Ad|oS Skrevet Juni 17, 2009 Skrevet Juni 17, 2009 Han med S60 glemte jo å vaske dekkene. Her er Amazing Roll-off en bra dekkrens. Hvis ikke, sitter ikke den dekkglansen han dro på særlig lenge.Dessuten, en skikkelig avfetting f.eks Prikkbort eller GrimeReaper anbefales før vask hvis det er en stund siden bilen ble vasket. Prikkbort'en kan faktisk ta så mye piggstøv og asfalt i lakken at clay ikke trengs Har lest mye bra om ARO, så må kanskje bestilles hehe Prikkbort virker også som et "må ha produkt" hvis man liker ren bil Og om behovet for clay ikke blir eliminert helt, blir hvertfall clayen mindre skitten og man trenger ikke kaste den etter en bil
Dr_S Skrevet Juni 17, 2009 Skrevet Juni 17, 2009 Jepp, jeg har begge deler i "samlingen" min og det er knallgreier!
///Mysild Skrevet Juni 17, 2009 Forfatter Skrevet Juni 17, 2009 tarikke prikkborten voks da? slik at man "må" polere bilen igjen etter bruk!?
mY6 Skrevet Juni 18, 2009 Skrevet Juni 18, 2009 tarikke prikkborten voks da? slik at man "må" polere bilen igjen etter bruk!?Hvorfor må man polere om man fjerner voks?
///Mysild Skrevet Juni 18, 2009 Forfatter Skrevet Juni 18, 2009 man må nok ikke polere, men man må vokse igjen... skrev litt feil... men lurer på hvor sterkt dette produktet er... hvorfor man må vokse? fordi det beskytter lakken
mY6 Skrevet Juni 18, 2009 Skrevet Juni 18, 2009 Prickbort er forholdsvis sterk. Jeg ville ikke brukt Prickbort på en nyvokset bil iallefall. Vet ikke hvor mye voks den eventuelt fjerner, men har du så mye skitt at du må bruke avfetting så er nok bilen klar for en ny voksrunde uansett
///Mysild Skrevet Juni 18, 2009 Forfatter Skrevet Juni 18, 2009 hehe... ikke noen fare for at det skjer her da ^^
Rabies Skrevet Juni 24, 2009 Skrevet Juni 24, 2009 Hvordan er disse meguiars padsene med tanke på cut egentlig? Jeg polerer for hånd da, men føler ikke jeg får noe særlig effekt. Blir jo mer dybde i lakken, men vaskeriper og dritt forsvinner ikke
///Mysild Skrevet Juni 24, 2009 Forfatter Skrevet Juni 24, 2009 de gummi greiene? mangelfull! du må ha maskin og puter skal du få gjørt det fort... du kan sitte med scartchX 2.0 og kose deg i et par uker for hånd! hehe...
Rabies Skrevet Juni 24, 2009 Skrevet Juni 24, 2009 de gummi greiene? mangelfull! du må ha maskin og puter skal du få gjørt det fort... du kan sitte med scartchX 2.0 og kose deg i et par uker for hånd! hehe... Jo takk, det har jeg merket... Tenkte scratchX var oppskrytte greier jeg. Men jeg har jo bare den løene biltema-saken med 1 stort hode som man trekker sånn... ja, trekk over. Waste Må vel ha meg en grei maskin etterhvert og da. Kan putene fra scandicshine vaskes, eller er det bruk og kast produkter?
///Mysild Skrevet Juni 24, 2009 Forfatter Skrevet Juni 24, 2009 vaaskes med annet MF utstyr... no problem ^^ hehe... scratchen er fin vettu... men den trenger maskin for å funke optimalt !
Ad|oS Skrevet Juni 24, 2009 Skrevet Juni 24, 2009 ScrathX er vel egentli beregnet til å brukes på riper, ikke swirls generelt sett. Brukes for hånd på småstedene du ønsker å fjerne de verste ripene. Skal du fjerne riper/swirls i stor skala bør du nok bruke maskin. Har planer om å ta min til helga hehe En annen måte du kan "løse" problemet er å bruke et produkt med mye filler, for å skjule småripene. Forsvinner jo ikke, men ser hvertfall bedre ut for en stund hehe
Rabies Skrevet Juni 24, 2009 Skrevet Juni 24, 2009 ///Mysild: Good to know. Posta visst polerings-spørsmål i grompact-tråden også nå. Ble mange tråder å holde styr på plutselig AdIoS: Hehe, har ikke brukt scratchX på hele bilen da. Men har noen ganske dype riper som jeg har prøvd å redusere litt, og har ikke sett noen effekt. Men nå regner jeg med at det er megs-putene som har skylda Får vel prøve meg litt fram og se hvordan det går...
Ad|oS Skrevet Juni 24, 2009 Skrevet Juni 24, 2009 Klarer du å kjenne ripen med neglen får du den nok ikke vekk for hånd hvertfall, men med litt arbeid kan du endre på mye! Her er resultat med ScratchX for hånd Du ser at swirls er forsvunnet stort sett, men den store dype ripa er jo redusert litt om ikke annet...
Rabies Skrevet Juni 24, 2009 Skrevet Juni 24, 2009 Ser stygt ut som jeg må kjøpe meg noen nye pads og sette i gang ass... Det ubehandlede der er vel nesten som min lakk ser ut i motlys
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå