Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Han med S60 glemte jo å vaske dekkene. Her er Amazing Roll-off en bra dekkrens. Hvis ikke, sitter ikke den dekkglansen han dro på særlig lenge.

Dessuten, en skikkelig avfetting f.eks Prikkbort eller GrimeReaper anbefales før vask hvis det er en stund siden bilen ble vasket.

Prikkbort'en kan faktisk ta så mye piggstøv og asfalt i lakken at clay ikke trengs ;)

Har lest mye bra om ARO, så må kanskje bestilles hehe Prikkbort virker også som et "må ha produkt" hvis man liker ren bil :wink: Og om behovet for clay ikke blir eliminert helt, blir hvertfall clayen mindre skitten og man trenger ikke kaste den etter en bil :P

• Svar 139
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
tarikke prikkborten voks da? slik at man "må" polere bilen igjen etter bruk!?
Hvorfor må man polere om man fjerner voks?
Skrevet

man må nok ikke polere, men man må vokse igjen... skrev litt feil... men lurer på hvor sterkt dette produktet er...

hvorfor man må vokse? fordi det beskytter lakken ;-)

Skrevet

Prickbort er forholdsvis sterk. Jeg ville ikke brukt Prickbort på en nyvokset bil iallefall. Vet ikke hvor mye voks den eventuelt fjerner, men har du så mye skitt at du må bruke avfetting så er nok bilen klar for en ny voksrunde uansett :)

Skrevet

Hvordan er disse meguiars padsene med tanke på cut egentlig? Jeg polerer for hånd da, men føler ikke jeg får noe særlig effekt. Blir jo mer dybde i lakken, men vaskeriper og dritt forsvinner ikke :evil:

Skrevet

de gummi greiene? mangelfull! :-P

du må ha maskin og puter skal du få gjørt det fort... du kan sitte med scartchX 2.0 og kose deg i et par uker for hånd! hehe...

Skrevet
de gummi greiene? mangelfull! :-P

du må ha maskin og puter skal du få gjørt det fort... du kan sitte med scartchX 2.0 og kose deg i et par uker for hånd! hehe...

Jo takk, det har jeg merket... Tenkte scratchX var oppskrytte greier jeg. Men jeg har jo bare den løene biltema-saken med 1 stort hode som man trekker sånn... ja, trekk over. Waste :roll:

Må vel ha meg en grei maskin etterhvert og da.

Kan putene fra scandicshine vaskes, eller er det bruk og kast produkter?

Skrevet

ScrathX er vel egentli beregnet til å brukes på riper, ikke swirls generelt sett. Brukes for hånd på småstedene du ønsker å fjerne de verste ripene.

Skal du fjerne riper/swirls i stor skala bør du nok bruke maskin. Har planer om å ta min til helga hehe

En annen måte du kan "løse" problemet er å bruke et produkt med mye filler, for å skjule småripene. Forsvinner jo ikke, men ser hvertfall bedre ut for en stund hehe

Skrevet

///Mysild: Good to know. Posta visst polerings-spørsmål i grompact-tråden også nå. Ble mange tråder å holde styr på plutselig :?

AdIoS: Hehe, har ikke brukt scratchX på hele bilen da. Men har noen ganske dype riper som jeg har prøvd å redusere litt, og har ikke sett noen effekt. Men nå regner jeg med at det er megs-putene som har skylda :P

Får vel prøve meg litt fram og se hvordan det går...

Skrevet

Klarer du å kjenne ripen med neglen får du den nok ikke vekk for hånd hvertfall, men med litt arbeid kan du endre på mye!

Her er resultat med ScratchX for hånd

v9qh1b7eac3ilo28vamu.jpg

Du ser at swirls er forsvunnet stort sett, men den store dype ripa er jo redusert litt om ikke annet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...