Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Yes, var morro med litt prøvekjøring. Gikk "litt" bedre enn da den var 316 :D Sperra funka som rakkern å, to fine striper. Tja, er ikke så lett å finne bra 2 dørs kaross lenger til en vettug pris. Plus er jo mye lettere å sveise bur i en 4dørs :D He,he. Nå gjenstår viftestyring, Forstillingskontr, så time hos biltilsynet. Bare å glede seg til skilter.. 8)

  • Svar 219
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Moro prosjekt! Ser ut som dere har planlagt godt, og ting går slag i slag! Bra det er fler som driver med 24v her i distriktet.

Vurderer om jeg skal klemme på eksostape på mine grenrør, men har hørt det er problematikk med at det ryker fra dem i LANG tid? Litt dumt å drive å dobbelsjekke at det ikke er brann titt og ofte.. :) Har dere noe erfaring med det?

Skrevet

Dem skulle bløtes da dem ble satt på. Så dem var våte da vi startet opp så kom en del damp fra dem. Men vi har kansje hatt den gående å kjørt en liten halvtime å de lukta litt, men ikke mye røyk som kommer. Det kommer sikkert til å komme bitte litt mere røyk når vi begynner å presse motoren den første gangen, men er ikke noe som går over lengre tid. Jeg kunne holde handa rett over grenrørene uten problem. Det kan du ikke uten bandasje skal jeg love deg.

I dag har vi fått tettet alle eksoslekasjer så det er helt tett.

Vi har også byttet fjærer bak grunnet de var alt får høye grunnet det var E36 fjærer. så satt på kortete som er som orginalt.

Skrevet

Glemte å spørre om; hva slags lakk/maling brukte dere på fjærbein og bakstilling? Driver akkurat med det samme nå.

Skrevet

Da var det gjort litt i dag også.

Vi har fått satt sammen front og fått pumpen på varmeregisteret til å virke. Vi har også bytta motortempføleren så den virker som den skal inne i bilen.

hhq4yrkuoyd0txafb0ae.jpg

Under montering

xfaq2e3of6szlxgezdpe.jpg

Bakende med orginal eksos.

jwjynygtyu98qj51vv9y.jpg

3gu11cckh32ap2nqgfpc.jpg

Front under montering

k8yb3uusoddl8km1y6j8.jpg

Lett vasket over. Den er høy nå grunnet (biltilsynvennlig)

iygqpads03m2xsvl01fi.jpg

Orginal eksos.

0qwzvs1n2t9ki97pe382.jpg

Motor

vd7hpluk6y9dfxv8oys5.jpg

Plassen til radiatoren ble grei uten viskos og vifte.

Skrevet

Utrolig bra utført etter min mening, ser ikke ut som noe hekk-mekk..

Veldig bra!=D

Driver med samme opplegget selv, bare med en E30 stasjonsvogn..

Lurte bare på en ting, hva gjør du for å få detta godkjent?? Har planer om å få min Touring godkjent med samme motor.. Å hvilken mellomaksel bruker du??

Men igjen, bra prosjekt:D

mvh

Kim Marius

Skrevet
Utrolig bra utført etter min mening, ser ikke ut som noe hekk-mekk..

Veldig bra!=D

Driver med samme opplegget selv, bare med en E30 stasjonsvogn..

Lurte bare på en ting, hva gjør du for å få detta godkjent?? Har planer om å få min Touring godkjent med samme motor.. Å hvilken mellomaksel bruker du??

Men igjen, bra prosjekt:D

mvh

Kim Marius

Takk så mye for det :D

Prøver å gjøre ting på en bra måte med en gang, bare mer arbeide om man slurver. Ting skal være på stell!.

Har skrevet søknad til BT der vi har tatt utgangspunkt i 320is. Den har samme effekt som m50b25 motoren og understell fra 325 i er likt og råkarosseriet fra 316 er likt som 320is. Dette er da god nok dokumentasjon på at karosseri og understell tåler de effekter som blir i dette bygget. Skrev en veldig utfyllende søknad med alle opplysninger om både donorbiler og den aktuelle bilen som skal brukes, samt fremgangsmåter på hvårt bygg. Første svar vi fikk tilbake var at byggingen kunne starte, så må vi ha en time hos BMW verksted for at de kan skrive en kvitering på at vi har brukt det oppsettet på bilen som vi har skrevet i søknaden til BT. Dereter blir det visning hos BT. Bilen er klar nå, bortsett fra forstillingskontr. og bremsetest. Så bærer det avgårde til BT :D

Mellomakselen er fra 325i E-36 92 mod. med mellomlager fra E-30 mellomakselen.

Skrevet
Flott E30 prosjekt med bra fremgang, slik liker vi :-)

Takk så mye for det :D Gått ganske jevnt den siste uka nå etter endt spaniaferie

Skrevet

Takker for svar:) Dette gjorde saker å ting litt lettere for bygginga!

Da blir det 325iT 24v som er godkjent etterhvert!

Lykke til videre med visning hos BT å med bilen=)

Skrevet

Takk Takk:D

Bare ett spm til så skal jeg slutte å mase her:p

Bruker du e36 325 girkasse, mellomaksel og e30 diff?? Eller åssen har du gjort det? Fikk høre at 318is mellomaksel passer fra E36 girkassa til e30 diffen skjønner du, greit å vite hva jeg skal gå for;)

Skrevet
Takk Takk:D

Bare ett spm til så skal jeg slutte å mase her:p

Bruker du e36 325 girkasse, mellomaksel og e30 diff?? Eller åssen har du gjort det? Fikk høre at 318is mellomaksel passer fra E36 girkassa til e30 diffen skjønner du, greit å vite hva jeg skal gå for;)

Bruker E-36 325 kasse og mellomaksel, store type E-30 diff(går nok for det samme om det er stor eller liten utgave)Også er mellomlageret fra E-30 akselen brukt pga at innfestingen i karosseriet er anderledes. Har sett noen har sveist om feste på E-36 mellomlageret også, men ser ikke poenget når E-30 lageret passer på E-36 aksel.

Skrevet

Okei..! Jeg har den store me brems:)

Tusen takk for hjelpa, er dette som gjensto før jeg kan begynne handle inn deler å begynne, Skal begynne bygginga i uke 29:)

Blir det noe mer tull så er det ikke umulig du hører mer fra meg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...