Gå til innhold

e39 523T. Tyde feilkoder fra dagens diagnose.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok en diagnose i dag for å se om jeg har fått noen spennende feil siden siste sjekk.

Fikk da opp to feilkoder jeg ikke fant noen årsak til.

Airco diagnosen fikk jeg:

22 Auxiliary-fan Relay

Denne er strengt tatt selvforklarende. Fikk også verifisert den med at AC vifta ikke gikk. Men spm. ligger i hvor jeg finner dette releet/sikringen?

Iflg. Autodata styres AC vifta av sikring 76, type 40 amp som ligger gjemt bak hanskerommet. Kan dette stemme? Skulle gjerne ha visst om noen har vært borti liknende før jeg begynner å demontere hanskerommet :P

Og på LCM/CCM fikk jeg en kode som jeg ikke klarer å se har sammenheng med lys i det heletatt:

40 Thermical Oil Level Sensor

Noen som kan ha noen ide om denne? :?

Søkt litt på google, uten å bli noe klokere, så hører da her inne.

Skrevet

Den siste fikk jeg også...

Det jeg har kommet fram til er at det er en olje temp/nivåmåler og at feilmeldingen sannsyneligvis er pga. du har hatt for lavt oljenivå, for lavt olje trykk el. en eller annen gang. Har du sletta kodene, kjørt en rundt og lest av igjen? Hvis du har gjort det og den fortsatt er der så er den nok ødelagt/ledningsbrudd. Dessverre vet jeg ikke hvilken føler det er, men det vet nok noen andre her :P

Skrevet

Satt og gikk igjennom en del sider på google nå, og kom over ett forum på finsk av alle ting, hvor den samme feilmeld var nevnt sammen med en realoem link og delenummer 15:

q82fmutqwjya3ef3zcmq.png

Virker jo ganske sansynlig, men det som er pussig er at oljelampa da ikke har lyst opp i noen sammenheng. Lampa virker, da den lyser ved oppstart.

Men kan hende jeg har kjørt en periode med for lite olje som du sier, og jeg da har stolt blindt på at lampa ville lyse hvis det var noe.

Minuset er jo prisen på denne sensoren :shock: 1600,- på koed.

Resatte feilen, og tok en ny diagnose 5 min etter resetting, og den var der fortsatt. Jeg får kanskje gi den litt mer tid og ta en ny diagnose om en ukes tid.

Edit: men det pussigste for meg var at denne feilen kom opp sammen med lesing av lysmodulen :P

Takker forøvrig for svar hillmar. Hjelper mye å høre hva andre evt. mener, eller har erfart om ting ;)

Skrevet

Hos meg har heller aldri oljelampa lyst... Men hvis du har resat feilkoden og sjekka igjen så tyder det jo på at lavt oljetrykk ikke er feilen da, men sannsynligvis deffekt føler. Merkelig at den ikke varsler det på no måte egentlig.

Og det at den gir feil på lysmodulen stussa jeg også på :P Så det hadde kanskje vært greit med mer enn en kilde før man slo fast at det er den. Problemet er at det lille jeg søkte i går så fant jeg ikke stort.

Skrevet

Fikk også denne idag, første gangen stod det noe om feil ved kommunikasjon til modul og 40 Thermical Oil Level Sensor , slettet, kjørte og leste av igjen, feilen var der fortsatt men nå stod det bare 40 Thermical Oil Level Sensor.

Noen av dere som har funnet ut hva dette dreier seg om?

Skrevet

Fikk også den 24 Communication with other modules sammen med 40 Thermical Oil Level Sensor ved første avlesning, men etter å ha slettet disse stod jeg også igjen med kun sistnevnte.

Kom over en tråd her hvor en bruker fikk samme feilmeld for ca ett år siden, så har sendt han en PM med spm. om han fikk løst det.

Utenom det har jeg ikke funnet ut noe mer om feilen :?

Skrevet

har akkurat det samme på min bil med den oil sensor feilmeldingen.. slettet den flere ganger,men kommer opp igjen..

dette må vi finne ut av folkens :D

  • 3 months later...
Skrevet

defekt termisk oljenivågiver er ikke så uvanlig.. bare å bytte..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...