bmw321 Skrevet Juni 9, 2009 Skrevet Juni 9, 2009 Kjøpt ny e30 m20b25 turbobil og fikk med en ukjent toppakning i en eske.. Det står Glaser 50057 på pakningen (uåpnet).... sir meg ingenting! Det er en turbobil som har hatt mls stålpakning på seg, som aldri blir tett, så må prøve med en orginal en. Men da lurer jeg på om den som er avbildet som fulgte med bilen er orginal...? Isåfall, hvor mye NM skal jeg dra til med momentnøkkel på denne? Det står APR bolter i toppen...
325ti Skrevet Juni 9, 2009 Skrevet Juni 9, 2009 du mener nok ARP studs. litt vrient og si hvor mye nm på en original pakning og studs. du kan jo bytte ut studsa til 12: 9 bolter.. mener på jeg har et sett ute på lokalet. men når det er sagt. Ole snakka om det var satt sammen med kun noen av laga på mls pakninga? du _MÅ_ bruke alle laga!. min var tett på første forsøk uten lim på gullbilen.
bmw321 Skrevet Juni 9, 2009 Forfatter Skrevet Juni 9, 2009 Brukta bare de som stod på motoren e... men er pakningen som er avbildet over orginal? hvis ja så prøver vi med den istedenfor. Hørt om mange som har problemer med å få mls tett:S vet ikke hvor RESTEN av lagene kan være, men har mer troen på å kjøre orginal pakning.... E en som skal kjøpe hele pakken med turbo og heile ståheiet så vil bare vær sikker på at d e pakninga før e selge... stfoer, fant ikke m20 på listen :/ takker sålangt!
MotorViagra Skrevet Juni 9, 2009 Skrevet Juni 9, 2009 Pakkningen ser orginal ut.. Dra 30-60-87nm med arp
bmw321 Skrevet Juni 9, 2009 Forfatter Skrevet Juni 9, 2009 Takker, for prøve i morgen. Har fått av noe rundt nå, så i morgen får jeg av turbo og eksos! Ser tydelig at det lekker olje og vann mellom toppakningen...:/ er forresten to lag stål i den som står på....
bmw321 Skrevet Juni 10, 2009 Forfatter Skrevet Juni 10, 2009 Har et problem, det ser ut som mls er bygget opp såpass mye at orginalpakningen blir mye mindre.... Hva er konsekvensen av dette, og er det i det hele tatt mulig å sette på en pakning som er mindre... Edit: ser ut til at ingenting tar borti, har prøvd å dra rundt manuelt...
KalMar Skrevet Juni 10, 2009 Skrevet Juni 10, 2009 slik jeg forstår deg så vill du få høyere kompresjon.. det kan føre til tenningsbank..
MotorViagra Skrevet Juni 10, 2009 Skrevet Juni 10, 2009 Gi oss et bilde av blokka med syl nr 1 i ØD.. Så kan vi tyde det derifra..
bmw321 Skrevet Juni 10, 2009 Forfatter Skrevet Juni 10, 2009 Litt usikker på hva du mener med ØD a-dekk, men her er et bilde hvertfall... beklager, men er første gangen jeg tar av topp
MotorViagra Skrevet Juni 10, 2009 Skrevet Juni 10, 2009 Når stempel nr 1 er på topp er ØD= øvre dødpunkt Ta litt bedre bilder, er vanskelig å tyde dette.. Ser ut som det er orginal kat stempler, men må se hvor mye de stikker opp da stempel er på ØD.
bmw321 Skrevet Juni 11, 2009 Forfatter Skrevet Juni 11, 2009 Funker som faen... Satt på pakning og topp nå. prøvekjørt i 1 time nå ingen problem. En luftslange i spjellet som er løs så den er litt ruskete på tunggang. Det lekte vann fra toppen før når jeg brukte mls, det gjør det ikke nå lenger ser det ut som.... Det kommer ikke hvit røyk når jeg girer. To problem, virker ut som det er en del trykk i kjølesystemet og tomgangen er litt smålumsk på lavt turtall. 1) Har aldri hatt turbomotor før, og er dette vanelig? er ikke like gale som da jeg kjørte med gåen mls pakning, men virker ut som det er bra trykk. Letter jeg på korken til ekspansjonstanken så spruter det vann ut dreneringsslangen.... Er dette normalt? 2) måtte stille opp tomgang litt, kan det ha noe med at den orginale toppakningen er lavere enn mls? og at det høyere komp? Siste spm: Hvor lenge tror dere en org. pakkning holder hvis jeg holder meg på 0,5 bar (orginal bensinpumpe, ingen sprut.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå