakta som er sant da.

m50b25 har maks effekt på 4500rpm.

Skrevet
Diesel VS Bensin motor opplegg.

M50B25 er en motor med lite bunndrag, relativ kvass i oppførselen. Liker turtall konstant turtall. Maks effekt på rundt 6200rpm.

M52B28 er en litt treigere motor, med relativt mer bunndrag. Brukes i 728 uten problem. Har maks effekten på 5300rpm.

du får gi ut fakta som er sant da.

m50b25 har maks effekt på 4500rpm.

Hvor har du det fra?

BMW sine data sier 5900.

Skrevet

M52b28 har bra sugetrim potensialet uten at det koster skjorta, 220/230hk med disse for noen tusenlapper.

Blir i praksis som en m50b25 med enda vassere top effekt samtidig som den drar godt i bunn.

Skrevet

Har hatt bil med 2,8 og 2,5, dog automat på 2,8literen.

M52B28 er mer behagelig ved hverdagskjøring da den ikke må kjøres så hardt for å få en del effekt. Er oftere nede i 3. og 4. gir med den 325'n jeg har nå enn med 328'n jeg hadde tidligere. Ikke fordi jeg kjører hardere, men fordi man må gire litt mer for å få ønsket akselerasjon

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...