arild88 Skrevet Juni 3, 2009 Share Skrevet Juni 3, 2009 jeg har en BMW 520 stasjonsvogn. som topic sier rister bilen ved ned bremsing, spesielt rundt 40 km/t Noen som vet hva dette kan være? bilen er en 1997 modell og har gått nesten 200 000.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bengt Skrevet Juni 3, 2009 Share Skrevet Juni 3, 2009 Kast i bremseskiver kanskje? Ville sjekket det først... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw Mathias Skrevet Juni 3, 2009 Share Skrevet Juni 3, 2009 Da burde du dreie bremseskjevene dine, eller kjøpe nye ! Var sånn på min bil, men dreide skjevene hos ein lokal fyr. God som gull no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jojr Skrevet Juni 3, 2009 Share Skrevet Juni 3, 2009 Jeg hadde det samme på min, Det ristet ved nedbremsing, ikke så mye når du tåkket hardt for å stoppe, men svak nedbremsing før sving og før kryss. Jeg hadde akkurat byttet bremseskiver så trodde det var det. Men så byttet jeg kasterstagforinger NR. 5 på dette bildet. De sitter godt men med baufil og svinghjulavtrekker gikk det veldig greit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arild88 Skrevet Juni 3, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 3, 2009 Kjempe bra folkens! takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Lasse.B Skrevet Juni 3, 2009 Share Skrevet Juni 3, 2009 kan jo værra hjul lager også, men har mest tro på kast i skiver som nevnt opp i tråden. kan være noen "harde" punkter i skivene også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arotished Skrevet Juni 3, 2009 Share Skrevet Juni 3, 2009 Hadde selv vibrasjon ved nedbremsing og vibrasjoner på høyere hastigheter. Så byttet jeg caster armene (thrust arms) å foringene (X5 foringer) å alt fungerte perfekt etter på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jojr Skrevet Juni 3, 2009 Share Skrevet Juni 3, 2009 kan jo værra hjul lager også, men har mest tro på kast i skiver som nevnt opp i tråden. kan være noen "harde" punkter i skivene også. Når du sier harde punkter. Mener du da rett å slett dårlig blandet jern,slik at det blir punkter som er hardere og slites senere/mindre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet Juni 3, 2009 Share Skrevet Juni 3, 2009 Det jeg har opplevd flere ganger er at det oppstår belegg på deler av skivene. F.eks. hvis du kjører hardt så bremsene blir varme og kommer til en kø så du blir stående med bremsen inne og klossene mot de varme skivene så legger klossene igjen et belegg der. Det vil da riste ved forsiktig nedbremsing. Dette kan du prøveå fjærne ved å akselrere til 100 og bremse hardt ned til 10-20, 5-6 ganger. Da får du varmet opp bremsene og slitt vekk belegget. Der etter kjører du en rolig tur med lite bremsing og unngår å stoppe før bremsene har kjølt seg ned. Det er jo så godt som gratis å prøve, så det er verdt et forsøk før du begynner å bytte deler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arild88 Skrevet Juni 4, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2009 Takk for mange gode svar. Jeg har finni ut hva det er. Det er slakk i det innerste kuleleddet i det ene styrestaget på venstre forhjul. Slik at det var verken dyrt eller vanskelig å få gjort! men tusen takk for all hjlep! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Lasse.B Skrevet Juni 4, 2009 Share Skrevet Juni 4, 2009 jojr Skrevet: Ons Jun 03, 2009 11:31 Tittel: -------------------------------------------------------------------------------- ///Lasse.B skrev: kan jo værra hjul lager også, men har mest tro på kast i skiver som nevnt opp i tråden. kan være noen "harde" punkter i skivene også. Når du sier harde punkter. Mener du da rett å slett dårlig blandet jern,slik at det blir punkter som er hardere og slites senere/mindre? for å være helt ærlig vet jeg ikke, men har hørt flere mekanikere nevne dette i sammen heng med risting ved bremsing. men vil jo tro det er noe i den rettningen, som du beskriver. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juni 4, 2009 Share Skrevet Juni 4, 2009 på e39 er det så og si alltid casterstagsforingene.. dog kan dette lede til kast i skivene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet Juni 4, 2009 Share Skrevet Juni 4, 2009 Hvordan kan sliten casterstagforing føre til kast i skivene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juni 4, 2009 Share Skrevet Juni 4, 2009 ved at man "slår" kast i dem som følge av vibrasjonene som oppstår når man bremser... er det jeg har "lært" da... har ikke satt meg ned og "regna" på det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet Juni 4, 2009 Share Skrevet Juni 4, 2009 Ok. Uten at jeg heller har regna på det så sliter jeg litt med å forstår det... Kaliperen rister jo like mye som skiva... Men samma det, hjelper ikke trådstarter å diskutere det videre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå