Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har høy tomgang (aner ikke turtall da det er klokke der den skulle vært). prøvde å spraye litt 556 i tomgangsregulatoren, den går frem og tilbake lett. I tillegg er det noe feiltenning (ettertenner når jeg skrur av motor.) aner ikke om det er lekkasje i noen slanger.

Dette er ikke noe med lambda?

Skrevet

du har en skrue på toppen av motor, der du kan justere strammingen av gass-wiren. under et deksel som skal være der, men som er borte på de fleste m40'ene jeg har sett:P der er det en liten skrue som du kan justere tomgang med. skru den ned til du hører at det er ca rett turtall, så var den saken ordnet:) lykke til=D

Skrevet

tomgangen på m40 skal være elektronisk styrt, så hvis den er for høy er det noe galt et el annet sted.. sjekk gasspjeldsensoren din. hender det at turtallet hopper opp og ned? isåfall kan det være den. sitter i spjeldhuset. Den kommer opp på diagnose hvis den er gåen

Skrevet

jaja, men det funka på gamlemotoren min. den nye har vært alltid vært kurrant, men du kan hvertfall gi det et forsøk. eller sjekk tomgangsregulatoren din. disse har det med å gå;) lmm kan vel også påvirke tomgang, men da burde det også gi utslag under kjøring. lambda kan også være med på å fucke det meste. vært borte i alle disse tingene med m40. Men Jensemann har definitivt mer peil enn meg, så hør meg på han enn meg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...