Gå til innhold

Start problemer

Racingdude
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har bytta motor i e36`n som er en 93 mod, motor er 92 fra en bil med bosch elnett og hjerne osv... bilen min har orginalt simens, har kobla opp alt som er, men får ikke strøm fram til bensinpumpa, dysene og tenning... Noen som har no erfaring med å bytte motor med bosch el til en bil med simens el opplegg..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer på det, men skal vel ikke være det på så tidlig model?? er ews på den da... men skal den kødde til a? han jeg snakka med på TK bilservice sa att jeg muligens måtte kode ews opp mot den nye styreenheten... noen som har no erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, det er først i sene modeller fra 94 du har EWS II , så skal ikke trenge å kode

oki, men hva heter den der du låser bilen, så stikker du nøkkelen i døra og vrir ca 90 grader og holder den til en rød diode blinker for så å lyse heletiden(i midt konsollen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stikket på ledningsnettet er ikke helt likt på de 2 ledningsnett, mener der er 4 ledninger der må flyttes i ledningsnettet , det er til bensinpumpe, turteller, km signal og temp. sjekk stikket på bilen og motorledningsnettet så ser du det :)

sålenge du bruker hjernen der hører til ledningsnettet skal det bli bra.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stikket på ledningsnettet er ikke helt likt på de 2 ledningsnett, mener der er 4 ledninger der må flyttes i ledningsnettet , det er til bensinpumpe, turteller, km signal og temp. sjekk stikket på bilen og motorledningsnettet så ser du det :)

okei, mener du den skru koblinga eller den fra ledningsnettet på motor og inn på bilen da?=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, mener du den skru koblinga eller den fra ledningsnettet på motor og inn på bilen da?=)

jepp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp :)

Men da må jeg ha lednings skjema til begge modeller da..:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare se etter fargene på ledningerne, de er de samme på de 2 motorer, de må bare sitte samme plass i stikket :)

Alle sitter sitter på samme sted så de treffer hverandre da:S bare att i den som kommer fra motor er det en mer, en grå ledning som går til styreeheten...

Noen her som har fått motor til å funke med simens el-opplegg i bilen og bosch på motor her da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja mange gange.. prøv å mål om der er strøm på den grønlilla det er til bensimpumpen :)

får prøve det i morgen da:P men vet ikke hva den ledingen som er ekstra fra koblinga og inn til styreeheten er til a? finner det ikke ut:S

hva har du gjort for å få det til å funke med 2 forskjellig el nett a?

for det med att jeg må flytte på noen av ledingene i koblinga skjønner jeg ikke, siden de sitter på samme sted i begge kontaktene:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...