noobonbmw Skrevet Juni 6, 2009 Skrevet Juni 6, 2009 Hei, lurte på om noen kunne hjelpe meg med å finne ut hva som er galt med bmw'n min? jeg kan først nevne litt info om bilen: Bmw 318i 1992 modell først var vi på melhus(en plass utenfor tr.heim), da kom varsellampen, for at bremsebelleget måtte byttes, opp, men etter en stund kjøring forsvant det så fant vi på at vi skulle en tur til ikea. dro inn, handlet men når vi kom ut igjen å skulle starte opp igjen ville den ikke starte, da kom varsellampa for batteriet opp, vi løp rundt som noen gærne å prøvde å få tak i startkabler men fant ingen, så vi prøvde å trillstarte et par ganger noen som IKKE funka:S så kom stefar med en hjelpende hånd å kunne konstantere at registerreima ikke hadde gått ihvertfall:) men nå står vi da like langt.. noen som har noen ideer om hva som kan være galt eller hva som er galt?
hillmar Skrevet Juni 6, 2009 Skrevet Juni 6, 2009 Har du prøvd med startkabler nå i ettertid? Hvis batteriet er flatt OG dynamoen har tatt kvelden vil det ikke funke å trille den igang heller.
noobonbmw Skrevet Juni 6, 2009 Forfatter Skrevet Juni 6, 2009 har ikke prøvd med startkabler i ettertid da vi først kom hjem i går kveld rundt 12 å har så vidt stått opp nå, men alle forslag skal prøves å taes til bettraktning:) takker på forhånd for all hjelp
noobonbmw Skrevet Juni 6, 2009 Forfatter Skrevet Juni 6, 2009 noen flere ideer? stefaren min snakket noe om at bensinpumpa kunne tatt kvelden? men han visste ikke helt hvor den ligger hen på bmw'er. noen som kan hjelpe?
S.Nilsen Skrevet Juni 6, 2009 Skrevet Juni 6, 2009 Hm..mål ladingen på batteriet/kansje børstene på dynamoen er gåen?siden batteri lyset kom på..er noe feil med ladingen siden det lyset kom opp.
Azeton Skrevet Juni 6, 2009 Skrevet Juni 6, 2009 Bensinpumpa ligger underbaksetet på passasjersiden. Har du fått prøvd med startkabler? Kjedelig når sånt skjer!
hillmar Skrevet Juni 6, 2009 Skrevet Juni 6, 2009 Var det jeg også tenkte... Kom tilbake med info om hvordan det gikk med startkabler trådstarter!
Bimmerlars Skrevet Juni 6, 2009 Skrevet Juni 6, 2009 Du kan ha hatt på noen strømforbrukere så den har tappa seg. Prøv å ladd batteriet før du bekymrer deg for mye. Går den så kan du jo måle tapping og lading.
håkon_w Skrevet Juni 6, 2009 Skrevet Juni 6, 2009 om det ikke gikk å trille igang, får den ikke gnist eller benzin. Jeg antar du har hatt tenninga i pos. 2? forøvrig lyser batterisymbolet i dash helt til du har startet. lyste det mens du kjørte er det noe annet, prøv startkabler, så ser du hva du mangler
Sir Hofstad Skrevet Juni 6, 2009 Skrevet Juni 6, 2009 Kan ringe meg på 936 88 365 kan jeg svinge innom og prøve å hjelpe deg...
Mexos Skrevet Juni 6, 2009 Skrevet Juni 6, 2009 Er bilen tom for strøm da? eller lyser bare batteri lampa? Dersom det er bensinpumpa som er gåen så skal det jo være strøm på bilen fordi. Dersom ikke noe elektrisk fungerer så må du prøve med startkabler som det sies her, men er rart at et batteri skal tappe seg kun etter en kort tur inn på ikea.
babjorn Skrevet Juni 6, 2009 Skrevet Juni 6, 2009 Sikkert kjørt med ødelakt dynamo en stund så har batterie tapet seg helt,det første man gjør er å prøve start kabler da,rart dere ikke prøvde det på Ikea før dere begynte å taue bilen,altid smart å ha start kabler
noobonbmw Skrevet Juni 7, 2009 Forfatter Skrevet Juni 7, 2009 tusen takk for all hjelp som blir tilbudt:) j.hofstad : jeg ringer deg visst vi ikke får det til i dag:) vi prøvde ikke startkabler på ikea fordi vi hadde ikke med oss og de vi spurte hadde heller ikke startkabler, men stefaren min sa det ikke var vits med startkabler da motoren drog rundt å det var ikke noe galt med batteriet:S
hillmar Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 Så du har strøm på bilen altså? Da tror jeg det er mange som har missforstått her Da ville jeg sjekka om det kommer gnist og bensin. Du "halverer" mulige feilkilder ved slå fast hvilken av disse to du mengler.
Azeton Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 Kan du fortelle helt konkret hva du har og ikke har? Litt mye som er uklart her nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå