Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 286
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Har nå fått 65 graders termostat, å jøss det ble forskjell..

Alt av grader på motoren sank, og bilen går merkbart bedre.

Innsugstemp på 25-45 grader litt opp og ned..

Oljetemp 60 grader ved normalkjøring og 80-90 med mye pisking.

Den har også roet seg på tomgangen.. før lå den på 1000-1100 omd (på varm motor) nå ligger den på 700

Helt rått hva en termostat kan gjøre

Skrevet

stiligt. har fundert på en slik, har selv aldri fått vann temp måleren over halvt, men så har jeg jo heller aldri hatt bilen på bane.

mn merket du at innsugstempen gikk ned og?

Skrevet

stiligt. har fundert på en slik, har selv aldri fått vann temp måleren over halvt, men så har jeg jo heller aldri hatt bilen på bane.

mn merket du at innsugstempen gikk ned og?

Innsugstemp ned ja, hadde med pc`n i bilen å så.

Skrevet
stilig. får vi tak i i norge eller er det ppf som langer?

Ppf.. blir dyrt å bare bestille den.. de tar 500 kr i frakt og termostaten koster vel 400kr.

syk pris på en termostat.. det får bli til nye motoren.. og få en av svenskene på jobb til å ta den med.

Skrevet

jeg skalmuligens droppe min 65c termostat.

driver å monterer 535 kjøler nå og den er såppas stor at jeg tror den vil klare å holde 65c som er for kaldt.

den har blitt brukt 5 min under lufting

Skrevet
jeg skalmuligens droppe min 65c termostat.

driver å monterer 535 kjøler nå og den er såppas stor at jeg tror den vil klare å holde 65c som er for kaldt.

den har blitt brukt 5 min under lufting

Jeg kjører stor Alu kjøler som er til e36..

Denne er tykkere og større enn 535 og med 82 termostat hadde jeg rundt 91-92 grader på kjølevannet.. med en del svinkjøring kom den opp i 100 og litt mere. Men roet seg fort ned med 1 min normalkjøring. (dette kun med orginal viskose vifte, skrudde jeg på el vifta holdt den seg greit med litt pisking..)

Nå ligger tempen på 70-79 grader ved pisking av motor helt overgromt :)

Du tenker kansje at e36 radiatoren ikke er stor.. men du får 2 versjoner til denne. Og den ene er større enn 535 ikke minst tykkere, ligger vel bilde av den i begynnelsen av tråden et sted :wink:

Men 535 radiatoren fungerer utmerket den og!

Skrevet

eg kjøre orginal radiator på min bil. og har ingen problem med vanntempen, ligger på 85 grader. kjører da 2 elektriske vifter i staden for viskovifta

Skrevet

at orginalkjøler holder skjønner jeg ikke. min blir hvertfall for varm med en gang. spes ved rolig kjøring.

hvilken temp har du ved noemalkjøring a-dekk?

Skrevet
at orginalkjøler holder skjønner jeg ikke. min blir hvertfall for varm med en gang. spes ved rolig kjøring.

hvilken temp har du ved normalkjøring a-dekk?

da er det noe som ikke er i orden.. etter jeg rengjorde min orginale holdt den seg en del kaldere.

jeg kjører alt orginalt, og min kan surre og gå på tomgang lenge, og ved kjøring i 80 ligger den jevnt på streken under halvt.

når jeg stod ca 4 timer i benk fikk jeg besked på at det var unormalt lenge det gikk ann å justere/piske uten at han måtte stoppe for å la det kjøle seg.

Skrevet

har du alle orginale plastdeksler + viskosevifta? da vil jeg tro det hjelper på.

Tipper radiatoren min er en smule tett og :s

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...