Kobar Skrevet Juni 5, 2009 Skrevet Juni 5, 2009 Hvordan blir det å få skilt på en bil som er blitt kondemnert? har kjøpt bil tilbake fra forsikringselskap etter den var utsatt for en kollisjon, men er nå på god vei til å få den på veien igjen, men må jeg til statens vegvesen med den, eller blir det som en vanlig eu-sjekk på hvilket som helst bilverksted?
MonicaM3 Skrevet Juni 5, 2009 Skrevet Juni 5, 2009 Det blir biltilsynet. Mener å huske at ikke alle bt tar slike kontroller
Sjøbuse Skrevet Juni 6, 2009 Skrevet Juni 6, 2009 er bilen kondemnert blir det ikke lett å få skilter på den igjen. kondemnert er når ramme nr på bilen blir registrert inn hos en bil skrot og bilen er "borte" fra jordas overflate. skal den ha skilt da må vel et godkjent verksted kjøpe ut bilen og fikse og dokumentere at den er 100% rett og trygg og ha kpå veien igjen. har den bare vært kræsja og du har kjøpt den av forsikkringa så har den vel ikke blitt kondemnert ennå ?
Kobar Skrevet Juni 6, 2009 Forfatter Skrevet Juni 6, 2009 jeg kjøpte bilen av en som hadde krasja den. han kjøpte den ut av forsikringselskapet. han hadde kasko, og fikk ut en del penger! bilen ble kondemnert ja!får ta en tlf til BT og høre, kjipt å legge tid å penger i noe som ikke kan bli registrert igjen
axor Skrevet Juni 6, 2009 Skrevet Juni 6, 2009 da blir det vel en verstingbil utav det da ? regner med at du får godkjent den iom, at han som privatperson fikk kjøpe den, kan være han har noe papirer liggende
Mexos Skrevet Juni 6, 2009 Skrevet Juni 6, 2009 Ring biltilsynet og hør hva de har registrert på bilen. Er ikke sikkert den er kondemnert og registrert skadet hos de.
Kobar Skrevet Juni 6, 2009 Forfatter Skrevet Juni 6, 2009 skal ta en tlf på mandag.. blir ingen værsting bil, men det må to nye baksjermer, og hele fronten ny, og bare det koster jo litt... så kommer alt annet etterpå
///MoePower Skrevet Juni 8, 2009 Skrevet Juni 8, 2009 Jeg kondemnerte en lettmotorsykkel en gang, fikk penger fra forsikringa og kjøpte ut igjen vraket. Den hadde jeg på prøveskilter 2-3 ganger i ettertid ihvertfall, uten at den trengte å gå inn til sjekk eller noe. Vet ikke hvordan det stiller seg hvis du skal ha vanlige skilter på, men det skal ikke være uoppnåelig. Mange verkstedansatte rundt om i landet pleier å kjøpe kondemnerte biler fra forsikringsselskaper og bygge de opp igjen billig, registrerer dem og selger dem igjen. I en del tilfeller leveres ikke skiltene inn engang når reprasjonen pågår så det virker ikke som om bilen nødvendigvis MÅ inn til kontroll etterpå. Men kondemnering betyr ikke nødvendigvis at en bil ikke kan rettes opp mer, det betyr bare at det er billigere for forsikringsselskapet å betale deg ut penger til at du får kjøpt en ny tilsvarende bil fremfor å reparere vraket ettersom det ikke lønner seg for forsikringsselskapet.
Kobar Skrevet Juni 8, 2009 Forfatter Skrevet Juni 8, 2009 jahoo det er bare å bestille skilter er ikke registrert noe skade på den heller, så da er det bare å kjøre på
babjorn Skrevet Juni 8, 2009 Skrevet Juni 8, 2009 Da er det bare å kjøre på Bra det ordna seg,men noen som vet om det går an å få rega en kondemnert bil ?greit å vite Så ///MoePower det har ingen ting å si om bilen er rega kondemnert ?
freedrik Skrevet Juni 9, 2009 Skrevet Juni 9, 2009 Ska vel gå vist man har et godkjent verksted. Mange opprettere som tar forskjellige kræsja biler og sveiser de ihop til en brukbar. Eller tar en Norsk kræsja bil og en Strøken tysk bil som kun er momsa inn, og tar karrosesibytte.. Men er ikke like lett for privat personer.
Kobar Skrevet Juni 9, 2009 Forfatter Skrevet Juni 9, 2009 bilen jeg kjøpte ble erklært kondemnert! forrige eier fikk 47.000kr i erstatning(kasko).. men det skulle ikke by på noen problemer får å få igjen skilt, virker som ett smutthull dette
kvammis Skrevet Juni 9, 2009 Skrevet Juni 9, 2009 Jeg har fikset opp noen kondemnerte biler og har ikke vært på noen kontroll etterpå. Men jeg jobber på godkjent karroseriverksted da. Vet ikke hvordan det er for privatpersjoner.
AlXz Skrevet Juli 25, 2009 Skrevet Juli 25, 2009 Fått bilen på veien ? Den kan ikke være kondemnert så lenge BT ikke har registrert noe på den, eller at den står registrert på forsikringsselskapet?? (Er vel ofte forsikringsselskapet ikke vil undertegne salgsmld, slik at den ikke kan registreres..)
Kobar Skrevet Juli 26, 2009 Forfatter Skrevet Juli 26, 2009 bilen står å venter på lakk. men tror ikke det vil by på problemer med å få skilt da bilen fortsatt står regga på forrige eier! jeg har salgsmld ferdig signert i hanskerommet. snakka med BT å di fant ingen ting å utsette på.. penger har også blitt betalt ut fra forsikring, tror det var nærmere 50.000kr! lurer faktisk på å handle meg enda ett nytt vrak, men tror det blir værre å få den på veien igjen da forsikringa krever at karosseriet blir levert til knoks og ikke forsøkt påskiltet igjen! dette skjønner jeg ikke meget av siden denne nye bilen er mindre skadet enn den første jeg kjøpte! og ja, det er snakk om eksakt samme sjåfør-type bil-forsikringselskap(utrolig nok)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå