Tronstad Skrevet Juni 2, 2009 Skrevet Juni 2, 2009 Lurer litt på forskjellen på disse to motorene, hvordan de oppfører seg i forhold til hverandre osv ? noen store forskjeller ? takker for svar og hjelp ;D var visst litt kjapp i avtrekkern og postet i "biler selges" haha
Azeton Skrevet Juni 2, 2009 Skrevet Juni 2, 2009 Diesel VS Bensin motor opplegg. M50B25 er en motor med lite bunndrag, relativ kvass i oppførselen. Liker turtall konstant turtall. Maks effekt på rundt 6200rpm. M52B28 er en litt treigere motor, med relativt mer bunndrag. Brukes i 728 uten problem. Har maks effekten på 5300rpm.
mAZE Skrevet Juni 2, 2009 Skrevet Juni 2, 2009 Ett raskt søk på forumet her, så hadde du nok funnet svaret på spørsmålet ditt. Dette er med å gjøre forumet noe rotete, så det dukker opp de samme spørsmålene om og om igjen. Søk folkens! Det du lurer på har vanligvis noen lurt på før deg.
MGR Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 Diesel VS Bensin motor opplegg.M50B25 er en motor med lite bunndrag, relativ kvass i oppførselen. Liker turtall konstant turtall. Maks effekt på rundt 6200rpm. M52B28 er en litt treigere motor, med relativt mer bunndrag. Brukes i 728 uten problem. Har maks effekten på 5300rpm. du får gi ut fakta som er sant da. m50b25 har maks effekt på 4500rpm.
jensemann23 Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 Diesel VS Bensin motor opplegg.M50B25 er en motor med lite bunndrag, relativ kvass i oppførselen. Liker turtall konstant turtall. Maks effekt på rundt 6200rpm. M52B28 er en litt treigere motor, med relativt mer bunndrag. Brukes i 728 uten problem. Har maks effekten på 5300rpm. du får gi ut fakta som er sant da. m50b25 har maks effekt på 4500rpm. Hvor har du det fra? BMW sine data sier 5900.
jensemann23 Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 max dreiemoment er kanskje ved 4500, men max effekt er 5900?
Azeton Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 245nm@4700rpm 192hk@5900rpm VS 280nm@3900rpm 190hk@5300rpm
LianLi Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 M52b28 har bra sugetrim potensialet uten at det koster skjorta, 220/230hk med disse for noen tusenlapper. Blir i praksis som en m50b25 med enda vassere top effekt samtidig som den drar godt i bunn.
Inline six Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 245nm@4700rpm192hk@5900rpm VS 280nm@3900rpm 190hk@5300rpm Du mener selvfølgelig 193hk på m52b28 og ikke 190 Pirke pirke
Ad|oS Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 Har hatt bil med 2,8 og 2,5, dog automat på 2,8literen. M52B28 er mer behagelig ved hverdagskjøring da den ikke må kjøres så hardt for å få en del effekt. Er oftere nede i 3. og 4. gir med den 325'n jeg har nå enn med 328'n jeg hadde tidligere. Ikke fordi jeg kjører hardere, men fordi man må gire litt mer for å få ønsket akselerasjon
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå