jensemann23 Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 ta av slangen på fuelrailen og kjør rundt starteren, se om det spruter da. Og prøv også å kjøre 12 volt rett inn på pumpa under baksetet. Se om den går da.
noobonbmw Skrevet Juni 7, 2009 Forfatter Skrevet Juni 7, 2009 den spruter ikke når vi tok av slangen og kjørte rundt starteren ihvertfall
noobonbmw Skrevet Juni 7, 2009 Forfatter Skrevet Juni 7, 2009 hvilken av de 2 ledningene går til starteren da? den hvite eller den svarte?
jensemann23 Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 pumpa mener du? Den med tykkest ledning. Husker ikke hvilken.. Du ser på den andre siden så er det en kontakt der også som har samme farge som på motsatt side, det er til målerene. Så tar du den kontakten på andre siden som har annen farge enn de to...dårlig forklart men.. skjønner?
noobonbmw Skrevet Juni 7, 2009 Forfatter Skrevet Juni 7, 2009 skjønner, da blir det to hvite å en svart, og det er på den svarte det ikke er strøm på
jensemann23 Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 hmm, oki. Har du målt om det er strøm når du kjører på starteren?
Azeton Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 Pumpa skal gå når du slår på tenninga i 3 sek eller noe for og bygge opp trykk. Har du ikke trykk i systemet når du tar av slangene funker ikke pumpa. Har du faktisk satt 12volt direkte på pumpa? http://nettbutikk.gsbildeler.no/openImage.php3?imgPath=bilder/10150.gif Den til venstre er pumpe greia. Den tykkeste er vel 8mm og der bensin skal komme ut..
jensemann23 Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 sett strøm på pumpa du, går den ikke da er det enten releet eller ledningsbrudd.
Olelink Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 Har du sjekket bensinpumpe relè'et? (og selvfølgelig sikkringen, "Kraftstoff pumpen" er vel det tyske navnet) Om pumpa ikke får strøm så er det ikke så mye som kan være galt egentlig, relè'et får styresignal fra motorhjernen og driftsstrømen kommer direkte fra sikkringsboksen. Men som nevnt tidligere her så må man nesten kjøre starteren for å være sikker på at pumpa faktisk skal ha strøm. Her er ett par punkter du kan sjekke ut: * Sikkringen. * Relè'et. * Ledningsbrudd/ukontakt, dette må man nesten måle seg fram til. Om du spør J.Hofstad har han nok ledningsskjema til din bil. * Gir DME signal ut (Motorhjernen).
noobonbmw Skrevet Juni 7, 2009 Forfatter Skrevet Juni 7, 2009 Da har vi sjekket ut med 12 volt rett til pumpa, det gidde ikke noe forandring... men målte å kontakten som går inn til pumpa, der kom det ikke noe strøm når vi hadde tenninga på:S
jensemann23 Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 så pumpa gikk ikke når du satte strøm på? Da er den nok gåen.
noobonbmw Skrevet Juni 7, 2009 Forfatter Skrevet Juni 7, 2009 nei den gikk ikke da, men det var heller ikke strøm i ledningen til pumpa
jensemann23 Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 har likevel trua på at det er pumpa.Mulig at den ikke gir strøm når det ikke er koblet til. kanprøve å koble til en annen 12 volt motor til ledningen..
jensemann23 Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 eller mål på terminal 87 på fuelpumpe releet. mål gjennomgangen mellom den terminalen og ledningen ved pumpa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå