Gå til innhold

K&N filter

muskla
 Share

Anbefalte innlegg

det er så mange delte meninger på K&N filter. noen sier at man kan miste effekt og skade motoren, mens andre sier at man får 5-10 HK mer.

nå skal det sies at det er gjort tester på benken som viser at enkelte biler kan tape så mye som opp til 15 HK, men dette er filter som ikke er avskjermet fra motorvarmen.

jeg vurderer å lage et kald-lufts inntak og kjøre K&N filter. jeg har effektanlegg på og håper på å få litt mere gamp med denne komboen.

hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger en del filmer som K&N har laget selv på Youtube der de tester det med LMM. Det var en del som mente det var olja til K&N som spiste opp trådene i måleren.

Det K&N gjør på den filmen er å dyppe hele måleren i olja dems og den funker like bra etterpå, så det er tøv. Men at billige filter kan ta knekken på LMM ser jeg ikke bort fra.

Jeg kjører åpent konisk K&N på min M3 og tror den går litt dårligere enn når jeg hadde luftboksen med innsats K&N og EVO inntak fra grillen. Siden jeg synst den store ekkle boksen ødlegger finishen på motoren så skal jeg leve med det.

Har planer om å få blikkenslager til å lage et varmeskjold og kjøre kaldluftslanger fra grillen. Det som og oppstår er jo at det er veldig turbolent luft i motorromet, og LMM kan derfor få feilmålinger. Hvertfall på E30M3 sier guruene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jess, greit nok at man får fetere lyd men d er ikke verdt d når d går på bekostning av effekt..

men K&N selger også innsats-filter som man setter rett i den originale luftfilter boksen. men likevel er jeg skeptisk til d med at d kommer mer støv inn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...