NA Skrevet Juni 19, 2009 Forfatter Skrevet Juni 19, 2009 Yes, var morro med litt prøvekjøring. Gikk "litt" bedre enn da den var 316 Sperra funka som rakkern å, to fine striper. Tja, er ikke så lett å finne bra 2 dørs kaross lenger til en vettug pris. Plus er jo mye lettere å sveise bur i en 4dørs He,he. Nå gjenstår viftestyring, Forstillingskontr, så time hos biltilsynet. Bare å glede seg til skilter..
oddis Skrevet Juni 21, 2009 Skrevet Juni 21, 2009 Moro prosjekt! Ser ut som dere har planlagt godt, og ting går slag i slag! Bra det er fler som driver med 24v her i distriktet. Vurderer om jeg skal klemme på eksostape på mine grenrør, men har hørt det er problematikk med at det ryker fra dem i LANG tid? Litt dumt å drive å dobbelsjekke at det ikke er brann titt og ofte.. Har dere noe erfaring med det?
magnusble Skrevet Juni 21, 2009 Skrevet Juni 21, 2009 Dem skulle bløtes da dem ble satt på. Så dem var våte da vi startet opp så kom en del damp fra dem. Men vi har kansje hatt den gående å kjørt en liten halvtime å de lukta litt, men ikke mye røyk som kommer. Det kommer sikkert til å komme bitte litt mere røyk når vi begynner å presse motoren den første gangen, men er ikke noe som går over lengre tid. Jeg kunne holde handa rett over grenrørene uten problem. Det kan du ikke uten bandasje skal jeg love deg. I dag har vi fått tettet alle eksoslekasjer så det er helt tett. Vi har også byttet fjærer bak grunnet de var alt får høye grunnet det var E36 fjærer. så satt på kortete som er som orginalt.
oddis Skrevet Juni 21, 2009 Skrevet Juni 21, 2009 Glemte å spørre om; hva slags lakk/maling brukte dere på fjærbein og bakstilling? Driver akkurat med det samme nå.
NA Skrevet Juni 21, 2009 Forfatter Skrevet Juni 21, 2009 Vi brukte rustgrunning og body corosol fra Hagmans
magnusble Skrevet Juni 22, 2009 Skrevet Juni 22, 2009 Da var det gjort litt i dag også. Vi har fått satt sammen front og fått pumpen på varmeregisteret til å virke. Vi har også bytta motortempføleren så den virker som den skal inne i bilen. Under montering Bakende med orginal eksos. Front under montering Lett vasket over. Den er høy nå grunnet (biltilsynvennlig) Orginal eksos. Motor Plassen til radiatoren ble grei uten viskos og vifte.
Kimmey89 Skrevet Juni 23, 2009 Skrevet Juni 23, 2009 Utrolig bra utført etter min mening, ser ikke ut som noe hekk-mekk.. Veldig bra!=D Driver med samme opplegget selv, bare med en E30 stasjonsvogn.. Lurte bare på en ting, hva gjør du for å få detta godkjent?? Har planer om å få min Touring godkjent med samme motor.. Å hvilken mellomaksel bruker du?? Men igjen, bra prosjekt:D mvh Kim Marius
E30_Dale Skrevet Juni 23, 2009 Skrevet Juni 23, 2009 Flott E30 prosjekt med bra fremgang, slik liker vi
NA Skrevet Juni 23, 2009 Forfatter Skrevet Juni 23, 2009 Utrolig bra utført etter min mening, ser ikke ut som noe hekk-mekk..Veldig bra!=D Driver med samme opplegget selv, bare med en E30 stasjonsvogn.. Lurte bare på en ting, hva gjør du for å få detta godkjent?? Har planer om å få min Touring godkjent med samme motor.. Å hvilken mellomaksel bruker du?? Men igjen, bra prosjekt:D mvh Kim Marius Takk så mye for det Prøver å gjøre ting på en bra måte med en gang, bare mer arbeide om man slurver. Ting skal være på stell!. Har skrevet søknad til BT der vi har tatt utgangspunkt i 320is. Den har samme effekt som m50b25 motoren og understell fra 325 i er likt og råkarosseriet fra 316 er likt som 320is. Dette er da god nok dokumentasjon på at karosseri og understell tåler de effekter som blir i dette bygget. Skrev en veldig utfyllende søknad med alle opplysninger om både donorbiler og den aktuelle bilen som skal brukes, samt fremgangsmåter på hvårt bygg. Første svar vi fikk tilbake var at byggingen kunne starte, så må vi ha en time hos BMW verksted for at de kan skrive en kvitering på at vi har brukt det oppsettet på bilen som vi har skrevet i søknaden til BT. Dereter blir det visning hos BT. Bilen er klar nå, bortsett fra forstillingskontr. og bremsetest. Så bærer det avgårde til BT Mellomakselen er fra 325i E-36 92 mod. med mellomlager fra E-30 mellomakselen.
NA Skrevet Juni 23, 2009 Forfatter Skrevet Juni 23, 2009 Flott E30 prosjekt med bra fremgang, slik liker vi Takk så mye for det Gått ganske jevnt den siste uka nå etter endt spaniaferie
Kimmey89 Skrevet Juni 23, 2009 Skrevet Juni 23, 2009 Takker for svar:) Dette gjorde saker å ting litt lettere for bygginga! Da blir det 325iT 24v som er godkjent etterhvert! Lykke til videre med visning hos BT å med bilen=)
NA Skrevet Juni 23, 2009 Forfatter Skrevet Juni 23, 2009 Bare hyggelig, og takk for det Lykke til med prosjektet ditt åsså!
Kimmey89 Skrevet Juni 23, 2009 Skrevet Juni 23, 2009 Takk Takk:D Bare ett spm til så skal jeg slutte å mase her:p Bruker du e36 325 girkasse, mellomaksel og e30 diff?? Eller åssen har du gjort det? Fikk høre at 318is mellomaksel passer fra E36 girkassa til e30 diffen skjønner du, greit å vite hva jeg skal gå for;)
NA Skrevet Juni 23, 2009 Forfatter Skrevet Juni 23, 2009 Takk Takk:DBare ett spm til så skal jeg slutte å mase her:p Bruker du e36 325 girkasse, mellomaksel og e30 diff?? Eller åssen har du gjort det? Fikk høre at 318is mellomaksel passer fra E36 girkassa til e30 diffen skjønner du, greit å vite hva jeg skal gå for;) Bruker E-36 325 kasse og mellomaksel, store type E-30 diff(går nok for det samme om det er stor eller liten utgave)Også er mellomlageret fra E-30 akselen brukt pga at innfestingen i karosseriet er anderledes. Har sett noen har sveist om feste på E-36 mellomlageret også, men ser ikke poenget når E-30 lageret passer på E-36 aksel.
Kimmey89 Skrevet Juni 23, 2009 Skrevet Juni 23, 2009 Okei..! Jeg har den store me brems:) Tusen takk for hjelpa, er dette som gjensto før jeg kan begynne handle inn deler å begynne, Skal begynne bygginga i uke 29:) Blir det noe mer tull så er det ikke umulig du hører mer fra meg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå