stoffer Skrevet Juni 4, 2009 Share Skrevet Juni 4, 2009 Kjørt 240 000 nå og nylig etter en langtur har motoren blitt veldig sløv og når jeg gir på skjer det ikke så mye annet enn MASSE ekstra motorstøy og noe som høres ut som litt motorbank til tider. Utfra erfaringer med andre biler høres det for meg ut som lagringer på kamaksel, slitt kam? Noe annet enklere? Hadde oljebytte på bilen for ikke så lenge siden hos en lokal fyr, når jeg tenker meg om er jeg ikke sikker på hva slags olje han hadde på. Noen som har erfaringer med dette, blokk og veiv er vell rimelig skuddsikre på disse?. Jeg hører noen ganger klappring fra ventilene på kaldstart men ellers høres den fin ut på tomgang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Juni 4, 2009 Share Skrevet Juni 4, 2009 tror ikke det er kammene heller, de er også skuddsikre på de motorene. veldig rart med den lyden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Juni 4, 2009 Share Skrevet Juni 4, 2009 Har ikke en tett katalysator nå da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stoffer Skrevet Juni 4, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2009 Har ikke en tett katalysator nå da? Aner ikke , noen videre feilsøking man kan gjøre på det? er det vanlig?, aldri hørt om egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stoffer Skrevet Juni 4, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2009 Etter litt sjekking har jeg et lite spørsmål, når motor er av, skal det ikke være rimelig tett i vakum systemen med untak av innsuget? Hvis jeg blåser inn i systemet så er det nesten rett ut i fri luft under innsugsmanifolden i den trykkregulator saken, skal det være slik?` Hører også et lite luft poff fra motoren et par sekunder etter jeg slår av tenning, normalt? kan ikke si at jeg har hørt det før. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stoffer Skrevet Juni 4, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2009 har nå lest litt på andres katalysator problemer og det høres veldig ut som det kan være greien her også i grunn. - Lite krefter over 3000 rpm, er ikke umulig å dra den helt ut men skjer lite i forhold til før. - Under belastning kommer det motorbank - Trøkker jeg på en stund blir motorstøyen mangedoblet - Det blir verre med varm bil - Den går helt fint på tomgang og lave turtall/lav belastning. Finnes det noen mer definitiv måte å fastlå dette på? Ellers stemmer det hvirkelig at ny kat koster 10 lapper? Er det noen som har prøvd biltemas universel kat, er det noen bakdeler med denne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Juni 4, 2009 Share Skrevet Juni 4, 2009 Ta en gummiklubbe og dunk forsiktig på katalysatoren og hør om det skrangler inni der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stoffer Skrevet Juni 5, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 5, 2009 Ny katt koster ca 3000 fra Koed, men et annet sted jeg hørte mente at jeg måtte kjøpe HELE anlegget med bakre potter osv i 1 bit, ellers ble det ikke bra. Kan det være tilfelle? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Juni 5, 2009 Share Skrevet Juni 5, 2009 nei, det hørtes rart ut. Kjør bare kat. Evt kan du jo kjøpe brukt anlegg da, jeg betalte vel 1700 kr for hele anlegget utenom bakpotta, fra bildesign as . Også betalte jeg 500 for bakpotte fra koed. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stoffer Skrevet Juni 5, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 5, 2009 Banket, ser og høres helt strøken ut. Men den kan vell være gått delvis tett selv om den ikke har smeltet eller gått i oppløsning? Hadde en feilet lmm og kjørte en stund med den før jeg fikk tak i ny, det kan vell få den til å tette seg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå