håkon_w Skrevet Juni 9, 2009 Skrevet Juni 9, 2009 har høy tomgang (aner ikke turtall da det er klokke der den skulle vært). prøvde å spraye litt 556 i tomgangsregulatoren, den går frem og tilbake lett. I tillegg er det noe feiltenning (ettertenner når jeg skrur av motor.) aner ikke om det er lekkasje i noen slanger. Dette er ikke noe med lambda?
Hauso Skrevet Juni 9, 2009 Skrevet Juni 9, 2009 du har en skrue på toppen av motor, der du kan justere strammingen av gass-wiren. under et deksel som skal være der, men som er borte på de fleste m40'ene jeg har sett:P der er det en liten skrue som du kan justere tomgang med. skru den ned til du hører at det er ca rett turtall, så var den saken ordnet:) lykke til=D
jensemann23 Skrevet Juni 9, 2009 Skrevet Juni 9, 2009 tomgangen på m40 skal være elektronisk styrt, så hvis den er for høy er det noe galt et el annet sted.. sjekk gasspjeldsensoren din. hender det at turtallet hopper opp og ned? isåfall kan det være den. sitter i spjeldhuset. Den kommer opp på diagnose hvis den er gåen
håkon_w Skrevet Juni 9, 2009 Forfatter Skrevet Juni 9, 2009 gasspjeldbryter? turtallet går noe opp og ned, men den holder seg for det meste høy. skal sjekke ut dette. takk for tips:)
Hauso Skrevet Juni 10, 2009 Skrevet Juni 10, 2009 jaja, men det funka på gamlemotoren min. den nye har vært alltid vært kurrant, men du kan hvertfall gi det et forsøk. eller sjekk tomgangsregulatoren din. disse har det med å gå lmm kan vel også påvirke tomgang, men da burde det også gi utslag under kjøring. lambda kan også være med på å fucke det meste. vært borte i alle disse tingene med m40. Men Jensemann har definitivt mer peil enn meg, så hør meg på han enn meg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå