LHrightye39 Skrevet Juni 5, 2009 Share Skrevet Juni 5, 2009 Hei! Har hatt to litt ubehagelige opplevelser etter et par ganger da jeg har tatt noen kickdown med min 520i. Har lagt merke til at motoren begynner å lage en tikkelyd, lyden følger turtallet men etter litt vanlig kjøring igjen, forsvinner tikkelyden, kanskje etter 5min kjøring med 3000-3500rpm. Tikkingen høres ut som ventiltikking men kommer fra toppen liksom på den siden som dysegalleriet sitter, og lurte på om det kanskje kunne være at en av disse muligens lagde en tikkelyd? Motoren har fullt servicehefte og olje og filter har vært skiftet etter hver 10-15 000km. Noen som har noen tips til hva som kan være problemet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Juni 5, 2009 Share Skrevet Juni 5, 2009 Km stand? Tipper ventilløftere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LHrightye39 Skrevet Juni 5, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 5, 2009 270 000km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Juni 5, 2009 Share Skrevet Juni 5, 2009 Normalt at det tikker når man presse de litt over tid. Du skal bare komme og høre på bilene etter at de har vært ute og løftet seg på bane.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen! Skrevet Juni 5, 2009 Share Skrevet Juni 5, 2009 Hvilken olje bruker du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LHrightye39 Skrevet Juni 6, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 6, 2009 Bruker 5w-40 olje fra felleskjøpet, dvs statoil olje! Burde da holde rimelig høy kvalitet det vel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen! Skrevet Juni 6, 2009 Share Skrevet Juni 6, 2009 Bmw motorer vil ha castrol men det er vel lite sannsynlig problemet her... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LHrightye39 Skrevet Juni 6, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 6, 2009 Så, hvor ligger problemet henne? Og er det alvorlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Juni 6, 2009 Share Skrevet Juni 6, 2009 Slitte ventilløftere som ikke henger med på høyt turtall. Tømmer seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torodd Skrevet Juni 6, 2009 Share Skrevet Juni 6, 2009 Har du lite olje på bilen... vis du ligger sidelengs så kan oljepompa suge luft...da får du luft i løfterene. løfterene lufter seg selv under vanlig kjøring, og tikkingen forsvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Juni 6, 2009 Share Skrevet Juni 6, 2009 Bruker 5w-40 olje fra felleskjøpet, dvs statoil olje! Burde da holde rimelig høy kvalitet det vel? ikke god nok kvalitet til en e39 motor,muligens en gammel volvo kan tåle denne oljen, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LodeRunner Skrevet Juni 6, 2009 Share Skrevet Juni 6, 2009 FK oljen er Statoil olje ja, men er ikke sikker på om den er helt identisk med Statoil's egen 5-40 olje, Lazerway. Den er godkjent av BMW og skal således ha god nok kvalitet. Om det er god olje eller ikke er det nok forskjellige meninger om. Men jeg ville ikke brukt den på min LazerWay 5W-40 ACEA A3/B3/B4, API SL/CF, VW 502.00/505.00, MB 229.1, MB 229.3, GM-LL-B-025, BMW LL-98, Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LHrightye39 Skrevet Juni 7, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 7, 2009 Bruker 5w-40 olje fra felleskjøpet, dvs statoil olje! Burde da holde rimelig høy kvalitet det vel? ikke god nok kvalitet til en e39 motor,muligens en gammel volvo kan tåle denne oljen, 5w-40 fullsyntetisk olje? Godkjent av BMW? Burde da være mer en god nok da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Juni 8, 2009 Share Skrevet Juni 8, 2009 Beklager så nå at Fk Laserway oljen er mer enn god nok og bmw godkjent,trodde det var samme olje de hadde for noen år siden,bra de har fått opp kvaliteten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LHrightye39 Skrevet Juni 8, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 8, 2009 Problemet løst, fylte olje opp til maksimumsmerket på peilepinnen, kjørte bilen god og varm for så deretter å ta ein skikkelig runde med litt småpressing av motoren! Tikkelyden er borte! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå