NA Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 Magnusble og jeg(NA) Har siden høsten 2008 planlagt prosjekt, og beg. da å sanke deler. Bilen som i utgangspnkt. er en 1989 mod 316i ble ribbet ned nå våren 2009 for konv. til M50B25 maskinist pluss 325i understell med LSD diff. Bilen sklal etter turen til BT ribbes innv. og mont. bur, bøttestoler og 4pnkt. seler. Samt FK/Koni fjører dempere. Allt i undertstell er nytt, og består av powerflexforinger og alle lagre ++ er nytt. Legger ved noen div. bilder fra prosjektet Selv om ikke dette har vært hovedpri da skruviljen er noe større Henting av delebil i sverige >Delebilen på plass på tunet Liten burnout med 316 før hugging Skjøting av motorkontakt. Satt på kontakten fra M40 motoren på M50'n Bilder fra 316i motorrom: Bilder av div deler/komponenter: LSD Diffsperreinnmat 325ix facelift BKF og hovedsylinder med væskebeholder BBS RS hjul El-kjølevifte Bilder fra motorrom: Og så etter noen timers jobb i løpet av våren så beg bilen å ta form, selv om det fortsatt står igjenn litt av hvert: Div fra motorrom Bakstilling Får prøve å ta litt fler bilder etterhvert, men dette som var noe særlig å se så langt etter et kjapt søk i arkivet Det som nå gjenstår er å sveise eksos og kompl resten av karosseriet, samt bremser bak. Deretter går turen til BT for godkjenning av motor/understell, for så videre konv. til et aldrig så lite morro banedyr
NA Skrevet Juni 7, 2009 Forfatter Skrevet Juni 7, 2009 Da er fler bilder og info lagt til i første post
sladjan Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 Dette blir bra. Hva blir gjort med bilen utvendig? Skal der forbli hvit eller har dere planer for en annen farge?
NA Skrevet Juni 7, 2009 Forfatter Skrevet Juni 7, 2009 Ja, får tro det blir bra, allt av slitedeler er i alle fall nytt og dette skal nok tåle noen runder på bane Planen er å få bilen godkjent med hvite skilter, så skal sportsdempere og fjører på. Etter det blir bilen kjørt litt for å se til at allt fungerer og er på stell. Så blir det ribbing innvendig, sveising av bur, bøttestoler og 4punkt-seler. Deretter får vi se om det blir en hellakkering og om det blir fargeskifte er ennå ikke avgjort. Ang. utseende ellers blir det vurdert litt, men blir nok en ganske så clean e-30 uten noen form for jalla plastikk. Om det blir noe helt bodykit så er i alle fall M-tech2 et godt alternativ
Ajern Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 satte du motoren bare rett nedi eller gjorde du noen forandringer? i såfall hva?
magnusble Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 Film av første start up! var en herlig følelse Video: Ribba E36 som vi henta delene fra. Understellet som gikk inn i bilen. Motor klar for E30.
magnusble Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 satte du motoren bare rett nedi eller gjorde du noen forandringer? i såfall hva? Motoren passer rett nedi bare man har bunnpanne fra E34, E36 har oljepickupen bak traversen, man må ta av hardikoblinga og vifra. Man må ha andre motorfester, brukte motorbraketene fra E36. Girkassen er også fra E36, men tverstaget under kassa med foringene i er fra E30.
magnusble Skrevet Juni 9, 2009 Skrevet Juni 9, 2009 Nå venter vi på deler for å fortsette. Venter på: Hardyskive, Håndbrekkwire (grunnet det er forkjell fra trommel til skiver bak), Låkk til sikringsboks, eksosdeler.
ehrnst Skrevet Juni 9, 2009 Skrevet Juni 9, 2009 ser bra ut. ryddig vogn og. Hvordan tenker dere godkjenne dette her? tenker da på forakselvekt osv.
NA Skrevet Juni 9, 2009 Forfatter Skrevet Juni 9, 2009 takk for det. Ang vekt så blir nok bilen lettet litt her og der så det skal nok gå. Har jo fått klarsign. fra BT så bare visningstime igjenn
magnusble Skrevet Juni 19, 2009 Skrevet Juni 19, 2009 Nå er drivlinjen ferdig, montert ferdig bremser bak, M3 grenrør demontert etter modifisering+eksosbandasje, eksos laget og montert. Grenrør demontert. Sveising av grenrør. Under bilen. Grenrør ferdig sveiset. Med bandasje.
magnusble Skrevet Juni 19, 2009 Skrevet Juni 19, 2009 Nå har dagen kommet, første tur ut av garasjen får prøve tur. Video: etter bytte av noen bolter og litt småplukk går det greit uten alt får mye ulyder. Litt eksoslekasje, men det er sånt man må regne med
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå