Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 139
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Den største "faren" er at clayen blir sticky, slik at den setter igjen en del merker, altså at det ligger igjen litt clay på lakken. Har gjort det med min bil, men gikk greit å få det vekk igjen. Anbefaler likevel å sette bilen i skyggen om mulig...

Skrevet

Akkurat ferdig med clayen og det stemmer at de få feltene jeg hadde igjen som vendte mot sola krevde litt mer detailer enn skyggesiden. Men det gikk greit :)

Skrevet

Hvordan kan jeg forresten få vekk asfaltpartikler som hverken avfetting eller clay får bukt med? Må jeg rett og slett pirke dem løs med neglen? Tror faen ikke bilen min har vært polert siden den stod på enden av samlebåndet :?

Skrevet

Det er mulig jeg må gå over de verste områdene en gang til, ja. Har ikke prøvd Prichbort, men skal forsøke den og se om den hjelper. Kan det hjelpe å rubbe først og så gå over med clay en gang til?

Skrevet

Har stått opp mot 2 timer med clay på en bil (mesteparten under lister/bakluke), så er bare å ta tiden til hjelp. Det forsvinner som regel etterhvert...

Går du over med noe polish risikerer du jo at det løsner, og følger med paden og riper opp lakken i området rundt. Det vil du jo hvertfal ikke :wink:

Skrevet

Sier ikke at det kommer til å skje, men du kan risikere det :wink: Litt kjedelig hvis det kunne vært unngått.

Har aldri prøvd Prickbort, men den får ekstremt mye skryt, og skal være veldig bra på asfalt blant annet. Tviler på du gjør noe dumt om du investerer i en falske med dette (89kr)

Skrevet

De selger den visst på Statoil for 89kr. Skal du ha mer enn litersflasker bør du kjøpe fra godkjemi.com Kommer på litt under 60kr literen der hvis du kjøper noen liter, men koster litt i frakt

• 2 weeks later...
Skrevet

Kjøpt meg den maskinen fra Biltema. Lurer på hva de svampene er til? Skal man føre på med svamp og ta av med paden? Eller motsatt? :? Kan ikke vente på putene fra scandicshine. Treff på lørdagen vett :wink:

Skrevet

Svampene er pads som brukes når du polerer. Microfiberputene er vel egentlig ment til å legge på/fjerne voks å slikt. Mitt råd er å kaste dem i søpla, evnt å bruke dem til alt annet enn å gjøre dette hehe Bruk heller kvalitets microfiberkluter som ikke riper opp lakken igjen.

Hva har du av andre produkter som du planlegger å bruke sammen med maskinen? Hvordan pads har du kjøpt fra Scandicshine?

Skrevet

Får ikke tak i noe annet før treffet på lørdag, så vet ikke om jeg har noen mulighet til å bruke noe annet. Må se hva jeg får tak i!

Skal jeg ikke bruke maskinen når jeg skal ta av voks/polering?

Har ikke bestilt fra scandicshine enda, men jeg tenkte jeg skulle ta med meg ett sett av de du anbefaler. Evt ett av hvert! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...