plumbo79 Skrevet Juni 6, 2009 Skrevet Juni 6, 2009 Noen som vet ca pris på disse motorene: S38 (begge) S50b30 M60b40 M73b? egentlig hvilkensomhelst v12 som ikke tikker (ikke m70) er ikke m73 bygd med hydrauliske løftere? Fortell gjerne hva som er positivt/negativt om motorene, de skal i et e30 projekt.
525i1991 Skrevet Juni 6, 2009 Skrevet Juni 6, 2009 m60b40 med manuellkasse i grei stand = rundt 30lapper. sterke motorer med mye moment og lett å trimme ved enten lysholm eller ess kompressorkit. vil ligge på 411hk ved 0.4 bar og ca 520 ved 0.8 bar s50b32 ligger vel på rundt 40lapper hos koed. driftsikre motorer som blir sinnsykt i en e30. vi har jo iallefall 2 med peiling som har s50 i e30`ene sine. s38 er billigst å få tak i gjennom f-eks m5 fra sverige.
Lars89 Skrevet Juni 6, 2009 Skrevet Juni 6, 2009 Blir nesten billigere å hente en hel M3 fra England og selge alle delene du ikke trenger.
Mr.Silver Skrevet Juni 6, 2009 Skrevet Juni 6, 2009 Hva kan man egentlig får for en E36 uten motor og gir?
jensemann23 Skrevet Juni 6, 2009 Skrevet Juni 6, 2009 Hva kan man egentlig får for en E36 uten motor og gir? ganske mye hvis det er f.eks skinn int.
Mr.Silver Skrevet Juni 6, 2009 Skrevet Juni 6, 2009 Hva kan man egentlig får for en E36 uten motor og gir? ganske mye hvis det er f.eks skinn int. hva vil det si ? sånn ca...
plumbo79 Skrevet Juni 6, 2009 Forfatter Skrevet Juni 6, 2009 spørs helt på stand, 15-20.000? 15-20 k det er 3 litern ja, ikke intresert i 3,2, det er for mye penger for liten show faktor. Egentlig er jeg mer interesert i de med flere cylindere
oddis Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 S50'ene holder seg godt i pris foreløpig. B32 syns jeg er i grenseland overpriset om dagen. Det samme gjelder S38 B38 også, helt på styr. Nå ser det også ut til at noen har funnet en grei snarvei for å putte S54 i non-CANbus biler også med orginale BMW deler, og da lukter det et verdihopp på S54ene også, som pr. idag varierer mye i pris. En velholdt S50 vil neppe synke noe særlig i pris. Nå blir det bare mindre og mindre gromme S- motorer tilgjengelig for oss som vil bygge om i gamle biler, uten å bruke en formue på styresystem. Alt BMW produserer av motorer om dagen krever sin konstruktør for å kjippe nedi en E30, og få til å fungere. Men det er jo produsert massevis av S54 og S65, så det er nok dette vi vil se mye av framover
M3 Yngve Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 Hva er den "snar" veien til å kutte ut cambus på S54??
oddis Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 S50B32 motorelnett, fuelrail, dyser og ECU. VR givere isteden for hallgivere på kamsensorene. Kort og godt bruke S50B32 oppsett på motoren. Avventer foreløpig å høre om det funker BRA i benken. Men motoren er visstnok fullt kjørbar. Tråden: http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1228477 Ser for meg at det burde være greit marked for å komponere et slik byggesett til denne konverteringen.
plumbo79 Skrevet Juni 7, 2009 Forfatter Skrevet Juni 7, 2009 Ok så rundt 30k for m60b40 og 15-20k for s50b30, hva med s38 og m73 da?
Mr.Silver Skrevet Juni 8, 2009 Skrevet Juni 8, 2009 Ok så rundt 30k for m60b40 og 15-20k for s50b30, hva med s38 og m73 da? innlegget til jensemann23 lengre oppe her var vell prisen på ett e36 m3 karroseri uten motor å gir? om jeg ikke missforstod helt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå