///Mysild Skrevet Juni 7, 2009 Forfatter Skrevet Juni 7, 2009 ja, har det meste skal nok få ordnet noe greit muligens neste uke kan passe?
offsh85 Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 Neste uke høres bra ut ja, blir opptatt til onsdagen vaffal, men utenom det tror jeg at jeg kan stille opp når som helst.. Du får bare sette av en dag eller to slik at vi får det til å passe... Det er du som kjører showet
Farrukh M Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 Har par spm: jeg har autoglym Lakkrens og deep WAX (noe sånt, de mente det var den beste for mørke farger) Åssen skal jeg skal jeg bruke lakk-rens? skal jeg bruke maskin eller gå over med hond? hvor lenge bør den være på før jeg tar den av og bør jeg bruk maskin? Polering/polish Åssen skal jeg fære den på :med hond eller Maskin? Hva bør jeg bruke for å fo den av; hond eller maskin? Tar dere en og en del eller hele bilen på en gang! har hørt mye forskjelig. Virker sikker rart spm for andre men jeg sliter med det
///Mysild Skrevet Juni 7, 2009 Forfatter Skrevet Juni 7, 2009 Neste uke høres bra ut ja, blir opptatt til onsdagen vaffal, men utenom det tror jeg at jeg kan stille opp når som helst..Du får bare sette av en dag eller to slik at vi får det til å passe... Det er du som kjører showet jepp, vi skal nok få ordnet noe hvis du har fri på dagene, så er det jo helt topp, da kan vi starte på morgenen 10 tia eller noe, og så er vi, forhåpentligvis, ferdig til middag
///Mysild Skrevet Juni 7, 2009 Forfatter Skrevet Juni 7, 2009 Har par spm: jeg har autoglym Lakkrens og deep WAX (noe sånt, de mente det var den beste for mørke farger)Åssen skal jeg skal jeg bruke lakk-rens? skal jeg bruke maskin eller gå over med hond? hvor lenge bør den være på før jeg tar den av og bør jeg bruk maskin? Polering/polish Åssen skal jeg fære den på :med hond eller Maskin? Hva bør jeg bruke for å fo den av; hond eller maskin? Tar dere en og en del eller hele bilen på en gang! har hørt mye forskjelig. Virker sikker rart spm for andre men jeg sliter med det lakkrens, kan brukes med begge deler, men maskin er best lakkrensen bør taes av nokså kjapt igjen alt blir bedre med maskin, men kan taes for hånd også... jeg tar av ALLE mine produkter med hånd, da får jeg alt vekk dessuten, unødvendig å ha puter til å ta av ting med hehe... ang hvor mye du skal ta om ganga, er vel svart på flere plasser... voks etc kan stå på en stund, men lakkrens bør av nokså kjapt... jeg pleier å ha bilen i skyggen og ta hele bilen før jeg tørker av, men det kommer an på hvor kjapp du er, og hvilke produkt... men ta to plater om gangen, feks panser og en skjerm så tørk av, så ta en dør og bakskjerm (eller den andre døra) så blir det bra
Farrukh M Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 Har par spm: jeg har autoglym Lakkrens og deep WAX (noe sånt, de mente det var den beste for mørke farger)Åssen skal jeg skal jeg bruke lakk-rens? skal jeg bruke maskin eller gå over med hond? hvor lenge bør den være på før jeg tar den av og bør jeg bruk maskin? Polering/polish Åssen skal jeg fære den på :med hond eller Maskin? Hva bør jeg bruke for å fo den av; hond eller maskin? Tar dere en og en del eller hele bilen på en gang! har hørt mye forskjelig. Virker sikker rart spm for andre men jeg sliter med det lakkrens, kan brukes med begge deler, men maskin er best lakkrensen bør taes av nokså kjapt igjen alt blir bedre med maskin, men kan taes for hånd også... jeg tar av ALLE mine produkter med hånd, da får jeg alt vekk dessuten, unødvendig å ha puter til å ta av ting med hehe... ang hvor mye du skal ta om ganga, er vel svart på flere plasser... voks etc kan stå på en stund, men lakkrens bør av nokså kjapt... jeg pleier å ha bilen i skyggen og ta hele bilen før jeg tørker av, men det kommer an på hvor kjapp du er, og hvilke produkt... men ta to plater om gangen, feks panser og en skjerm så tørk av, så ta en dør og bakskjerm (eller den andre døra) så blir det bra Takk for svar
Ad|oS Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 Om et produkt skal brukes på maskin eller for hånd har med produktets oppbygning å gjøre. En del produkter trenger mye varme for å fungere optimalt, og da må man bruke maskin for å klare dette. Andre trenger mindre varme for å fungere, og med maskin vil de bare tørke fort ut, uten å ha gikk ønsket effekt. De fleste "forbrukerprodukter" er egentlig laget for å brukes for hånd, hvertfall når det kommer til "billige" produkter. Kan som regel også brukes på en DA maskin, da den gir mindre varme enn en roterende og i tillegg faktisk simulerer bevegelsene man har for hånd En lakkrens virker ikke bedre av å bare ligge i ro, så du kan like gjerne bare ta den av med en gang. Man må tross alt ha bevegelse mot lakken for å ha noen effekt, så derfor er det ikke noen vits å la det bli liggende.
///Mysild Skrevet Juni 9, 2009 Forfatter Skrevet Juni 9, 2009 tok min mors en kjapp runde i dag... den japanske lakken sliter av å være svært billig, lett å ripe, og TYNN... er flere småriper på den, der de har gått gjennom fargen... merkelig i grunn... men uansett... ble bedre etter noen runder med litt produkter de fleste produktene jeg brukte: så litt såpevann (Meg nxt wash) litt claying så maskering så når alle runder var ferdige, lot jeg tech waxen stå på i 2 timer (droppet yellow waxen pga det ble kaldt) så litt speilbilder dette var også en grunn til å prøve den nye lampa jeg handlet (kjøpt 2 stk, men trengte bare 1 nå) resten av bildene kommer i morgen... ustødig nett
Christopher Skrevet Juni 9, 2009 Skrevet Juni 9, 2009 Myslid du som er ekspert på dette her kan du forklare meg hvordan du tar voks og lakkrens på bilen? vurderer å handle inn en poleringsmaskin selv og lurer på om du bare legger striper utover bilen eller om du tar voks på putene Du er snill med moren din
Ad|oS Skrevet Juni 9, 2009 Skrevet Juni 9, 2009 Lakkrens tar man fordi det ligger mye urenheter og forurensing i lakken som man gjerne vil fjerne for å få frem lakkens beste. Voksen man legger på blir som en hard hinne som binder seg til lakken og hindrer urenheter og forurensing til å feste seg til lakken. Når du bruker maskin bør du absolutt legge produktene på putene, og ikke rett på lakken. Putene roterer jo, og når du da kommer bort til produktene som ligger på lakken vil jo ikke alt bli suget inn i puten, men vil fly alle veier Derfor er det lurt å legge produktene på puten i stedetfor
///Mysild Skrevet Juni 9, 2009 Forfatter Skrevet Juni 9, 2009 Lakkrens tar man fordi det ligger mye urenheter og forurensing i lakken som man gjerne vil fjerne for å få frem lakkens beste.Voksen man legger på blir som en hard hinne som binder seg til lakken og hindrer urenheter og forurensing til å feste seg til lakken. Når du bruker maskin bør du absolutt legge produktene på putene, og ikke rett på lakken. Putene roterer jo, og når du da kommer bort til produktene som ligger på lakken vil jo ikke alt bli suget inn i puten, men vil fly alle veier Derfor er det lurt å legge produktene på puten i stedetfor det han sa... og ja, må jo være snill... ho reiser i morra, så det er vel et håp om å ha bilen til låns slik at bmwen kan stå stille (ikke at den blir mye kjørt)
CeeKay Skrevet Juni 9, 2009 Skrevet Juni 9, 2009 Flott guide Ser ut som jeg må ha meg en handlerunde!!
///Mysild Skrevet Juni 9, 2009 Forfatter Skrevet Juni 9, 2009 ja, bare å få handlet... ^^ nå kan man også få scratchX 2.0, som er mye grovere og fjerner mer riper!
Ad|oS Skrevet Juni 9, 2009 Skrevet Juni 9, 2009 Og det viktigste, kan brukes på en DA maskin, noe den gamle ikke burde brukes sammen med... Men husk, mer cutting tar mer lakk og gir ikke like blank overflate som et produkt med lite cutting
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå