Kurt L. Skrevet Juli 26, 2009 Skrevet Juli 26, 2009 Slik jeg har erfart det er det forskjell på økonomisk kondemnert og "teknisk" kondemnert (rammeskjev). Kjøpte en gammel volvo 940 av en kompis som var økonomisk kondemnert, altså det koster mere å fikse enn bilen er verdt, denne er nå i drift igjen hos han som kjøpte den av meg. Dersom den er teknisk kondemnert må et karosserifirma kjøpe den for å få gjøre noe med den.
AlXz Skrevet Juli 26, 2009 Skrevet Juli 26, 2009 Men så lenge det ikke er registrert noe hos BT, og bilen ikke er "solgt" med salgsmld til forsikringsselskapet, så har vel ikke dem en dritt å si?
Kurt L. Skrevet Juli 26, 2009 Skrevet Juli 26, 2009 Jeg sjekket med biltilsynet og bilen det var snakk om hos meg var ikke innmeldt kondemnert, så der var det bare å reparere. På den bilen var alle fire hjørnene bulket/autovernspor
Kobar Skrevet Juli 26, 2009 Forfatter Skrevet Juli 26, 2009 Liker biler du får lov å ta "rammeskifte" på eg hva må egentlig skiftes for å foreta ett rammeskifte? nok å bare kappe ut rammenummer, eller må store deler av bilen skjøtes?
Hawkon88 Skrevet Juli 26, 2009 Skrevet Juli 26, 2009 rammeskifte er vel egentlig å bytte alle delene fra den ødelagte bilen, over på en ramme som er frisk? Slik som en del gjør med importerte m3er fra england osv?
Kentan-racing.com Skrevet Juli 27, 2009 Skrevet Juli 27, 2009 Her kan kanskje jeg bidra litt.. Chassi bytte: Bilen må være knust så det ikke lønner seg og rette den opp igjen.. Så må en politi rapport om ulykken foreligge.. Da kan et bil oppretter verksted få plombert motor,gir, bakstilling hos bt. Reglen hos bt er 3 større deler også kallt hovud deler som skal flyttes.. Chassiene skal være av samme type og tilnæmet lik årsmodell.. Rammenr skal dere ikke røre.. Det skal stå der det står.. Chassi nr i det tyske chassiet blir stående der det står og man hogger rett og slett inn det norske "nye" chassi nr inn i fjørtårnet på bilen.. Om det er det orginale eller et nytt man får utdelt er jeg litt usikker på.. Den orginale knuste bilen må iallefall leveres til hugger mener jeg før du får skilt.. Teknisk og økonomisk kondemnering: Teknisk kondemnemring er at bilen er skjev og ikke kan rettes.. Disse kan å kanskje rettes.. Da må du iallefall på bt og vise bilen.. Og vise målepapir på hvor mye den har vært retta og hvordan.. Økonomisk: lønner seg enkelt og greit ikke for forsikrings selskapet og rette den.. Merk at visst den har større rammeskade er det i 99% av tilfellene inn rapportert til bt og du må inn og vise bilen og rette papirer.. Pluss et firma må stå ansvarlig for rettingen.. Vet at mange som jobber med bilskade kjøper biler og retter opp hjemme/jobb og selger de etterpå.. Disse folkene har lov da det er jobben deres.. For oss vanlige dødlige som sitter i kassa på rimi eller kjører lastebil er det ofte en del værre.. Og som med alt annet.. hjelper med en kompis eller 3 i bt systmet og hos bil opprettere..
Arimanni Skrevet Juli 27, 2009 Skrevet Juli 27, 2009 Stemmer det der. Ein kompis av meg krasjet ein orginal E34 M5 92 mod og tok inn ein M5 95 mod og tok rammeskfite på den. Seinare "bygde" han om "92" mod til "95" mod.
///MoePower Skrevet Juli 27, 2009 Skrevet Juli 27, 2009 Slik jeg har erfart det er det forskjell på økonomisk kondemnertog "teknisk" kondemnert (rammeskjev). Kjøpte en gammel volvo 940 av en kompis som var økonomisk kondemnert, altså det koster mere å fikse enn bilen er verdt, denne er nå i drift igjen hos han som kjøpte den av meg. Dersom den er teknisk kondemnert må et karosserifirma kjøpe den for å få gjøre noe med den. Dette jeg mente i mitt innlegg tidligere, bare litt dårlig formulert kanskje
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå