Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Drifting er ikke det samme som å spinne piruetter på 1.gir. I drifting er det høy fart som gjelder. 2 og 3 gir er de mest brukte. Hardcore gutta bruker 4. gir! Drifting går ut på å kontrollere bilen i sladd, ofte gjennom en trasè. Får bilen din feste/retter seg opp i drifting konkurranse - taper du poeng.

For å få til å drifte bra, må bilen din være så stiv som overhodet mulig og du bør ha en LSD diff som sperrer godt ved pådrag og gjerne ved shiftlock. Men igjen den viktigste faktoren - sjåføren!!

Skrevet

Ja, og det er ikke piruetter jeg er ute etter, men en skikkelig powerslide.

Anyway, TS har fått betongblokker nå, så vi må finne nye plasser å oppholde oss... Jeg blir nok å finne på industriområdene på Tananger ikveld...

Skrevet

Finn en dag med regn, og begynn å tren. Beste er å finne en stor plass der du kan ligge i kontrollert sladd rundt og rundt, som i ei stor rundkjøring, og lære bilen å kjenne.

På vinterstid er isbanekjøring en perfekt treningsmåte, der man kan innarbeide 'driftemotorikken'. Til slutt går alt så automatisk at du kan kaste lange sladder hvor du måtte ønske..

For å få treningsutbytte på tørr asfalt er diffbrems et must.

Skrevet

www.powerdrift.no

les på forumet der, står tips ang teknikker.

og det ambefales og ha bil med minmum 200gamp for at det skal bli noe særlig drift, samt lsd, viss ikke starter innerhjulet å spinne etterhvert ca uansett.

og det med at bilen må være stivest mulig er bare piss!

viss dere ser på robert "lunatic" som nordmann, eller f.eks hele toyo tires drift teamet, så kjører de med så sjukt mjuke biler bak for å kunne hente inn igjen som er breies, og får å kunne gå inn i krappe svinger i stort fart, og stille opp bilen veldig lenge før.

se også drift bible

http://video.google.com/videosearch?q=d ... ble&emb=0#

Skrevet

JAY O, fikk du til noe?

jeg har et par tips om gode plaser til deg, hadde vert kjekt å vert med på dette hvis det hadde vert bløtt ute, kanskje vi kunne fått til noe en kveld?

Skrevet
her blir dere eid bensin-folket:

konklusjon:

MB 123 er best! ingen over ingen ved siden! Driver med 123tdt og er så morro den filmen der. Er dog en om606a.

syk den mb må jo være en del hk.

Skrevet
her blir dere eid bensin-folket:

konklusjon:

MB 123 er best! ingen over ingen ved siden! Driver med 123tdt og er så morro den filmen der. Er dog en om606a.

syk den mb må jo være en del hk.

www.pure-pf.com

MB 300D -77

Motor: OM606 24V diesel -94

Dieselpump: Mynä-Diesel 7mm

Turbo: Holset WH1C

Avgas: 4" rostfritt. Hembyggt grenrör.

Ic: 3" dumpkopieraren

Växellåda: Getrag 717.450

Bakaxel: Svetsad original.

H&R sänksats och Bilstein dämpare.

Bur och rallystol.

Skrevet
her blir dere eid bensin-folket:

konklusjon:

MB 123 er best! ingen over ingen ved siden! Driver med 123tdt og er så morro den filmen der. Er dog en om606a.

syk den mb må jo være en del hk.

Kristian Ulberg du vel?! Bingen spesial her.. hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...