Racingdude Skrevet August 29, 2009 Skrevet August 29, 2009 Merka det selv. Det tar tid å plukke av bunnpanne og grenrør osv mens motoren står i. Litt kronglete å få på grenrør med turbo da det er veldig trangt.Jeg grubbla veldig på om det gikk ann å sette i motoren med grenrør og turbo montert? Noen som vet om det er plass? Du må ihvertfall lage nytt motorfeste for å få på røret til luftfilteret. Det går egentlig veldig bra å montere/demontere grenrør med turbo på, hvertfall med t3/4 turbo=) Jeg kjører org motorfeste, det er litt knot å få på innsugsslangen på turbo men går ganske greit faktisk=)
rel0ad Skrevet August 31, 2009 Skrevet August 31, 2009 Merka det selv. Det tar tid å plukke av bunnpanne og grenrør osv mens motoren står i. Litt kronglete å få på grenrør med turbo da det er veldig trangt.Jeg grubbla veldig på om det gikk ann å sette i motoren med grenrør og turbo montert? Noen som vet om det er plass? Du må ihvertfall lage nytt motorfeste for å få på røret til luftfilteret. Det går egentlig veldig bra å montere/demontere grenrør med turbo på, hvertfall med t3/4 turbo=) Jeg kjører org motorfeste, det er litt knot å få på innsugsslangen på turbo men går ganske greit faktisk=) Hvordan løste du det?
Racingdude Skrevet August 31, 2009 Skrevet August 31, 2009 Ang å få på turbo og grenrør med motor i eller det med feste?
AlXz Skrevet August 31, 2009 Forfatter Skrevet August 31, 2009 Ser han har uthevet "innsugsslangen" her.., så han lurer vel på hvordan du klarte å få den på med org motorfeste??
Racingdude Skrevet August 31, 2009 Skrevet August 31, 2009 Ser han har uthevet "innsugsslangen" her.., så han lurer vel på hvordan du klarte å få den på med org motorfeste?? Ja, så ikke det i farta jeg:P hehe, jo jeg skrudde først sammen grenrør og turbo, så dytta jeg grenrør og turbo opp fra undersiden, så fikk jeg en kompis til å stå over og holde grenrør og turbo sann nesten på plass i mens jeg lå under og dytta på innsugsrøret til turbo(ja, det er litt slit:P) dro til klemma på den, der etter dytta vi grenrøret opp og inn på boltene på toppen så var det bare å skru til=) Gikk faktisk ganske bra:) det enteste som er kjipt er å skru av og på alle muttrene på grenrøret:P Håper dere skjønte noe av det:P
AlXz Skrevet August 31, 2009 Forfatter Skrevet August 31, 2009 Folka har ikke noe bilder av turbo bygga sine?? Veldig lyst på det.., men det får komme litt etterhvert.. Motor står klar ute av bil Bor i sarp, racingdude? farge på bilen? Mulig jeg får sett den i litt action en gang da?
Racingdude Skrevet August 31, 2009 Skrevet August 31, 2009 Folka har ikke noe bilder av turbo bygga sine?? Veldig lyst på det.., men det får komme litt etterhvert.. Motor står klar ute av bil Bor i sarp, racingdude? farge på bilen? Mulig jeg får sett den i litt action en gang da? Bor i sarp ja, eller litt på utsiden da, dvs Ise sann omtrent 10 min fra rudskogen mot sarp=) Bilen er diamant swartz:P Har ikke fått kjørt så mye med den da, tok av skiltene for litt siden pga har ikke råd til å ha skilt på både den og 525`n akkurat nå.... Håper å få kjørt på trackday den 10 september på rudskogen=)
Ullsokk Skrevet August 31, 2009 Skrevet August 31, 2009 Folka har ikke noe bilder av turbo bygga sine?? Hva vil du se bilde av da ? Ligger forøvrig endel bilder i prosjekttråden min, men har noen fler liggende.
AlXz Skrevet September 2, 2009 Forfatter Skrevet September 2, 2009 Gjerne av alt som har med turbo å gjøre Fra eksosmanifold/grenrør til innsug + oljekjøler, ic, osv
AlXz Skrevet September 2, 2009 Forfatter Skrevet September 2, 2009 Men kan jo se litt på noe tall da..? Om jeg kjører helt orginal motor, med orginal innmat og org komp. ?? Da kan jeg trygt og sikkert lade 0,4 / 0,5 bar ?? Da vil jeg trenge følgende deler? - Grenrør/eksos manifold - Turbo - Wg (??) - Trykkrør og slanger - Intercooler - Oljekjøler + slanger - Bensintrykkregulator - Chip (endre tenning??) Ang oljekjøling. Det greieste er å skaffe oljefilterhus og bunnpanne fra en s50 motor? (Hvor oljefilterhuset har oljeuttak til kjøler?? Og bunnpanna har nippel til oljeretur??? Eller tar jeg feil her?) I tillegg må tenninga senkes litt, for å unngå fortenning / bank ?? Hvor mange hk kan man fint klare på, la oss si 0,4 bar trykk da.. ? Snakk om en m50b25 non-vanos motor. Hjernen er chippet btw, men den chippen må vel erstattes ..? Alt av tips settes stor pris på
Turbo-Tommy Skrevet September 2, 2009 Skrevet September 2, 2009 Du kan trygt og sikkert lade oppimot 1bar med senket tenning og nok bensin. Seff om du kjøper kinakit så må du senke både ladetrykket og forventningene litt. Men skal du over 0.4-0.5 så må du ha større dyser. Burde hatt større dyser uansett. Mine var helt tom på ~4000rpm med 0.5 i ladetrykk. Når man regner ut fra hva man kan klare på forskjellig trykk, så tilsvarer 0.1bar 10% av grunneffekten. Så med 0.4 i ladetrykk, så blir det 268hk på en M50B25. Dette forutsetter jo at motoren er frisk og fin og faktisk har original effekt, og at turboen ikke er for liten og lager for mye mottrykk i eksosen. Jeg fikk ikke mer enn 154hk som sugemotor når jeg benket min M50B25, men det har med feilinstilt eksoskam(org innsugskam) slik at jeg får for mye overlapp, og dermed faller effekten. Ligger litt bilder her, dog så er det på en E34, men det gir en viss formening http://s58.photobucket.com/albums/g252/ ... MW%20525i/
Racingdude Skrevet September 2, 2009 Skrevet September 2, 2009 Men kan jo se litt på noe tall da..? Om jeg kjører helt orginal motor, med orginal innmat og org komp. ?? Da kan jeg trygt og sikkert lade 0,4 / 0,5 bar ?? Da vil jeg trenge følgende deler? - Grenrør/eksos manifold - Turbo - Wg (??) - Trykkrør og slanger - Intercooler - Oljekjøler + slanger - Bensintrykkregulator - Chip (endre tenning??) Ang oljekjøling. Det greieste er å skaffe oljefilterhus og bunnpanne fra en s50 motor? (Hvor oljefilterhuset har oljeuttak til kjøler?? Og bunnpanna har nippel til oljeretur??? Eller tar jeg feil her?) I tillegg må tenninga senkes litt, for å unngå fortenning / bank ?? Hvor mange hk kan man fint klare på, la oss si 0,4 bar trykk da.. ? Snakk om en m50b25 non-vanos motor. Hjernen er chippet btw, men den chippen må vel erstattes ..? Alt av tips settes stor pris på ppf har en chip som passer til å lade 0.6 på org komp, da med noen dyser de også selger, skulle få 349 hk med org eksos mener jeg det stod... dette var til m50b25.
Turbo-Tommy Skrevet September 2, 2009 Skrevet September 2, 2009 ppf har en chip som passer til å lade 0.6 på org komp, da med noen dyser de også selger, skulle få 349 hk med org eksos mener jeg det stod... dette var til m50b25. det vil jeg nok tro er feil. Med 0.6 i ladetrykk så tilsvarer det 307hk, uten å trekke tenning etc, og forutsatt at en 2.5l har den aktuelle effekten. Jeg fikk 333hk på 1.15bar ladetrykk, som er det dobbelte av det ppf oppgir, på samme motor.
Racingdude Skrevet September 2, 2009 Skrevet September 2, 2009 ppf har en chip som passer til å lade 0.6 på org komp, da med noen dyser de også selger, skulle få 349 hk med org eksos mener jeg det stod... dette var til m50b25. det vil jeg nok tro er feil. Med 0.6 i ladetrykk så tilsvarer det 307hk, uten å trekke tenning etc, og forutsatt at en 2.5l har den aktuelle effekten. Jeg fikk 333hk på 1.15bar ladetrykk, som er det dobbelte av det ppf oppgir, på samme motor. mulig det assa, mente bare på att jeg hadde lest det på ppf en gang... effekt har man ca med 1.5bar på m50b20 a tru? da med 3.5mm mls chip og m3 dyser...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå