Gå til innhold

hva er dette

SpiXi
 Share

Anbefalte innlegg

ok siden jeg har powerfilter og den ikke får regulert lufta.

kan da dette ha noe med at bilen fusker noen ganger.

fusking på bilen min= stopper på 4500rpm virker som sperra går på i 2 sek også kommer den igjen dette skjer ganske ofte når jeg gir full gass og skal ha litt fart på tralla :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vist eg ikkje tar feil,, så står denne montert i den orginale luftfilter boksen og regulerer spjeld som styrer kald/varm luft til innsuget....

Den kan bare henge der og dingle....

Ja og nei, denne står i luftfiltret og føler på om lufta inn i motor er varm eller kald, hvis den er kald åpner den så det renner kjølevæske (varm) gjennom kanaler i gasspjeldet og om lufta er varm stenger den så det ikke renner kjølevæske gjennom gass-spjeldet.

Dette for å unngå at gassspjeldet i værste fall fryser fast ved langvarig kjøring i kaldt vær og høy fart.

Den kan bare "ligge" men strips den fast så den ikke kommer borti noe som beveger seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok siden jeg har powerfilter og den ikke får regulert lufta.

kan da dette ha noe med at bilen fusker noen ganger.

fusking på bilen min= stopper på 4500rpm virker som sperra går på i 2 sek også kommer den igjen dette skjer ganske ofte når jeg gir full gass og skal ha litt fart på tralla :P

Nei denne har ikke noe med fuskingen din å gjøre.

Det kan det derimot hende powerfiltret ditt har.

M50 med powerfilter har en lei tendens til og fuske litt å gå ujevnt på tomgang med powerfilter selv om alt annet av elektronikk osv er som det skal. Men at den sperrer på turtall skal ikke ha noe med selve filtret å gjøre. Heller lmm eller div andre følere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...