webah Skrevet Juni 8, 2009 Skrevet Juni 8, 2009 Haallo! ENDELIG har jeg fått kloa i en E30 coupe som ikke er i hjelrustet/kjørt! Bilen er nettopp EU godkjent, og det er jo et bra tegn ^^ Litt om bilen Bmw E30 Coupe 316i Takluke el. vindu sentrallås nesten komplett orginalt verktøy sett:P Skal laste opp no bilder senere i dag! Bilen er uheldigvis hvit.. og rusten på denne ser du da ekstra ekstra godt, det er litt små pjusk med bilen som må gjøres om jeg vil ha den strøken, og det vil jeg;) ! Kommer ikke til å skifte farge på bilen, men mulig det blir opplakkering. Det er litt rust nederst på hjulbuene og litt små greier rundt om kring, men ingen ting som er alvorlig, hjulbrønnen er helt rust fri ! Så jeg har absolutt troen på at jeg kan få denne bilen fin ! Feil og ting som skal utbedres på bilen - Opphengskule friksjon 2 stk - indre styreledd 2 stk Egentlig er det bare et indre styreledd som bør byttes, men når jeg først er i gang vil jeg gjøre det ordentlig! - Sette på senkesett 60/40 DONE! - ny leppe - nye tåkelys - bytte den ene framkskjermen DONE! - ny list på frontfanger - sandblåse litt steinsprut rust nederst på hjulbuene og litt div - etterhvert lakkere opp - tennplugg, tennpluggledninger, coilledninger DONE! - olje + oljefilter DONE - montere anleggDONE! - nye felger ( - 4 hjulskontroll (etter bytting av ledd/senking) DONE! - skvettlapper forran ... -ny vakum slange DONE! - Polere - bensinlekasje.. ? DONE! - Vaske og rengjøre interiør! DONE! Det sist nevnte punktet er vel det jeg skal prøve å få gjort noe med først! Det virker som at de ikke lekker bensin når jeg ikke har i gang bilen, men hvis jeg f.eks kjører også stopper så drypper det bensin slik at du ser det på asfalten. Jeg har såvidt fått tid til å undersøke litt, og det ser ut som det kommer "ovenfra" om du ser på tanken fra undersiden. men det er ca på tanken det renner. tror jeg skal ta ut no seter og undersøke mer . Noen som er kjent med ca samme problem? Kommer til å oppdatere på første posten og stryke ut ting , eller plusse på ting som må gjøres. Legger ut albummet her! http://s292.photobucket.com/albums/mm12 ... =slideshow
Clerion Skrevet Juni 8, 2009 Skrevet Juni 8, 2009 Okeiokei.... Om du har fått tak en strøken E30 2 dørs, vær så snill å ikke begynn med noe jallamekk som å kappe fjører. Mulig det var ment som kødd men.
///christian Skrevet Juni 8, 2009 Skrevet Juni 8, 2009 Hørres ut som at du har gjort et godt kjøp. Men som nevnt ovenfor så ikke begynn med jallamekk, kjøp komplett senkesett med dempere og fjører. Ellers så ser jeg fram til bilder
webah Skrevet Juni 8, 2009 Forfatter Skrevet Juni 8, 2009 Okeiokei.... Om du har fått tak en strøken E30 2 dørs, vær så snill å ikke begynn med noe jallamekk som å kappe fjører. Mulig det var ment som kødd men. hehe, strøken og strøken, det skal nå bli det. Tanken om å klippe fjærer er der paga at jeg ikke har så forbanna mye penger for tiden, og at jeg vil ha den lav framme og litt høyere bake. I framtiden vil jeg selvfølgelig kjøpe senkesett og få det ordentlig. Men akkurat nå er det ikke så mye grunker i kassa, er jo ikke snakk om at jeg skal BLODklippe de heller !! hehe.. Dessuten er det ikke klipping av fjærer som står først på to do lista mi ! Hørres ut som at du har gjort et godt kjøp. Men som nevnt ovenfor så ikke begynn med jallamekk, kjøp komplett senkesett med dempere og fjører. Ellers så ser jeg fram til bilder Smile vi får håpe det! For kjøp av deler osv, er vel gsbildeler en veldig bra side eller:) ?
Lars89 Skrevet Juni 8, 2009 Skrevet Juni 8, 2009 GSbildeler er en bra, men noe dyr side. Ofte like dyr eller dyrere enn forhandler. KOED.NO er en minst like bra og betydelig billigere side, men må regne med å vente 5-10 dager før du får varene
BreitBau Skrevet Juni 8, 2009 Skrevet Juni 8, 2009 når det kommer til GS, har jeg heller brukt pengene på å bygge meg opp en god kundehistorikk hos min lokale bilforhandler som også bestiller fra GS... Der har jeg 20% rabatt , på like priser som hos GS. OG gratis frakt, samt at dersom jeg bestiller før 1300 så får jeg det dagen etter
Eksos Skrevet Juni 8, 2009 Skrevet Juni 8, 2009 Jeg kjøper det meste av deler til min ifra forhandler, har 15% der igjennom bmwccn Koed fungerer også, da gjerne til litt større bestillinger.. Men en ting, om du skal bestille deler, bestill til E30 2-dørs sedan, E30 coupe har nemlig aldri blitt laget..
GeirAndre Skrevet Juni 8, 2009 Skrevet Juni 8, 2009 Jeg kjøper det meste av deler til min ifra forhandler, har 15% der igjennom bmwccn Koed fungerer også, da gjerne til litt større bestillinger.. Men en ting, om du skal bestille deler, bestill til E30 2-dørs sedan, E30 coupe har nemlig aldri blitt laget.. jaja...
webah Skrevet Juni 8, 2009 Forfatter Skrevet Juni 8, 2009 GSbildeler er en bra, men noe dyr side. Ofte like dyr eller dyrere enn forhandler. KOED.NO er en minst like bra og betydelig billigere side, men må regne med å vente 5-10 dager før du får varene Ok takk for tips! bestiller vel derfra nå tenker jeg, jeg egentlig i militæret så nå er jeg en uke på perm, og da er det jo bare å bestille mens jeg er her;)! BreitBau InnleggSkrevet: Man Jun 08, 2009 11:44 Tittel: når det kommer til GS, har jeg heller brukt pengene på å bygge meg opp en god kundehistorikk hos min lokale bilforhandler som også bestiller fra GS... Der har jeg 20% rabatt , på like priser som hos GS. OG gratis frakt, samt at dersom jeg bestiller før 1300 så får jeg det dagen etter heldig var du da! jeg har jo ikke no rabatt så jeg tror jeg bare bestiller fra koed! Eksos InnleggSkrevet: Man Jun 08, 2009 11:56 Tittel: Jeg kjøper det meste av deler til min ifra forhandler, har 15% der igjennom bmwccn Smile Koed fungerer også, da gjerne til litt større bestillinger.. Men en ting, om du skal bestille deler, bestill til E30 2-dørs sedan, E30 coupe har nemlig aldri blitt laget.. blir vel en ganske stor bestilling nå tenker jeg ! så satser på koed! og 2 dørs, er motatt ! Men jeg syns det var drit vanskelig å finne fram på sidene :/ er nok mest fordi jeg ikke vet navnet eksakt på de delene jeg skal ha, men får vel bare prøve meg ! Når det er sånn at du skal bestille f.eks list, og det står høyre og venstre, vil det da bli høyre for deg om du sitter i bilen eller høyre når du står forran den å ser? hehe:P og på Inderste bærekule (ved forbro) står det: Venstre + Højre -Pr. Stk.- vil de si at om jeg bestiller 1 stk, for jeg 2? ...
winchester Skrevet Juni 8, 2009 Skrevet Juni 8, 2009 Hehe, er nok når du sitter i bilen GS er jo oversiktlig som bare det om du vet hva du er ute etter, en liten aning på hvordan det ser ut og hvor det forhåpentligvis er lokalisert.
webah Skrevet Juni 8, 2009 Forfatter Skrevet Juni 8, 2009 Hehe, er nok når du sitter i bilen GS er jo oversiktlig som bare det om du vet hva du er ute etter, en liten aning på hvordan det ser ut og hvor det forhåpentligvis er lokalisert. jo er vel egentlig det:P men sånn som nå når jeg leter etter bærkuler, - Opphengskule friksjon og indre styreledd som jeg kaller de , blir jeg plutselig forvirret:P! noen som har lyst å linke meg med disse to ?
webah Skrevet Juni 8, 2009 Forfatter Skrevet Juni 8, 2009 ossen vet jeg ossen motor jeg har? ser det står m10 m40 osv
Springsteen Skrevet Juni 8, 2009 Skrevet Juni 8, 2009 Hvis det er en 89modell skulle en tro at han har en m40b16.
Jeppe1234 Skrevet Juni 8, 2009 Skrevet Juni 8, 2009 Sikkert m40. Ser det enkelt om du letter på panseret. Ellers kan du vel søke ved hjelp av regnr. på GS sine sider for å finne det ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå