Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Magnusble og jeg(NA) Har siden høsten 2008 planlagt prosjekt, og beg. da å sanke deler. Bilen som i utgangspnkt. er en 1989 mod 316i ble ribbet ned nå våren 2009 for konv. til M50B25 maskinist pluss 325i understell med LSD diff.

Bilen sklal etter turen til BT ribbes innv. og mont. bur, bøttestoler og 4pnkt. seler. Samt FK/Koni fjører dempere. Allt i undertstell er nytt, og består av powerflexforinger og alle lagre ++ er nytt.

Legger ved noen div. bilder fra prosjektet Selv om ikke dette har vært hovedpri da skruviljen er noe større :D

zhpmwulqhwn7sf5d37pk.jpg

Henting av delebil i sverige

eqwveu5rpu8ntivaimuc.jpg

>Delebilen på plass på tunet

gmuaycsamnuqt63wzwfl.jpg

Liten burnout med 316 før hugging

dnuj615l7k8ln7rgm3vf.jpg

zrmw292orgqy5tlkol3w.jpg

Skjøting av motorkontakt. Satt på kontakten fra M40 motoren på M50'n

Bilder fra 316i motorrom:

6kpgh8om3i5gbwvhlfg2.jpg

e6rb3lric83zianb659g.jpg

rfrhu6cg6td1ah1a8f7e.jpg

bn8zhlze10gkavs1gjy1.jpg

Bilder av div deler/komponenter:

3uj8ruuwymrr360nm5mr.jpg

LSD Diffsperreinnmat

zysjadgim9ptosidci06.jpg

325ix facelift BKF og hovedsylinder med væskebeholder

jlaxuh5ciisuhck69zd8.jpg

BBS RS hjul

f72jch889q1pbzj9ky1g.jpg

El-kjølevifte

Bilder fra motorrom:

t1ya62j2wnr52qnxfzu5.jpg

fw6l5silp4t3hb5rj39d.jpg

Og så etter noen timers jobb i løpet av våren så beg bilen å ta form, selv om det fortsatt står igjenn litt av hvert:

1ikq924qfmhwzpbbvbpr.jpg

emgtqjku8z9537r25v6k.jpg

tdo77v9qcu3devvt7aat.jpg

Div fra motorrom

kyh5w18lwklp3lro7bx5.jpg

bli6ym16rkthe71e6pkw.jpg

Bakstilling

Får prøve å ta litt fler bilder etterhvert, men dette som var noe særlig å se så langt etter et kjapt søk i arkivet :)

Det som nå gjenstår er å sveise eksos og kompl resten av karosseriet, samt bremser bak.

Deretter går turen til BT for godkjenning av motor/understell, for så videre konv. til et aldrig så lite morro banedyr :D

  • Svar 219
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Ja, får tro det blir bra, allt av slitedeler er i alle fall nytt og dette skal nok tåle noen runder på bane :D

Planen er å få bilen godkjent med hvite skilter, så skal sportsdempere og fjører på. Etter det blir bilen kjørt litt for å se til at allt fungerer og er på stell. Så blir det ribbing innvendig, sveising av bur, bøttestoler og 4punkt-seler. Deretter får vi se om det blir en hellakkering og om det blir fargeskifte er ennå ikke avgjort. Ang. utseende ellers blir det vurdert litt, men blir nok en ganske så clean e-30 uten noen form for jalla plastikk. Om det blir noe helt bodykit så er i alle fall M-tech2 et godt alternativ :D

Skrevet
satte du motoren bare rett nedi eller gjorde du noen forandringer? i såfall hva? :)

Motoren passer rett nedi bare man har bunnpanne fra E34, E36 har oljepickupen bak traversen, man må ta av hardikoblinga og vifra. Man må ha andre motorfester, brukte motorbraketene fra E36. Girkassen er også fra E36, men tverstaget under kassa med foringene i er fra E30.

Skrevet

Nå venter vi på deler for å fortsette.

Venter på:

Hardyskive,

Håndbrekkwire (grunnet det er forkjell fra trommel til skiver bak),

Låkk til sikringsboks,

eksosdeler.

Skrevet

ser bra ut. ryddig vogn og.

Hvordan tenker dere godkjenne dette her? tenker da på forakselvekt osv.

Skrevet

takk for det. Ang vekt så blir nok bilen lettet litt her og der så det skal nok gå. Har jo fått klarsign. fra BT så bare visningstime igjenn :)

  • 2 weeks later...
Skrevet

Nå er drivlinjen ferdig, montert ferdig bremser bak, M3 grenrør demontert etter modifisering+eksosbandasje, eksos laget og montert.

qwqja73asi6t51gfws5s.jpg

Grenrør demontert.

ogy6rv6g5xwqhlzwnglq.jpg

Sveising av grenrør.

mlrgfi6yonc23ooh2lsj.jpg

Under bilen.

nfpngpy9ojglapqs8mo2.jpg

Grenrør ferdig sveiset.

rrj23obn2s2cshvdp5s5.jpg

Med bandasje.

r7sr9pko57ucse72ei22.jpg

8yzo58ut8j7swx0r6bw7.jpg

Skrevet

:D Nå har dagen kommet, første tur ut av garasjen får prøve tur.

Video:

etter bytte av noen bolter og litt småplukk går det greit uten alt får mye ulyder. Litt eksoslekasje, men det er sånt man må regne med

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...