Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mistet da altså lappen etter å ha kjørt 93 km/t i en 60 sone

og har nå ventet nesten en mnd uten å ha hørt noe fra politiet.

Har lest at politiet har 3 uker på seg å sende anmeldelsen til en jurist, men er mulig det bare gjelder når en ikke vedtar boten? (jeg godtok annmeldelsen)

Lurte da på om noen har aning på hvor lang tid det tar før jeg får svar fra politiet?

Vet jeg får ca 8k i bot og 3-6 mnd uten lappen men er jo rart jeg ikke har hørt noe fra de.

Takker for svar :wink:

Skrevet
Ville bare ringt og hørt med dem. Ofte kan de gi deg et svar :wink:

Jo selfølgelig :) men som jeg var inne på i mitt første innlegg så lurte jeg litt på om de har allverdens tid til å behandle saken?

Da hadde det jo vært voldsomt lurt å mast de til å se på saken :wink:

Men dette er jo bare noe jeg håper på å tenker det bare gjelder for de som ikke vedtar annmeldelsen.

Skrevet

Ja du har vel ikke no krav når du har godtatt. Men til gjenngjeld så regner de straffen fra dagen du ble fratatt leppen, så sålenge du er sikker på at du får en straff som inkluderer inndragelse så har det jo ikke så mye å si.

Bortsett fra følelsen av det å ikke vite da...

Skrevet

Om du samtykker i beslaget har politiet i teorien ubegrenset tid på seg til å avgjøre saken. Men det tar aldri lengere tid enn hva beslagstiden vil bli.

93 i 60sona er jo ganske mye over. Så regn med over 9000 i bot ihvertfall. Og 6mnd uten lappen kan du nok også regne med.

Og ja, beslagstiden regnes fra dag 1 uansett om du samtykker eller ikke. Du står også fritt til å trekke ditt samtykke når som helst. Da har politiet 3 uker fra den dagen du trekker samtykket til å sende saken inn for tingretten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...